Täysimetys ja kuukautiset...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jennyli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jennyli

Aktiivinen jäsen
26.07.2006
2 563
0
36
Onko muita jolla täysimetyksestä huolimatta alkanut kuukautiset?! Onko vaikuttanut mitenkään imetykseen tai maidon riittävyyteen? :attn:

Meillä poika nyt 2kk ja täysimetyksellä mennään. Siitä huolimatta mulla on ollut tiputtelua useamman päivän ja tänään alkoi menkat (luullakseni kun vuotaa runsaammin) :kieh:
Minä kun luulin että täysimetys pitäisi kuukautiset loitolla!! :headwall:
Ja nyt sitten mietityttää voiko tästä olla jotain haittaa imetyksen jatkumiselle?!

Ei ole mitään haittaa imetyksen jatkumisen kannalta :) Aika moni yllättyy että menkat voi tulla aivan normaalisti vaikka täysimettäiskin lasta. Itsellä alkoi siinä vaiheessa kun vauva söi kiinteitäkin, vaikka imetinkin pääsääntöisesti. Esikoiselta alkoi vasta viimeisen imetyskerran jälkeen.

Mulla alkoi menkat melkein heti jälkivuodon loputtua esikoisen synnytyksen jälkeen, vaikka imetin yötä päivää. Samoin äidilläni alkoi myös, eli sama on varmaan nyt toisellakin kertaa edessä. Maidon tuotantoon ei ole vaikuttanut mitenkään.

Menkat alkoi jälkivuodon perään säännöllisinä ja ihan normaaleina. Täysimetin typyä melkein 5kk. Imetys loppui vasta tytön ollessa 9,5kk ja olin silloin jo toisen kolmanneksen alussa raskaana :)

Yhteistyössä