Taysin asiakkaat ***

Pientä nippailua alamahas ja välillä repäisee kun nousee istumasta mutta muuten ihan ok.. Eilen illalla oli taas oikeen vuosisadan närästys, se oli aivan jotain järkyttävää.. Tuntuu kyllä kans että menkat alkaa ennen kun kerkiää edes testiä tehä mutta toivottavasti ei. Tilasin tänään kuitenkin jo netistä testin tai oikeestaan neljä :D Kauanko muuten pregnyl näkyy testissä? Saattaa olla että tulee rääkättyä ittiänsä jo viikonloppuna :LOL: Toivottavasti teillä nyt jo onnistuisi mutta onneksi tekin saitte pakkaseen huuruneniä :heart:
 
peppilottasikuriina (toi on kyllä maailman ihanin nimimerkki) kyseli meidän hoidoista. Eilen oli tapaaminen taysissa, ja aikataulu selvisi. Lauantaina alkaa Puregonin piikitys (225 yksikköä) ainakin kuuden päivän ajan, ja sitten on kontrolliultra. Synarela jatkuu rinnalla irrotuspiikkiin asti. Punktio ajoittuu ilmeisesti tuonne kesäkuun 8.-10. päivän paikkeille. Kyselin siitä saako lisää kipulääkettä tai jopa nukutuksen, no ainakin kipulääkettä saa lisää mutta nukutusta ei. Täytyy vissiin pyytää miestä ottamaan nuijan mukaan punktioon...:D Eka ivf tehtiin tosiaan lyhyellä kaavalla ja silloin lääkkeenä oli Gonal-f, annostusta en valitettavasti muista. Teillä näköjään on tullut sillä lääkkeellä tosi hyvä saalis, toivon koko sydämestäni että tästä hoitokierroksesta tulis se kauan odotettu plussa!!!

Tiu83:lla on kanssa tullut jättisaalis, kyllä tuolla alkiomäärällä luulis jo onnistuvan. Pidän peukkuja sullekin!

Jonsku88, mä luulen että se miten nopeasti (tai hitaasti) hoitoon pääsee, riippuu ihan tilanteesta. Jos en oo ihan väärässä, niin klinikalla käyvät työryhmässä läpi hoitoonpääsyä odottavat tapaukset ja päättävät kiireellisyyden. Ja joo, taidat olla hyvinkin oikeassa siinä että ikä ratkaisee. Tällainen vanha kaakki jolla ei ole paljon hedelmällistä aikaa jäljellä, voi päästä nopeammin hoitoon. Ehkä asiaa katsotaan niin siellä Taysissa että nuoremmilla on enemmän aikaa plakkarissa. Meillä varmaankin vaikutti myös keskenmeno, jota Taysissa kolmeen kertaan hoidettiin (yksi lääkkeellinen tyhjennys ja kaksi kaavintaa=kauhukertomus vailla vertaa) ja sitä kautta saatiin lekurilta lähete julkiselle puolelle.
 
tiu83 Oi kyl mie nyt uskon et teille se plussa tärähtää! <3 Juu'u, mä kans luulen että pitää tikkuilla jo viikonloppuna. Aamulla pitää mennä kiiruusti vessaan ettei tule mieleenkään rueta viel testailee... :D jos sunnuntaina koklais onnee. Jännittää teijän puolesta todella! Tuuhan ilmoittelemaan kuulumisia!
Marjaana71 Kiitos! :) Meilllä ei noi muut lääkkeet vaikuttaneet yhtään mitään ja sumutin ei taas hiastanu yhtään ku oma kroppa työnti rakkuloita siitä huolimatta, mut nyt gonal sai aikaan hyvän saaliin, hyvä niin. Kannattaa ottaa nuija :D Oisin minäkin ottanut pesismailan jos olisin tienny kovista kivuista. :) Oi, ihanaa pääsen jännäämään teidänkin hoitoja! Oikein hyviä hoitoja ja pidän peukkuja teille.
).( Ei mitään, eilen olin jo varma että menkat alkoi vaan ei vielä mitään...ei yhtikäs mitään... |O
 
Marjaana71: meillä heti eka käynnistä (kävin yksin polilla juttelemassa) homma eteni niin, että elokuussa on jo IVF. Eli näin pian päästiin, ilman hoitokokousta tms. Positiivinen yllätys siis :) Takana 2 ovulaationinduktiota ja kaksi inssiä.
 
Peppilottasikuriina: Minkäslainen olotila/fiilis sielä on? Voi ukkeli raukkaa kun joutuu kestää meikälääsen kiukkupuuskia joka päivä ja turhista asioista mutta sehän nyt on kyllä melkein muutenkin joka päiväistä :LOL: Täälä aina vaan tissit kipeät mutta taitaa johtua lugeista.. Alamahaa nipistelee välissä ja toisinaan tuntuu niin kun alkaisi menkat muttei ainakaan vielä ole alkanut.. Toissa päivänä kun tilasin ne raskaustestit niin ne ei tullut vieläkään, ehkäpä onneksi niin en voi ainakaan viikonlopun aikana testailla :LOL: Hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
tiu83 :D eli saadaan jännätä ens vko sun tulosta. Täällä heitin kirveen kaivoon kun kaks päivää on jo ollut menkka kivut ja tänään tuli haaleanvaaleanpunaista pikkuhousunsuojaan, joten odotan tätiä kylään ihan milloin tahansa. Eilen tein pihatöitä ja ne oli pakko lopettaa kun alamahaan rupes koskemaan siihen malliin etten voinut enää ollenkaan liikkua.mitä muuta... Närästystä, väsyä, närästystä, paleltelua, närästystä,,,tänään päikkäreiden jälkeen aivastin ni tuntu ku navasta ois menny suora johto alapäähän ja se ois kiristyny jännityksestä ja sattu ihan pirusti. Alapäätä on juilinu menkkamaisesti ja vihlonu ihan tonne häpyluihin,eipä oikeen muuta, edelleen kirves on kaivossa. Sunnuntaina teen testin ja hyvin maltan odottaa sinne asti kun ei ole toivon hiventä. :(
 
Meidän kohalta on tämä peli pelattu. :( Niinkuin arvasinkin. :':)headwall: täti kaarto kylään eilen pikku hiljaa ja tänään vähän kovempaa. Suoraan sanottuna ottaa päähän ja kovasti!
tiu83 Jään jännäämään sinun puolestasi tänne ja pidän kovasti pukkuja teijän puolesta. d:)b
 
Peppilottasikuriina: Ei voi olla totta, iso :hug: Mulla meinaa vähän jomotella mahaa niin kuin menkat alkais muttei ainakaan vielä ole alkanut.. Nyt vaan on sellainen tunne ettei tämäkään kerta onnistunut ja saa odotella aikaa pas:iin joka todennäköisesti menee sitten jo elokuulle.. Joko teille on tullut epikriisi tampereelta? Odottelen sitä kun olisi kiva tietää että saatiinko ne alkiot jotka meni jatkoviljelyyn niin pakkaseen vai menivätkö roskiin.. Eniten tällä hetkellä taas pelottaa se että jos mulla rupeaa endo jylläämään niin kun ensimmäisellä kerralla kävi että tasan kaksi kuukautta punktion/siirron jälkeen makasin leikkauspöydällä vaikka edellisestä leikkauksesta oli kulunut aikaa reilu puoli vuotta :( Toivottavasti pääsette mahdollisimman pian pas:iin ja siitä alkaisi kauan toivottu raskaus :heart:
 
Iltaa kaikille!
Olen vähän huonosti jaksanut käydä lukemassa ja kommentoimassa juttujanne. Oma tilanne tuntuu tällä hetkellä niin toivottomalta...
Viikonpäästä on onneksi ensikäynti taysiin, josko ne toiveet omasta vauvasta sitten taas nousisivat.
Onko kellään tietoa kuinka tays on kiinni nyt kesällä? Ajattelin vaan, että taitaa olla että ennen syksyä meidän kohdalla ei edes mitään hoitoja vielä aloiteta.
 
Hei kaikille! Vahingossa eksyin tänne foorumille ja täältähän löytyi useampi kohtalotoveri! Meillä lapsettomuutta takana reilu 4 vuotta. Ensikäynti lääkärin pakeilla -08 Tutkimuksissa paljastui atzoospermia näytteissä vain muutamia (2kpl) siittiöitä ja kivesbiopsiaan varauduttuun sekä luovutettuihin siittiöihin, piikkikammostani jotuen hoidot aloitettiin vasta 5/11 Punktio 17.5 ja kyytiläinen matkaan 19.5 nyt siis vain jännitetään! Tuntemuksia on vaikka ja mitä sekä uni maistuu aina kun mahdollista. Te jotka piikkeijä pelkäätte niin omalla kohdallani se oli ainakin ihan turhaa pistäminen ei sattunut juuri yhtään!
 
Tervetuloa uudet ja vanhat :wave: Linnu85: Mehän mennään samaa matkaa,meillä oli punktio 16.5 ja siirto 19.5 =) Minkälaisia oireita sulla on? Mulla on tissit edelleen järkyttävän kipiät ja tuntuu että ne räjähtää kohta mutta taitaa vaan olla lugejen ansiota.. Muutamana päivänä oli ihmeellistä nivuskipua mutta sekin on mennyt ohi. Kuukautisia täs ny vaan odotellaan kun on edelleenkin tunne ettei onnistunut :ashamed: Koska meinaat testata?
 
tiu83: Varmaan suurin on nyt tuo järkyttävä väsymys, rintoja aristaa ja nännit ja ulkosynnyttimet on saanu uuden tummanpunaisen värin!!! lämpö 0,5-1 asteen koholla, välillä kyllä myös vihlaisuja ja muutaman sekunnin menkkamaista jomotusta, hmm niin ja kaiken maailman ihmeellisyyksiä on tehny mieli. Tiedä sitten kuinka käy töissä ollut suht kiire ja raskaita hommia mitä vissiin ei olis saanu tehdä mutta minkäs teet. Ajattelin että jos testaisin vasta perjantana niin on ainakin se 14vrk täynnä en kyllä edes tiedä että lasketaanko se punktiosta vai siirrosta. Eilen kun ukkosen kanssa keskusteltiin niin sanoinkin että ois paljon helpompi kun tietäis että miltä pitäis tuntua vai pitääkö tuntua miltään!!!
 
Linnu85: Mulla samoin on ollut noita vilunväreitä ja välissä tuntuu niin kuin olis flunssa tulossa muttei kuitenkaan oo tullu, sitten taas toisinaan on kauhia hiki :headwall: Mä olin siirron jälkeen kaksi päivää töissä ja sitten jäin kesälomalle niin on saanut nyt sitten olla rauhassa.. Yks ilta mun rupes tekemään ruisnäkkileipää mieli niin ei auttanu muu kuin lähtiä kaupasta hakemaan :LOL: Ootteko te käynyt tampereella alkuhoidotkin vai jossain muualla?

Peppilottasikuriina: Minkälainen mieli/olotila siellä on? Soitatko huomenna heti taysiin?
 
Nasu: Tays on kiinni muistaakseni koko heinäkuun tai sitte kolme viikkoa.. Kyllä tekin pääsette ennen pitkää alottamaan hoidot =) Meillä täällä etelä-pohjanmaalla ne laittavat kiireellisyys järjestyksessä käsittääkseni taysiin, ainakin omalla kohdalla oli niin että laitettiin heti jonon kärkeen vaikean endometrioosin vuoksi..
 
peppilottasikuriinalle jättiläis-iso :hug:
Olin niin toivonut teille plussaa. Vaikea löytää lohduttavia sanoja kun tiedän ettei tuossa tilanteessa pahemmin mikään lohduta... Hyvä että teillä on vielä huuru-ukkoja pakkasessa, peli ei ole vielä siis menetetty vaikka tää yks erä tulikin tappiota.

tiulle ja linnulle puhaltelen täältä plussatuulia ja pidän teille peukkuja!

Nasu, mun muistaakseni klinikka on kiinni kolme viikkoo heinäkuussa, mutta tarkkaa ajankohtaa en tiedä. Kyllä se teidänkin ensikäynti sieltä pian eteen hyppää, vaikka odottavan aika onkin tietty pitkä. Harmittavaa on aina tuo että hoidot viivästyy itsestä riippumattomista syistä. Mutta jos jotakin oon oppinut Suomen suvesta niin sen että se on pirun lyhyt, joten äkkiäkös pääsette tositoimiin! :D

).( Puregonin piikitys alkoi eilen eikä tietenkään oo vielä mitään tuntemuksia. Kaikki muut sivuvaikutukset vielä menis mut ei hyperi! No, sitä ei kait tarvii pelätä ku vasta punktion jälkeen.
 
Moi, Kiitos kaikille! <3 Soitin tays:iin ja menevät kiinni juhannukselta ja aukeavat 25 heinäkuuta. Pasiin mennään heinäkuun lopussa. Pidän peukkuja kaikille! tiu83 ja Linnu85 noi on just niitä oireita niiku pitää ollakin. Jään taustalle seuraamaan! Ihanaa kesää kaikille!
 
Marjaana71: Koska teillä on punktio? Muistat vaan juoda paljon ennen ja jälkeen punktion niin eiköhän se hyperi pysy poissa :)

Linnu85: Onko tullu lisää tuntemuksia?(hieman utelias :D ) Me ollaan käyty alkuhoidot seinäjoella ja meillä on kyllä ollut maailman ihanin lääkäri =)

Peppilottasikuriina: Tehän pääsette melko pian pas:iin,ihanaa :heart:

Täälä tuntemukset pysyy samana,tissitkin jopa vielä kipeät ja tämä oire yleensä loppuu pari päivää ennen menkkoja,yritän edelleen toivoa että jospa nyt kuitenkin onnistuisi :headwall: Mittasin eilen kuumeen kun on ollut jo useana päivänä noita vilunväreitä niin oli lämpöä 37,5 ja normilämpö on 36,9.. Flunssaa/nuhaa ei oo joten en sitten tiedä mistä johtuu.. Nyt kun vaan malttais odottaa keskiviikkoon asti että tekis testin :D
 
Kiitokset kannustavista kommenteista!
tiu83: Seinäjoella mekin ollaan nää alkuhommat käyty ja parempaa lääkäriä ei vois toivoa! Jos jotain lisää niin tänään närästi hetken aikaa sekä pää/niska on ollu vähän kipeä! Ajattelin sinnitellä perjantaihin asti testauksen kanssa!!!
 
Olipas kiva löytää täältä tälläinen ketju :)
Meillä on lähete juuri tuonne oottamas aika pitäisi tulla viim. elokuun puolivälissä....
Mies käynyt jo antamassa näytteen Ava-klinikalla ja mulla todettu munasarjakystia.......
Olisi kiva tietää että mitä tuolla ekalla kerralla tulee tapahtumaan, jännittää jo vähä vaikka ajastakaan ei viä tietoo :)
 
Linnu85: Minkäslainen olo siellä päin on? Meinaatko sinnitellä perjantaihin asti testin kanssa? :)

Tais meidän osalta epäonnistua kun tänään on tullut ruskehtavaa tuhrua pikkusen, jos ei kunnolla ala vuotamaan niin teen testin perjantaina. Taitaa vaan noi luget pitää vuodon poissa.. Toki ekalla kerralla tuoresiirrossa mulla alkoi kuukautiset samana päivänä kun testin sai tehä ja siirrosta oli mennyt neljätoista päivää, kaippa täs nyt on kuitenkin vielä pieni toivon hiven jäljellä..
 

Yhteistyössä