täytekakkuun täytteeksi, mitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hippoliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hippoliina

Aktiivinen jäsen
25.01.2005
3 041
0
36
Hausjärvi
Mä laitan aina samaa, pelkkiä vadelmia muussattuna tai sitten lisäksi vauvan sosetta.
Baanania ja mansikoita ei saa olla.

Oon yrittäny etsiä netistä, mutta oikeen mitään ei löydy.

Kertokaa jotakin hyviä vaihtoehtoja. Toki saa vadelmia sisältää, kun niitä pakkasessa on, mutta jotain muuta kun perus vadelmahilloa.

Mä olen laittanut useesti kuningatar-pilttiä(ei ole liian makeeta) Ja valmistanu valkosuklaanougat-moussea pussista. Niitä sitten väliin. Ja hyvää on :-)

Noi vadelmat varmasti sopii yhtä lailla, jos haluat niitä käyttää tuon piltin tilalle.

Se on aika hyvää, kun tekee sen vaniljakastikejauhepussin täytteeksi. Paketin ohjeessa on 4 dl maitoa, itse laitan 2 dl, jolloin ei tule kastiketta, vaan kiinteämpää kamaa, joka pysyy kakun välissä, eikä valu reunoille. Myös kermavaahto+rahka+marjat on hyvä vaihtoehto sinne väliin. Vanhanaikainen ns. voikiisseli on herkkujen herkkua täykkärin väliin.

Viimeksi tein niin, että laitoin tota vaniljakiisseliä pohjan päälle ja saman kerroksen yläpuolen voitelin aprikoosihillolla. Toiseen kerrokseen laitoin vauvojen hedelmäsosetta (ei liian makeaa).

Sitruunarahkaa (siis sitä valmiiksi maustettua) ja tavallista rahkaa sekaisin.
Tulee ihanan raikas täyte.Pelkälleen toi sitruunarahka on liian makea.

Valkosuklaatäyte on kans tosi :p mutta ei sitten sovi laktoosi-intolerantikoille.
130g valkosuklaata raastettuna,1prk ranskankermaa,1prk kermaa löysäksi vaahdoksi vatkattuna,2rkl sokeria.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Se on aika hyvää, kun tekee sen vaniljakastikejauhepussin täytteeksi. Paketin ohjeessa on 4 dl maitoa, itse laitan 2 dl, jolloin ei tule kastiketta, vaan kiinteämpää kamaa, joka pysyy kakun välissä, eikä valu reunoille. Myös kermavaahto+rahka+marjat on hyvä vaihtoehto sinne väliin. Vanhanaikainen ns. voikiisseli on herkkujen herkkua täykkärin väliin.

Viimeksi tein niin, että laitoin tota vaniljakiisseliä pohjan päälle ja saman kerroksen yläpuolen voitelin aprikoosihillolla. Toiseen kerrokseen laitoin vauvojen hedelmäsosetta (ei liian makeaa).

Nyt tuli ihan uus sana vastaan, millaista tuo voikiisseli on? :)

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Nyt tuli ihan uus sana vastaan, millaista tuo voikiisseli on? :)

http://www.elisanet.fi/kokkaaja/vanhan_ajan_taytekakku.html