Tatuointien merkityksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Googlella tämän ketjun löysin etsiessäni tähtitatuoinnin merkitystä. Olen huomannut tähtitatuoinnin omistajissa erään säännönmukaisuuden. Osin rintaan ja sen yläpuolelle tehty tähtitatuointi on erittäin erittäin yleinen strippareilla ja muilla seksuaalisesti hmm...estottomilla henkilöillä. Olen huomannut tämän niin usein, että oli pakko alkaa oikein tutkimaan asiaa onko näillä jokin symbolinen merkitys vai onko kyse puhtaasti sattumasta.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja kidetär
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Vieras
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja cothis
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
Tatuoinnin näkeminen merkitsee vihjettä kiertää asianomainen henkilö mahdollisimman kaukaa. Niinkuin esim linnakundit.
Tatskat on nykyään vähän laajemmassa käytössä, ku vaan merimiesten ja linnakundien
Niin näyttää olevan. Jostain syystä. Nimenomaan Suomessa. Valitettavasti.
Miks valitettavasta? Minusta ne on kivoja..
Niin. Makuasioitahan nämä on. Ja toki kantajasta ne voi olla kivampia kuin katsojasta.

Miksi ihmiset pitävät tatuointeja huonoina juttuina ..tai pelottavina niinkuin etttä olisi istunut linnassa ?? :OO Jotkut ihmiset vain ottavat tatuoinnin joka todella merkitsee jotain tärkeää esimerkiksi Jos on menättänyt lapsensa ja haluaa kantaa muiston mukana .Tai jos koittaa parantua alkoholismista ja ottaa tauoinnin joka auttaa ihmisiä taistelemaan eteenpäin selvitäkseen ja muistuttaa että ainoa suunta on ylöspäin !! itse olen 17-vuotias ja kolmas tauointi suunnittelun alla joka kuvastaa perhettäni koska he ovat aina auttaneet jaksamaan eteenpäin ja ovat olleet tukena niin hyvinä kuin huonoina aikoina :) mutta tosiaan makuasiota ovat..toivoisin vain että ihmiset oppisivat katsomaan pintaa syvemmälle eikä tuomitsisi ulkokuoren perusteella

Mä lueskelin systerin luona kirjaa nimenomaan old school tatuoinneista ja niihin liitetyistä merkityksistä.

En mä muista juur mitään just nyt, mutta siitä se ajatus sitten lähti... Riikinkukko tehtiin, se merkkaa turhamaisuutta :D toinen merkitys sillä on ikuisen elämän symbolina.

riippuu minkälaisesta tähdestä on kyse..esim jos kirjotat kuvahakuun esim. googlessa nautical star. itselläni on kyseinen tähti kädessä tatuoituna. se tarkoittaa sitä että vaikka elämässä menisi hyvin tai huonosti, silti pääsee aina eteenpäin =)

IHAN kauhean näköisiä kaikki tatskat niin että oksettaa, mutta jokainen tekee kehollaan mitä haluaa
ite en henkilökohtaisesti antais pistää neulan neulaa , sillä se merkitsisi mulle Luovuttamista,luonteen heikkoutta ja vapauden riistoa, koska se on asia mistä ei pääse ikiä eroon.. ja semmoista en elämääni halua, Haluan olla vapaa ja puhdas!! en halua elämääni mitään mikä hallitsee minua / kehoani.
Sama asia on esim, tupakoinnin aloittaminen/lopettaminen on heikko jos aloittaa ja vielä heikompi jos ei voi lopettaa. Kenenkään on turha vedota mihinkään vieroitus yms. muuhun paskaan se on LUONTEEN HEIKKOUS.

[QUOTE="hep";23057156]latinalaisessa amerikassa kyseinen tatutointi on paikallisen jengin ms13 merkki[/QUOTE]

Eiköhän niillä ole tatskoissaan ihan se nro 13... ;)
Mä oon aina ihmetelly sormissa olevia nuolia, anyone?
Ja tähdet on hirveimpiä tatuointeja ikinä. Tällein nopeesti laskisin ainakin 20 frendiä, tuttua yms, joilla on ihan samanlainen tähdenkuvio nilkassa, ranteessa, kaulassa, niskassa, perseessä, otsassa.... kamala muoti.

Heips.

Eikös monet tatuointikuvat merkkaa jotain asiaa tms... eli tietääkö meinaako tähti-tatuointi jotain tiettyä asiaa?
olen miettiny sellasta, ja tuli mieleen et onkoha sillä joku merkitys. =)

No pelkällä tavallisella tähdellä on paljon eri merkityksiä, juuri sen vuoksi kun se on yleinen. Se on muunmuassa merimiehille symboloinut kotia, tai reittiä kotiin (merimiehet katsoivat merellä reitin kotiin tähdistä). lisäksi tähti on oppimisen ja henkisen maailman symboli :) kristityille tähti symboloi jeesusta, "alkua ja loppua". väärin päin oleva tähti meinaa melkein aina paholaista tai jotain pahaa.

IHAN kauhean näköisiä kaikki tatskat niin että oksettaa, mutta jokainen tekee kehollaan mitä haluaa
ite en henkilökohtaisesti antais pistää neulan neulaa , sillä se merkitsisi mulle Luovuttamista,luonteen heikkoutta ja vapauden riistoa, koska se on asia mistä ei pääse ikiä eroon.. ja semmoista en elämääni halua, Haluan olla vapaa ja puhdas!! en halua elämääni mitään mikä hallitsee minua / kehoani.
Sama asia on esim, tupakoinnin aloittaminen/lopettaminen on heikko jos aloittaa ja vielä heikompi jos ei voi lopettaa. Kenenkään on turha vedota mihinkään vieroitus yms. muuhun paskaan se on LUONTEEN HEIKKOUS.

Tuossa logiikassa ei mielestäni ole järkeä. Tottakai ihmisellä saa olla omat mielipiteet mutta tuo luonteen heikkous vertaus menee jo vähän yli ymmärrykseni. Ja sellanen pikkujuttu, nykypäivänä tatuoinnit eivät ole pysyviä, kiitos nykytekniikan. Itelläni neljä tatuointia, ikää 17v ja en ole katunut yhtään, jokaisella on merkityksensä, mielestäni itsemurhan tehneen kaverin muistaminen ei ole luonteenheikkoutta. Ystäväni, iho täyteen tatuoitu, on selvinnyt ylös sellaisesta suosta, josta sinä tuskin voit pumpuli-linnassasi kuvitella että mielestäni se on kaikkea muuta kuin luonteenheikkoutta.

No sä kyllä osootit oman luontees heikkouden tällä viestilläs. Aika kummallista jos ei voi tuntia olevansa vapaa jos ihossa on koriste. Kyllä, nimenomaan koriste. Sitä se on meille jotka tatuointeja on ottanut.

Itse olen jo muutaman vuoden haaveillut yhdestä ja samasta tatuoinnista ja vielä sen otan, kunhan löydän sellaisen köynnöksen josta pidän. Tahdon siis köynnöksen joka muuttuu orjantappurasta kauniimpaan kukka- tai muuhun köynnökseen, joka kuvaa hyviä ja huonoja aikoja.

Tuli tuosta mieleen, kun joku noita tatuointeja moitti, että suomessahan ne ovat jo tosi yleisiä.
Tosin miehelleni kävi yksiiviikko niin, että hän osti porakoneen toisen henkilön kanssa (tämä toinen henkilö oli sitten maksanut), illalla huomasivat, ettei kone ollut se jonka halusi, eikä sellainen niinkuin myyjä oli luvannut. Sitten sopivat, että mieheni käy sen palauttamassa ja hakemassa rahat takaisin, kun tämä toinen henkilö ei kerennyt.
Mieheni meni ilman lippalakkia ja lyhythihainenpaita päällä ja tuli takaisin silmiään pyöritellen "kysy, että huijaanko kun toinen ostaja ei tullut ollenkaan palauttamaan konetta".
Tämän sai siis aikaan vain se, ettei mieheni pidä hiuksistaan, vaan ajelee pään ja se että hänellä on käsivarsissa tatuointeja.

Itselläni on yksi tatuointi ja kovasti haluaisin lisää... :)

Pikkuveljeni alkoi tehdä tatuointeja jokin aika sitten ja saapi alkaa mun nahkaa täyttämään,kunhan ensin muihin vielä harjottelee hetken. :)

Tatuointien merkitys on sama kuin vaikka tupakoinnilla tai horoskooppimerkeistä kiinnostuneisuudella: voi päätellä että ko henkilö on enemmän tai vähemmän ns. "vajaa".

No ei ehkei ihan tosissaan voi, mutta voiko se vaikuttaa jotenkin ihmiseen? Kun yks tuttava otti ekan tatuointinsa, jossa oli kuvattuna hyvä ja paha, niin tää ainakin oli jotenkin niin erilainen kuin ennen. Näytti yhtä kiltiltä ja ystävälliseltä kuin ennenkin, mutta on kamalan häijy.

Yhteistyössä