Tauskin keikalla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin juuri tullut kotiin Viron matkalta. 4 päivää Saarenmaalla. Naapuri tuli terassin ovesta sisään. Ootko kuullut. Isännöitsiä on kavaltanut yhtiön rahat. Sitä ei oo näkynyt toimistolla kuukauteen. Lähti 2 viikon lomalle kuukausi sitten ja on häipynyt jonnekin. Sen muija on soittanut kaikille ja kysy siitä. Voi että vastasin. Muistin sen muijan ylä asteelta. Kiero työttö oli kusetti kaikkia. Kerran joku jätkä löi siltä tajun koulun discosta oli 2 viikkoa kunnolla. Ja jatkoi taas. Sen perhe muutti pois mutta se muutti takaisin lukion jälkeen. En pitänyt yhteyttä. Tiesin että ei se mulle soita. Koska tiesin sen ketkuksi. Onko poliisi tietoinen asiasta kysyin. On se olla tehty rikosilmoitus. Uusi isännöitsiä hoitaa asiaa. Palkattiin toi Ristolainen vaikka kaikki siitä ei pidäkään. Ristolainen oli yhtiön asukas saita lakimies joka on tarkka rahoista. Oli olut 3 vuotta sitten viellä isännöitsijä. Mutta yhtiökokous vaihtoisen. Teidän ei olisisi kannattanut vaihtaa Ristolaista pois silloin sanoin. Ei niin. Naapuri kirosi. Meillä on palaveri tänään viellä Ristolaisen luona tuu sinne tunnin päästä. Kävin suihkussa ja kävelin Ristolaisen terassille se oli vastapäätä minua. Taloyhtiön porukkaa olohuone täynnä. Kuuntelin hetken ja lähdin kotiin. Naapurin vaimo oli terassilla. Istui tuolissa. Mitä siellä puhutaan hän kysyi en tiedä kaikilla oli jotain sanottavaa mutta ei mitään asiaa vastasin. Ei ne pysty mitään tekee. Sen vaimo käy hermoille soittelee mulle koko ajan ja kyselee kaikkea. Sanoo naapurin vaimo. Älä sano sille mitään se oli aika röyhkeä koulussa. Kusetti monia mä veikkaan että se on tässä mukana. Voi perkele mä oon kertonut sille kaikki mitä tiedän sanoi naapurin vaimo. Mutta oo nyt hiljaa. Lyö luuri korvaan äläkä sano vielö että olen kotona saan pari päivää etumatkaa. Kotii tultua soitin veljelleni. Muistatko sä sen Riitan sen mies oli meidän isännöitsiä. Se on hävinnyt ja kavaltanut taloyhtiöiden varoja perkele esti. Joo kyllä mä Riitan muistan se oli koulussa kaikille velkaa. Parikertaa joku löi sitä tajun kankaalle. Meinaatko että se jatkaa samoja hommia viellä. Kyllä. Eikö niiden perheellä ollut mökki Naantalissa sanoi. Ei se oli joku mökki Raisiossa. Pernon telakkaa vastapäätä. Sen joku poltti. Kukaan ei saanut korvausta sen isä ja äiti olivat saman laisia kun se.
 
vierailija
Mahtaako se Ristolainen olla kotoisin sieltäpäin. Kysyin en oo töissä nyt mutta odota soitan pää konttoriin. Tunnin päästä veli soittaa takaisin. Ei tässä ajassa paljon selville saa. Mutta se Riittan vanhemmat asuu nyt vielläkin Raisio saa. Niillä on 2 kiinteistöä Rymättylässä. Jotain pieniä varasto rakennuksia. Tän mukaan ne eivät ole asuin rakennuksia. Lähetän sulle osoitteet. Eivät näy kunnolla google mapsissa. Kiitos. Käyn viellä katsomassa naapurin vaimoa. Nyt oot sitten hiljaa et kerro miehellisikään mitään. Nä on tärkeitä päiviä ja tunteja jos meinataan saada rahet takaisin. Laitoin moottoripyöräily vaatteet päälle ja hyppäsin pyörän päälle ja ajoin Raisiota kohti. Katsoin matkalla sopivan majoituksen Naantalista. Saavuin siinne ja suoraan nukkumaan.
 
vierailija
Aamulla kävin tokmannilta ostamassa vaihto vaatteita. Ja valokuvausliikkeestä kiikarit. Sitten navigaattori päälle ja kohti Rymättylä. Katsoin kartasta minne kannatti jättämä moottoripyörä. Ja lähdin kävelee metsän poikki osoitteesta kohti. Mökit sijaitsivat vierekkäin mutta erien teiden varrella. Y risteyksen jälkeen. Perille saavuttuani näin että pihalla on ajettu viime aikoina monesti autolla. Katsoin viellä posti laatikoihin molemmat olivat tyhjät. Ei mainoksia eikä ilmaisjakelua. Kävelin takaisin pyörälle ja ajoin Rymättylän keskustaan. Kävin leipomossa lounaalla. Ja jatkoin entiseen silli tehtaan kiinteistöön. En viitsinyt kysellä keneltäkään mitään ettei paljastuisi Milla asialla olen. Ajoin viellä Raisioon vene satamaan. Kyselin sieltä vuokra veneen hintoja. Ja join oluen ravintola laivasta. Huomasin mainoksen Tauskin ja Virpin konsertti raision vierasvene satamassa. Perjantaina. Yksi yö ja tauski. Jään tänne ainakin siksi. Menin majoitus paikkaani ja soitin veljelle. Ja kysyin mitä oli saanut selville. En mitään hän vastasi virallisesti. Arvasin että joku oli vialla. Moikkasin ja katsoin sähköpostiani. Veli oli lähettänyt tietoja sinne. Isännöitsiä vaimon Luottokorttia oli käytetty Raisiossa ja Nantalissa 4 viikon aikana. Lisäksi hän oli kirjoittanut että nyt on paljon mätää tässä jutussa. Lähetin viestin takaisin onko se velkaa jollekin perkele esti. Ja maksoi kavalletuilla rahoilla velkansa ja nyt sitä suojellaan että pääsee karkuun. Veljeltä tuli vastauksena kysymys merkki. Lähdin viellä kävelee Naantalin rantaan istuin katu kahvilaan ja join colaa. Vel soitti minulle missä olen sanoin Naantalissa. Missä siellä. Tässä ravintolassa mp Parkin vieressä 10 minutin päästä veljeni istui vasta päätä. Moi tulin moikkaa hän sanoi. Tulin kattoo tauski huomenna Raisioon. Otin vapaapäivän sitä varten. Se mies olelee täällä niin Rymättylässä vastasin ne 2 osoitetta on 10 metrin säteellä sama piha. Täynnä tuoreita renkaan jälkiä. Mitä me voidaan tehdä jos saadaan se kiinni ei mitään veljeni sanoi ei ole viellä haku päällä ja joku suojelee sitä pitkittää. Asioita. Missä rahat kysyin. Niillä on tilillä pari tonnia ei mitään ylimääräistä. Ne kavallettu rahat on taidettu hävittää ostamalla jotain ja myymällä.
 
vierailija
Kai me jotain voidetaan. Vedetään turpaa sanoin. Veljeni hymyili ja istutaan putkassa. Hän sanoi. Soitin naapurin rouvalle miten menee kysyin. Täällä on porukka lynkkaus mielialalla. Se teki saman monessa yhtiössä otti niiden nimillä lainaa pankeista. Veljeni kuuntelee vieressä. Sen muija soittelee ja kyselee. Itken tekoitkua silloin etten vaan sano mitään. Oo vielä viikon lopun yli hiljaa. Jos sitä naista näkyy niin soita heti. Niin tiedetään että ollaan väärällä jäljillä. Jos se soitta itke vaan.
 
vierailija
Mitä nyt kysyn käydään yöllä kattomassa onko siellä Rymättylässä joku paikalla. Mulla on pimeä näökö kiikarit lainassa sanoi veljeni. Missä sä oot yötä veli kysyy tossa vieressä pienessä mjpitusliikeessä käydään kysymässä onko siellä tilaa.
Yöllä ajamme Rymättylään jätämme auton riittävän kauasja kävelemme metsää pitkin. Veli kantaa repussaan kiikareita. Pääsemme lähelle ja veli ottaa laitteet repusta. On siellä 2 autoa. Taitavat kumpikin olla paikalla. Mennä lähemmäs lähdemme kävelee lähemmäs toisessa varastossa on valot päällä. Pian tulee 3 auto pihaan isännnöis tulee vastaan katson omilla kiikareilla kuka tulee autosta. Kunnan johtaja perkele sanon veljelle. Autosta nousee myös toinen mies en tunnen sanon veljelle. Minä tunnen hän sanoo. Jäämme viellä hetkeksi miehet menevät sisälle. Päätämme poistua paikalta. Autolla veljeni sanoo. Se oli suren pankin Tampereen alue johtaja. Jos mulle käy jotain sen nimi on mun kassa kaapissa. Aino jonka sukunimi alkaa g llä. Mä veikkaan että nyt pitää toimia. Jos aiotaan saada jotain takas. Mutta mitä. Otetaanko huomenna isännöitsiä ja sen muija kiinni ja viedään poliisille. Ei voida ei niillä ole viellä hakua. Katsomme toisiamme Naantalissa on kauhakuormmajia vuokraan sellainen ja laitetaan tie poikki. Ei kun mennään huomenna tauskin konserttiin. Niin mennään menemme maja paikkaan. Aamulla käydään syömässä aamiaista. Se pankinjohtaja on tässä mukana mutta miksi. Veli sanoo. Jos se isännöitsiä on sille niin paljon velkaa. Ei raha on paperia jotain muuta veli toistaa. Rupee kirjoittaa faktoja Turun sanoman urheilu sivulle. Pitäisi olla polisiisi niin tiedettäisiin syy katotaan kartalta missä asut pieni kunta pienet taloyhtiöt. Se keskus se saatana palvelin keskus tulee sinne ne tarttee noiden kahden taloyhtiön maat yhtiöt menee konkkaan maa on halpaa. Tiedän isännöitsiä on vaan pelle tässä kaikessa. Ja sen muija kans. Kun ne tajuu tän homman niitä ei enää ole. Mutta illalla ollaan Tauskin seurassa. Kello 18 käyn suihkussa ja otamme oluen Naantalin rannassa otetaan nää ja mennään taxilla. Tolpalta otamme taxin raision pien vene satamaan. Porukkaa on ottamassa lämmittely juoma laivalla. Tunnin päästä viimeinenkin tuoli on varattu. Tauski aloitta lulun 45 - 65 naiset taputtavat ja osa menee lavalle. Ei aikakaan kun tauskin huuli on auki ja ensimmäinen nainen kannetaan pois laivalta. Pian huomaamme että isännöitsiä on vaimonsa kanssa katsomassa tauski. Veli istuu pöydälle. Ja kirjoittaa lapun ja pyytää kirje kuoren tiskiltä. Laittaa paperin sisälle ja antaa sen tarjoilijalle 50 e setelin kanssa. Tarjoilija ojentaa sen isännöitsijälle hän menee valkoiseksi. Veli vie hänelle vene vuokramon käynti kortin. Isännöitsijä tajuu heti asian. Ottaa kännykän esiin. Ja näpyttelee 15 minuttia sitä nousee ylös ja kättelee veljeäni ja poistuu. Sen vaimo ei huomaan miehen poistumista pian isännöitsiä ajaa veneellä pos satamasta. Katsomme tauskin konsertin loppuun. Ja lähdemme 2 neidon kanssa jatkoille Vai saaren grillille.
 
vierailija
Aamulla herään kun iso tanskan doggi katsoo silmiäni. Nousen ylös sohvalta ja laitan vaatteet päälle. Otatko kahvia en ota mutta teetä ota jos on. Nainen tulee keittiöstä ja ojentaa kupin. Sun kaverisi on yläkerrassa Mirkun luona. Ne panee siellä. Me ei olla tehty tyhmyyksiä. Ne tulee sieltä varmaan pari tunnin päästä. Käydään kaupassa. En jätä sua koiran kansaa kahdestaan se ei pidä vieraista miehistä. Laitan kengät jalkaan ja seuraa neitoa autoon. Mennään johonkin ostos helvettiin iso rakennus ja paljon kauppoja. Naine lappaa tavaraa kärryn sitte hihnalle. Pakka tavarat kahteen kassiin ja kannanne autoon. Asunnolle päästyämme ovikello soi. Veli ja Mirkku tulevat sisälle. Pyydän veljen parvekkeelle. Mitä kirjoitit. Sille isännöitsijälle. Totuuden Veli sanoo. Että me löydettiin se vaikka olla amatöörejä. Sen muijaa seuraamalla. Te olette kadonneita pian te katoatte kokonaan kun ei teitä enään tarvita. Lähde heti. Palauta hukka metsän ja toisen taloyhtiön rahat. Niin asia on meidän puolesta selvä. Olet väärässä porukassa. Pakene kauas ja syvälle. Sitten vein sille venevuokraamo kortin. Minne se menee kysyin. Varmaan meni Naantaliin ja nosti pirusti rahaa joltain tilitä kukkaroon. Tankkaa venen tankit ja suuntasi Maarianhaminan kautta Ruotsiin sieltä se pääsee Portugaliin helposti ja pidenmällekin jos ei tee tyhmyyksiä. Ja tajus heti että sen muija on helppo löytää. Mutta saitte rahanne takas joten tehtävä on suoritettu. Sun asunnon arvo nousee tai laskee kuinka kaukana on siitä rakennuksesta. Ei puhuta enempää jää dään viellä yöksi. Ja käydään illalla Vaakahuoneella Tauskin konsertissa neitojen kanssa. Jäädään vaan sanon. Soitan pomolle ja pyydän maanantain vapaaksi.
 

Yhteistyössä