Taysin asiakkaat ***

Mitäs TAYSilaisille kuuluu?

Asiasta kiinnostuneille, kuulin juuri tuttavalta että tällä hetkellä (elo-syyskuu) on lähetteen laittamisesta mennyt vain 1,5 kk ensikäynnin päivään. Huikean nopeata!

Meillä oli kesätauon jälkeen eka PAS ja tänään totesin että reisille meni.
Soittelin sitten tulosta ja kyselin että mitä meidän toisen alkion kanssa...miten hoidot jatkuu. Ne jatkuu siten kuin me tahdotaan. Uusi PAS voidaan tehdä vaikka heti seuraavaan kiertoon, jos tahdon. Mutta jos tahdon pitää tauon saan pitää. Kunhan sitten kun haluan PASsin aloitan kp 1 Zumenonit ja soitan polilta ultra-aikaa.
Ihanan joustavaa ja itse voi valita mikä sopii. Ei voi kyllä moittia yhtään.
 
  • Tykkää
Reactions: minskuinen
Täällä toinen TAYS:in toimintaan tyytyväinen. Saatiin vielä yksi inssiyritys tähän kiertoon IVF:ää odotellessa. IVF:n suunnitteluun aika onkin jo kuukauden päästä, joten eivät nekään jonot pitkiltä vaikuta. :) Eka IVF pitäisi olla sitten marraskuun puolivälin tietämillä, jos ei ennen tärppää. Tämän kierron ajattelin ottaa mahdollisimman rennosti ja alkaa totuttelemaan ajatukseen IVF:stä, kun vahvasti näyttää siltä, että tie vie sinne.

toivounelma, pahoittelut epäonnistuneesta PASsista. :hug: Hienoa, että saatte itse päättää hoitojen jatkumisesta.
 
Meille tehtiin Tayssissa PAS viikolla 34, ja lääkäri lattoi meidät samalla uuteen ivf jonoon, koska alkio oli ainoa. Jonkun mielestä se voi tietysti tuntua kamalalta, ettei lääkärikään usko kiinnittymiseen, mutta mielestäni se on enemmän kuin hyvä käytäntö! Jos siirrosta ei plussaa, niin tietää ainakin, että pian taas tapahtuu.

Ja jonoon päästiin siis marraskuulle, eli mielestäni hirmu lyhyt jono! Välillähän ne on ollut puoltakin vuotta...

Meidät toivonmukaan tosin otetaan jonosta pois heti ensimmäisen ultran jälkeen. Testiin kun ilmestyi kaksi viivaa :) Mutta odotellaan nyt ensin, ettei sitten olisi kohdunulkoinen.
 
Onko tää taas jotain lääkärikohtaista? Tai tokihan jono voi täyttyä myös nopeaan. Mä tietysti toiven että nyt käynnissä oleva PAS kierto tuo plussan, mutta mulle kyllä lupailtiin että IVF olisi vielä tänä vuonna jos PAS ei onnistu. Noh, ainakin lääkkeet tahdon sitten tänä vuonna ostaa jotta lääkekaton täyttyminen tulee hyötykäyttöön.

Hautomo, mikä saa sut ajattelemaan ettet enää kolmatta hoitoa ottaisi? Onhan tämä rankkaa, mutta auttaisiko pieni tauko?

Meemir, musta on hienoa kun ne tuolla Taysissa ajattelee juuri noin: "jonosta saadaan aina pois".
 
Meinasinkin tuossa yksi päivä nostella tätä pinoa, mutta joku ehti ensin. :)

Ikävää, ettei plussia ole vielä kovasti kuulunut, tämän ketjun Tayssilaisille ainakaan. :(

Meemir hienoa! Tsempit sinne! Eikös varhaisultra kuulu nyt sitten "pakettiin"?

Me ei olla ensikäynnin jälkeen edetty oikeastaan vielä ollenkaan, mutta se johtuu meistä, eikä lääkäreistä/Tayssista. Ensin ajateltiin, että kesätauon jälkeen elokuussa aloitellaan clomeilla ja aukkarilla. Mutta sainkin ylennyksen, jota olen jo pitkään toivonut. Nyt tavoitteena olisi edetä marraskuulla, kun olen päässyt hyvin sisään uusiin työtehtäviin ja koeajan loppu alkaa häämöttää. :)
 
mavli jep, varhaisultra tehään tayssissa. Ite en tienny sitä kun soitin ja kysyin hoitajalta, että mitäs mää nyt teen! Jännä kuinka sitä tietää hoidoista kaikein ja yhtäkkiä onkin ihan pihalla.
 
En mäkään olis tiennyt, jollei joskus näissä keskusteluissa olisi tullut vastaan. :) Koska teillä ultra? Tuuhan sitten kertomaan kuulumiset.

Lukeeko tätä myös joku tayssilainen, joka ei ole vielä kirjotellut mitään? Olisi kiva kuulla esim. vasta hoitoihin hakeutuneiden kuulumisia ja mietteitä! :)
 
Mullahan kävi niin että 2011 plussasin ensi käynnin aamuna. Mut kuitenkin otettiin polille asiakkaaksi ja varahaisulta määrättiin 6+6 viikoille. Noh, se raskaus päättyi ikävästi, koskaan ei sykettä löytynyt. Tokassa raskaudessa, joka sai alkunsa taysin hoidoista varhaisultra oli 7+2.

He siis haluavat todeta että hoito on toiminut ja että raskaus on oikeassa paikassa ja syke löytyy ennenkuin siirtävät äitiysneuvolan asiakkaaksi. Siitä saa sitten oikein lopppu diagnoosipaperinkin, jossa mustaa valkoisella että on raskaana ja kuinka pitkällä.
 
minskuinen, onko teille jo selvinnyt, koska IVF:n suunnittelu on? Meillä suunnitteluaikaan on jäljellä enää 2,5 vkoa ja vähitellen alkaa jännittää hirmuisesti! :) Pistokset (Menopur, Puregon, Gonal-F, Pregnyl) ja Luget on jo tuttuja, joten varmaan ihan kauheasti uusia juttuja ei tule lääkkeiden osalta, mutta punktio ja kaikki muu sitten jännittää senkin edestä.
 
toivounelma: käsittääkseni Taysilla ei jonoteta lääkärille vaan hoitoon yleisesti. Meillä on lähes aina tosin ollut siirroissa ja seurannoissa sama lääkäri, mutta punktiot on tehnyt aina eri henkilö.
Taukoa nyt tulee joka tapauksessa...
 
Hautomo76, en tarkoittanut lääkärikohtaisella sitä, että jonotetaan tietylle lääkärille. Tarkoitin että tulkitsevatko eri lääkärit jonon pituutta eritavalla. Tai että "sullooko" joku lääkäri potilaita ivf-jonoon tiukempaan kuin toinen.

Mulle sanottiin tänään että heillä on tapana aina viimeisen alkion passin kohdalla jo suunnitella seuraava hoito. Tai muuten jatkosuunnitelmat. Niinpä meidätkin laitettiin jo uutta IVF:ää odottamaan. Näillä näkymin se olisi viikolla 4 ja suunnittelukäynti viikolle 49.

Lääkäri myös totesi että tänä vuonna menevät aikaisemmin joulutaolle, jo 13.12.
 
Heippa!
Tuli taas ajankohtaiseksi alkaa orientoitumaan tähän "hoitohärdelliin". En ole aikaisemmin tähän ketjuun kommentoinut, mutta tässä näytti olevan paljon taysilaisia jotan kysynpä teiltä jos joku osaisi vastata.

Pitääkö koko hoitoketju aloittaa IHAN alusta kun haluaa parin vuoden tauon jälkeen hoitoihin?
Viimeiset pakaste alkiot (8kpl) käytettiin 2010/2011. Nyt on siis kulunut pari vuotta ilman mitään hoitoja tms. Soitin vasta klinikalle varatakseni aikaa, että hoidot aloitetaan ja sanoivat että omalääkäriltä lähete ja koko homma alusta käyntiin. Eka aika ehkä 3kk päähän.
Onko tämä ihan normi käytäntö??? Mä kun luulin melkein "marssivani" vaan uudestaan hoitoihin. Niin mulle ainakin silloin sanottiin kun viimenen pas oli käytetty...

Hmmm...ehkä ajat ovat muuttuneet sielläkin...
 
Hei! Jouduimme siirtämään vkolle 47 suunniteltua hoitoa parilla viikolla eteenpäin eli vkolle 49 tai 50. Uusi suunnittelukäynti meillä lokakuun lopussa. Jännittää! Me käymme punktiossa ja siirrossa taysis, muuten hoidetaan Seinäjoella :)
 
nassau, mä raskauduin 5/2012 ja silloin kun mut todettiin rv 7+2 raskaana olevaksi niin mut siirrettiin sitten normaalin äitiysneuvolan piiriin ja sanottiin että sitten kun haluatte toista alkaa yrittämään niin soitto vain heille ja varataan aika. Mä vielä varmistin silloin 6/2012 että eikö tarvi uutta lähetettä. Ei tarvitse sanoi lääkäri silloin. Mä sain sitten keskenmenon ja soittelinkin aikaisemmin sitten polille (10/2012) että tultaisiin uusiin hoitoihin ja sain ajan.

Mutta tilannehan voi olla eri tänä vuonna.
 
Toivounelma : niin minullekin sanottiin silloin, että soitto vain. Nyt sitte hoitaja perusteli puhelimessa, että edellisestä kontaktista klinikalle on "niin kauan", että alusta kaikki... :(. Ajattelin soittaa sinne uudestaan ja kysyä, onko varmasti käytäntö tällainen, mutta en ole saanut vielä soitettua. Sekin kun oli muuttunut..mm. automaatti vastaaja ym. :)
 
Nassau onpa outoa, olisin itsekin kuvitellut, että soitto riittää.. :( Ehkä siitä sitten on liian kauan..voisi melkein kysyä, että mikä on liian kauan?

Jos raskautuu ja kaikki menee hyvin loppuun asti, niin tokan kohdallako koko homma alotetaan nollista taas? : /

Nyt alkoi pelottaa, etteivät kohta ota meitäkään enää sinne, kun toukokuussa käytiin ja oli puhe lääkärin kanssa, että kesän jälkeen jatketaan tutkimuksia yms.. :(
 
nassau, onpa tylyä! Ikävää, jos joudutte aloittamaan kaiken alusta.

Tänään 12 päivää inssistä ja apteekin omaan tyylipuhdas nega. Varmistelen vielä perjantaina digillä, kun kerta sellainen on menossa vanhaksi 10/2013 (hah!) ja soittelen sitten Taysiin. IVF:n suunnitteluun enää 1,5 vkoa ja marraskuussa pitäisi sitten tapahtua.

Osaako kukaan sanoa, että tehdäänkö Taysissa yleensä PCOlaisille IVF:t lyhyellä vai pitkällä kaavalla, vai onko täysin tapauskohtaista? Mulla siis selkeä PCO ja yhdessä kierrossa pistettäessä 50-75 iu Puregonia tuli jopa 5 follia, joten munasarjat taitaa reagoida aika herkästi. Jännityksellä jo odottelen miten tässä edetään. Tuonne IVF-ketjuun taidan uskaltautua sitten kanssa jossain vaiheessa.
 
Taysiin pitäisi jossain vaiheessa päätyä minunkin. Nyt kun näitä syyskuun viestejä ketjusta luin, niin vaikuttaapa vahvasti siltä, ettei tämän vuoden puolella vielä mitään tapahdu. Tai siis toivottavasti suunnittelukäynti sentään. Mutta kun meillä on sekin käymättä, ja hoitoaikoja näytetään nyt jo jakavan likelle joulutaukoa.

Olin ihan kuvitellut, että nyt syksyllä jo päästäisiin asiaan. Höh. Kärsivällisyyttä puuttuu taas itseltäni.

Onnea hoitoihin kaikille! Toivotaan tärppejä!
 
Kasenja, jos en ihan väärin nyt muista, niin meidät laitettiin IVF-jonoon elokuussa ja nyt tulevana maanantaina on suunnittelu. Punktiota on kaavailtu viikolle 46. Joten kovin pitkät jonot eivät ole. Toivottavasti pääsisitte ainakin suunnitteluun tämän vuoden puolella.

Meemir, hieno juttu. Onnellista odotusta. :)
 
Hei niin ja se piti vielä sanoa, että mulle lääkäri sano, että ens kerralla soitto riittää! Ei kuulemma tarvii mitään lähetteitä vaan siitä jatketaan mihin viimeks jäätiin. Meillä toisaalta on se tilanne, ettei raskautuminen ole mahdollista kuin ivf:llä.. Et oisko niin, että riippuu lapsettomuuden syystä pääseekö heti ilman lähetteitä?
 
Meemir, ihanaa että pikuisen sydän sykki. Nyt siis siirryt neuvolan asiakkaaksi.

Hyvä pointti sulla, voisiko olla kiinni lapsettomuuden syystä että miten jatko on. Minut on todettu hedelmättömäksi ovuloimattomuuden vuoksi. Ovulaatio ei tule ilman lääkkeitä (tai jos tulee niin se on aika harvinaista). Lisäksi endometrioosi....niin ja miehenkään tavara ei ole priimaa. :p Siinähän niitä syitä jo roppakaupalla.
 

Yhteistyössä