[QUOTE="Vilukissa";23202760]Mä en ollenkaan ihmettele, että se elämä esittäytyy "helvettinä", jos oma asennoituminen mättää noin pahasti. Kun alkuasetelmat ovat jo sellaiset, että ketuttaa ihan sikana pikku kylänpahanen, jonka "kaikki" asukkaat ovat alikoulutettuja ja umpimaalaistolloja, niin onhan siitä suosta aika hemmetin hankala mitään ammentaa. Edes sitä hiuksen hienoista pientä yritystä antaa itseään tykö muille kyläläisille...
Mitä ihmettä sitten valitat? Itse olet näemmä tiukat rajasi vetänyt, ja kyllä mä en ihmeenä sitä pidä, että pienessä paikassa sitten katsellaankin kyräilevästi, kun suuresta maailmasta tullaan sen mahtavan koulutuksen suomin moukkamaisin käytöstavoin kyykyttämään landepaukkuja. Lapsellista. Mistä se on sulta pois, jos suot ohimennessäs muutaman kohteliaan sanan niille parjatuille kotiäideille? Eihän sitä tarvii kylki kylessä kaveerata, mutta hyvä olisi, jos olisi edes jotenkin "hyvän päivän tuttu" - tekemisissä kuitenkin joudutte olemaan tavalla tai toisella. Ja helpottaa huomattavasti tuota "kyräilyn" tasoakin, mikäli nyt siitä edes eroon haluaakaan -jotenkin vaikuttaa siltä, että salaa kuitenkin tykkäät siitä, että elämäänne "muka" seurataan, kun sieltä "suuresta ja mahtavasta" nyt alennuitte maalle siirtymään...
Toivon tosiaan, ettei teille tule sellaista tarvetta, jolloin kyläläisten apu olisi enemmän kuin tervetullutta. Silloin siinä tilanteessa, yksinäisenä ja omaehtoisesti syrjäytyneenä, saat vain katsoa peiliin. Paha vain, että yleensä tällaisissa "viisauden hylkäämissä kyläpahasissa" on tuo yhteisöllisyys ja se sosiaalisuus avunantoineen niin - no jos ei verissä, niin hyvin imeytynyt normaaliin käytöstapaan kuuluvaksi - ihmisessä kiinni, että nämä tavalliset ihmispoloiset varmasti tulevat tyrkyttämään apuaan...osaatko silloin siinä tilanteessa koulutettuna, työssäkäyvänä ja tienaavana sanoa pyyteettömästi ja sitä tarkoittaen - "kiitos"...?
Voimia toivon sinulle valitsemallasi tielläsi, se ei todellakaan tule olemaan helppoa noilla eväillä :hug:.[/QUOTE]
Nyt ei voi enää kuin nauraa. Voiko tämä palsta olla tottakaan, kun mikään ei mene jakeluun ja johtopäätöksiä vedetään, vaikka ei edes ole tietoa pohjalla

Kerroinko nyt siis jossain vaiheessa, että olisin tullut sillä asenteella, että oi kumartakaa minua, koulutettua? Ja että en vaihtaisi muutamaa sanaa esim.kaupassa tai osaisi peruskohteliaisuutta? Ja että ylipäänsä halveksuisin muiden tapaa elää? Kyse ei nyt ollut siitä, mutta ymmärrän, että on mukava ymmärtää tahallaan väärin.
Totta hemmetissä mä osaan käyttäytä normaalisti ja kommunikoida jokapäiväisissä tilanteissa. Luehan uudelleen mun aloitus.