Tatuointikeskustelua toivoisin :)

Mistä lie oon nyt saanu päähäni, että tatuointi ois kiva. Semmosen haluaisin, mutta mutta... Kuitenkin vähän mietityttää. Ei se kipu, vaan se, että mitäs jos mä kyllästynkin siihen?

Voiko tatskaan kyllästyä?

Ja toinen mikä mietityttää, että tulehtuuko semmonen helpolla? Oon lukenu moneltakin eri sivuilta tietoa tatuoinneista ja hoidoista, ja niissä sanotaan, että se ei tulehdu helposti, varsinkaan jos hoitaa oikein, mutta kun mulla tulehtuu aina kaikki pienetkin haavat vaikka kuinka oikein niitä hoitaisin. Niin on käyny aina kun oon laittanu esim. korvikset.
Teininä mulla oli kulmassa lävistys, mutta sekin tulehtui, vaikka hoidin sitä tosi hyvin ja oikein.
Eli mitäs jos se tatskakin tulehtuu? Menee sit pilalle ja... äh...
 
Mulla on nilkassa ja mäkään en sitä aina edes muista. Enkä usko että siihen kyllästyn. Ja mulla ei tulehtunu. En sit tiiä ollenkaan että miten herkästi tollaset tulehtuu. Siitä kelmusta on kyllä paljo mielipiteitä että pitääkö sitä pitää siinä päällä hirmu kauan vai riittääkö se pari tuntia. mä pidin sen pari tuntia niinku mulle käskettiinki. Oon vaan miettiny että kuinka moni peittää avohaavansa muovikelmulla???
 
muumio
Minun mielipiteeni on se, että kaikki tatuoinnit ovat rumia. Lisäksi tatuoinnissakin näkyy muoti, se piikkilanka käsivarren ympärillä ei ole enää yhtä cool kuin kymmenen vuotta sitten otettaessa. En oikeasti tiedä ketään jolla olis kiva tatuointi.
 
lanetti harmaana
mulla 4 tatskaa, enkä ole kyllästynyt, päin vastoin suunnittelen jo seuraavaa.. eka, tiikerin pää olkavarressa, toinen, hai pohkeessa, kolmas meidän perheen kiinalaiset horskooppimerkit niskassa, ja neljäs ja paras/kaunein, typyjen valokuvasta teettetty kuva yläselässä.
 
no mulla löytyy tuollanen hauiksen ympäri menevä piikkilanka, enkä todellakaan ole kyllästyny (vaikkakin vasta vuoden ollut tuossa mutta kuitenki ) ja nyt oon suunitellu seuraavan laittoa.. sen vaan haluaisin tietää, että miten saan sen ajan sinne liikkeeseen? siis menenkö valmiin kuvan kans sinn ja kysyn, että koskas joutasit laittaan tän, vai miten hitossa sitä ruukataan toimia? laittaako ne sen kuvan samantien jos sinne sattuu meneen, ettei ole just sillon asiakasta, vai kuinka???
 
kiitti ei kiitti
Aikoinaan halusin, mutta onneksi en ottanut, koska nykyään ei voisi vähempää kiinnostaa... Ja ihmettelenpä tosiaan mikä olisi sellainen kuva, joka olisi omasta mielestä kiva koko loppuelämän... mummo-kurtuissakin...
 
Selkään mäkin ajattelin tatuoinnin laittaa, joten ei sitä ite paljon tarvis kattella, mutta tosiaan, mitäs jos muutaman vuoden päästä en tykkääkkään siitä enää yhtään.
Semmoseen paikkaan ajattelin sen siis laittaa (jos laitan) että sen saa piiloon, mutta jos se kuitenkin alkaa jossain vaiheessa ärsyttää...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Mulla on nilkassa ja mäkään en sitä aina edes muista. Enkä usko että siihen kyllästyn. Ja mulla ei tulehtunu. En sit tiiä ollenkaan että miten herkästi tollaset tulehtuu. Siitä kelmusta on kyllä paljo mielipiteitä että pitääkö sitä pitää siinä päällä hirmu kauan vai riittääkö se pari tuntia. mä pidin sen pari tuntia niinku mulle käskettiinki. Oon vaan miettiny että kuinka moni peittää avohaavansa muovikelmulla???
Jos jalassa/käsivarressa tatuointi, siihen laitetaan kelmu, koska pysyy siinä paremmin kuin joku jeesusteipillä kiinnitetty paperitollo.
 
lävistykset muuten melkein poikkeuksetta "tulehtuu"..mutta jos tatuointia peset tarpeeksi,muutama kerta päivässä ja siihe kuivaus ja rasvaus päälle niin ei pitäs tulehtua..ja sitten kun rupi lähtee niin et revi niitä riekaleita vaan annat ihan rauhassa kuoriutuan niin ei tule tulehdusta.
se kelmu kannattaa pitää siinä pari tuntia ihan vaans enkin takia että se rasva pysyy siinä ja ettei väri leviä esim vaatteisiin ja kelmu suojaa sit' avohaavaa.mulla on alaselässä iso tatuointi ja kelmu ei olis ollu pakollinen mutta tatuoija laittoi sen koska muuten olis ollu housut ihan musteessa.
käyt ottamassa sen kuvan ja sillä siisti,sen enempää ajattelematta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrinsessaRusina:
Selkään mäkin ajattelin tatuoinnin laittaa, joten ei sitä ite paljon tarvis kattella, mutta tosiaan, mitäs jos muutaman vuoden päästä en tykkääkkään siitä enää yhtään.
Semmoseen paikkaan ajattelin sen siis laittaa (jos laitan) että sen saa piiloon, mutta jos se kuitenkin alkaa jossain vaiheessa ärsyttää...
mulla ei oo muutes käyny mielessäkään (etes ennen kuvan laittoa ) että joskus siihen kyllästyisin.. :/ kannattaa varmaan sit hrkita ottaako ollenkaan, jos jo ennen kun sitä etes on, miettii että mirtäs sit kun siihen kyllästyy..
 
vieras
mulla on jalkapöydässä. Enkä oo kyllästyny. Ottaa semmoseen paikkaan,että voi helposti peittää jos haluaa/tarvii. Ei tulehtunu vaik otin elokuussa. Siinä on vaan semmonen huono puoli,et niihin jää koukkuun.
 
Ei niihin tatskoihin kyllästy, riippuu aika paljon luonteestakin. Jos on kauhean ailahtevainen muutenkin niin joku suht neutraali kuva on varmaan paras vaihtoehto. Itellä vanhin tatska on 6 vuotta sitten otettu. Neljä on yhteensä. Molemmissa käsivarsissa on noin 20 senttiä kuvia.
Tatska kannattaa mieluiten ottaa talvikautena, tulehdusriskiä ei silloin oikeestaan ole. Jos tatskan rajat on yhtään paksut, niin niihin tulee rupi päälle, joka kutisee ihan kiitettävästi. Sitä ei tietenkään saisi raapia.. Kuvaan hierotaan Helosania muutamia kertoja päivässä. Saunaan tai uimaan ei saa mennä, tai ylipäätäänkään tatuoitu kohta ei saa hikoilla.
 
nmrm
Mäkään en pidä tatskoista, se piikkilankajuttu on kyllä kaikista mauttominen ja toisena heti omien lasten nimet jossain. Mun siskolla on kummassakin kädessä isoilla kirjaimilla lasten nimet ja kyllä on karseen näköistä. Sanoinkin kyllä sen mutta meillä vaan nyt on niin erilainen maku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Napsukka:
Ei niihin tatskoihin kyllästy, riippuu aika paljon luonteestakin. Jos on kauhean ailahtevainen muutenkin niin joku suht neutraali kuva on varmaan paras vaihtoehto. Itellä vanhin tatska on 6 vuotta sitten otettu. Neljä on yhteensä. Molemmissa käsivarsissa on noin 20 senttiä kuvia.
Tatska kannattaa mieluiten ottaa talvikautena, tulehdusriskiä ei silloin oikeestaan ole. Jos tatskan rajat on yhtään paksut, niin niihin tulee rupi päälle, joka kutisee ihan kiitettävästi. Sitä ei tietenkään saisi raapia.. Kuvaan hierotaan Helosania muutamia kertoja päivässä. Saunaan tai uimaan ei saa mennä, tai ylipäätäänkään tatuoitu kohta ei saa hikoilla.
Eli sit jäis lenkkeilytkin vähäks ajaks väliin... hmmm....
No, mä nyt todellakin vielä edelleen mietin sitä tatskaa. En oo edes päättäny minkälaisen haluaisin. =) Ja voishan sitä käydä vaikka jossain alan liikkeessä kyselemässä enemmän ja sit vielä miettiä jos mietityttää. =)
 
Minä unohdan välillä jopa tuon ranteessa olevan tatuoinnin vaikka sen päivittäin näen.

ja ei hätää, jos joskus sattuu käymään niin hassusti että kyllästyt tatuointiisi niin nykytekniikalla ne saadaan poistettua iholta pois laserilla. Hintaahan tuolla toimenpiteellä toki on, mutta mitäpä sitä ei kauneuden eteen tekisi (vaikkapa ottaisi niitä tatuointeja) :D

Ja minen ole kyllästynyt kuvini, sensijaan jo useamman vuoden (taas) haaveillut seuraavasta ja sen aion ottaa takaraivooni :p
Ja miula ei ainakaan kuvat tulehtuneet vaikka en kovin tunnollisesti niitä puunannutkaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja muumio:
Minun mielipiteeni on se, että kaikki tatuoinnit ovat rumia. Lisäksi tatuoinnissakin näkyy muoti, se piikkilanka käsivarren ympärillä ei ole enää yhtä cool kuin kymmenen vuotta sitten otettaessa. En oikeasti tiedä ketään jolla olis kiva tatuointi.
Ei kait tatuointia nyt herrä isä oteta muita varten vaan itseään varten.Ei siksi että se on "cool" muiden mielestä vaan siksi että sellaisen ITSE tahtoo.
 
kuutar
itellä 5 tatuointia osa isoja enkä ole kyllästyny... mutta kannattaa harkita tarkkaan minkä kuvan sitä sitten ottaa. laittaa vaikka aikomansa kuvan jääkaapin oveen ja harkitsee tovin. ja kannattaa miettiä ihan hyvän aikaa ottaako koko kuvaa jos nyt jo mietityttää kyllästyykö.....
 
mulla nilkassa ollut jo 5v, en ole kyllästynyt ja miksi päädyin nilkkaan oli se että ei sattunut ja voi olla esillä ja voi peittää jos haluaa...

toiseen nilkkaan olen harkinnut myös, odotan vain sopivaa piirtäjää... :xmas:
 

Yhteistyössä