Taysin asiakkaat ***

Täällä yksi ensikertalainen ilmoittautuu joukkoon :)

Pitkällä kaavalla mennään ja tänään juuri saimme punktio ja siirtoajan ensiviikolle. Pikku hiljaa alkaa jännittämään... Fiilikset hyvin kaksjakoiset, innostuneet ja pelokkaat. Apua. Tsemppiä kanssasisarille! :)
 
  • Tykkää
Reactions: minskuinen
Joo, olin torstaina ultrassa, jossa tsekattiin rakkuloiden tila ja koko ja ilmeisesti niiden perusteella sitten varattiin keräyspäivä/aika. Eli ennakkoon arvioidaan "noin" aikoja, meilläkin esimerkiksi ensin arvioitiin keräyspäiväksi ensi viikon keskiviikko, sitten torstai ja nyt varmistui päiväksi tiistai.

Jännää on! :)
 
  • Tykkää
Reactions: minskuinen
Hoidot tosiaan etenee oman kropan toiminnan perusteella. Lääkärit voivat arvioida noin viikkoja ja päiviä sen mukaan millainen kierto sulla on normaalisti ja miten yleisimmin hoidot etenee. Mutta varsinaiset ultrauspäivät ja kertojen määrät riippuu siitä miten sun limakalvo ja munasolut kehittyy. Voi tarvita useamman tarkastusultran, kunnes nähdään että munasolut on sopivat kerättäväksi. Ei siinä montaa päivää varotusaikaa ole varsinaiseen keräyspäivään, jos IVF kyseessä.

Mä plussasin meidän tokasta PAS siirrosta (eli meidän ekasta IVF:stä saatiin kaksi alkiota jotka molemmat pakastettiin eikä tuoresiirtoa voitu tehdä vuodon vuoksi). Nyt odottelen varhaisultraa, joka on vasta rv 8+1 taysissa. Meni vähän pitkälle, mutta ainakin sitten näkee varmaksi että mitä masuun kuuluu. Toki sittenkään en vielä varmasti uskalla hengähtää kun taustalla on se keskenmeno 15+ viikolta.
Päivä kerrallaan ja koitan pitää ajatukset positiivisena.
 
Varovasti liityn ketjuunne. Meillä Taysissa tehtynä yksi IVF-hoito (tuoresiirron piinapäivät menossa, tänään pp9). Olemme olleet tyytyväisiä palveluun vaikka lääkäri vaihtuukin melkein joka kerta.

Tays on itselle muuten tuttu jo muutaman vuoden ajalta, kun on noita omia hormoniongelmia siellä samalla polilla hoideltu.

Aiemmin tehty neljä inseminaatiota yksityisellä (Ava, negoja), jossa tietenkin aikojen saaminen helpompaa ja henkilökunta pysyvämpää. Jotenkin siellä myös koki tulevansa enemmän kuulluksi ja lääkärit perustelivat päätöksiään.
 
Viimeksi muokattu:
Hei, täällä myös Tayssilainen. Yritys aloitettu 8/2011, hoitoja takana viime keväästä, 3 inssiä tehty, nyt ensimmäinen IVF alkamassa, ekat Synarelat sumutin tänä aamuna.
Lyhyt oli jonotus IVF-hoitoihin, elokuussa laitettiin jonoon, ja sanottiin punktion olevan marraskuun lopussa, mutta kierto menee niin, että punktio onkin jo marraskuun puolivälin jälkeen.

Vähän alkaa turnausväsymystä olemaan ilmassa ja suunnittelukäynnillä jäikin harmittamaan, että kumpikaan, lääkäri eikä hoitaja ei kysynyt miten jaksan. Tuo empaattisuus on kyllä henkilöstäkin kiinni, on siellä todella mukaviakin. Ja harmi, ettei psykologia ole (enää?) saatavilla, välillä olisi mukava jutella jollekulle.
 
En ole ihan varma Taysin joulutauosta, mutta ilmeisesti 13.12. menee kiinni ja 13.1. taas aukeaa. En muista, mistä nuo päivämäärät olen kalenteriini saanut. Jos joku on varmemmin kuullut, olisi jännä tietää.
 
Juu tänä vuonna tauko on pidempi. Mä kyllä olin siinä käsityksessä että aukeaa loppiaisen jälkeen, mutta voi olla tuo 13. pv ihan totta.

Mä en saanut nyt kovin hyvää palvelua. Soittelin sinne kun mulla on vuotoa ja pelkään että tämäkin raskaus menee kesken. Hoitaja vaan tuumasi että kyllä sä sitten huomaat kun keskenmeno tulee. Sanoin että kuule, mulla on takana kaksi keskeytynyttä keskenmenoa, joista mulla ei ollut mitään oireita ja kehitys oli loppunut paaaljon aikaisemmin. Joten jos mä nyt vuotelen niin ei mun mieli kovin korkealla ole. Käski vain odottaa, eikä edes suostunut aikaistaan varhaisultraa yhtään. Olisin kaivannut enemmän sympatiaa tilanteessani.
 
toivounelma, törkeää. Kyllä tuossa tapauksessa pitäisi ottaa toisen huoli vakavasti ja yrittää edes vähän olla sympaattinen. Yritä jaksaa. Toivon kovasti, että vuoto loppuisi, eikä kyse olisi tällä kertaa mistään vakavasta. Olikohan puhelimen toisessa päässä sama hoitaja, joka viimeksi mulle tokasi, että odotapa vaan kun tulee ihan oikeita sairauksia ja nämä lapsettomuusasiat on niitä joista pääsee yli. Enpä olisi ikinä uskonut kuulevana tuollaista tekstiä lapsettomuusklinikan hoitajalta, kun itse itkin tuolissa kurjaa oloani... :(
 
minskuinen, joulutauon aikana Taysissa lapsettomuuspolilla ei ole mitään toimintaa. Punktioitakaan ei tehdä silloin. Meidän hoito ehditään tekeen ennen taukoa. Olisin vaan halunnut tietää, koska tauko on, että jos nyt ei kerrasta tärppää, niin PASsia tai seuraava yritystä saakin sitten odottaa pidemmän aikaa.
 
Hei!!

Tänään käyty suunnittelukäynnillä ja huomenna pistän Procren debotin. 18.11 on eka ultra ja silloin sitten mietitään jatkoja. Tämä piikkimkuulemma aiheuttaa mussa vaihdevuositilan eli alunperin suunniteltu lyhyt hoito on vaihtunut pitkäksi IVF viikolla 49 Taysissa.
 
Pah, kyllä se nyt varmistui, että hoito menee tammikuun puolelle. Suunnittelukäynti joulukuussa. Ehkä parempikin näin. Jos ehtisi vaikka 5 kiloa laihtumaan vielä? (Ylipainoa edelleen liikaa, vaikka hoidon painoraja sentään alitettu.) Onko jollekin selvinnyt vielä varmasti, milloin klinikka taas aukeaa joulutauon jälkeen? Hartaasti toivoisin, että ennen tuota 13.1.

Noh, lueskelen näitä IVF-ketjuja omaa vuoroani odotellessa, ja toivon joululahjaksi kaikille plussaa testiin.
 

Yhteistyössä