Tatuointien merkityksiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janna

Vieras
Heips.

Eikös monet tatuointikuvat merkkaa jotain asiaa tms... eli tietääkö meinaako tähti-tatuointi jotain tiettyä asiaa?
olen miettiny sellasta, ja tuli mieleen et onkoha sillä joku merkitys. =)

No kyllä tatuointi merkitsee usein sitä mitä haluat sen merkitsevän, eri asioita eri ihmisille. Poikkeuksena tietysti jotkut hämähäkinseitit jotka viittaa lusimiseen, mutta näkee niitäkin niin monella ettei se enää pidä paikkaansa. Sitten on perinteiset tatuoinnit, pääskyt ja muut, jotka helposti yhdistetään enemmän rokuhenkisiin ihmisiin jne. Mutta jos nyt ottaa vaikka sen pienen typerän delfiinin jonnekin niin ei sillä ole mitään sen syvällisempää merkitystä :D

Juu kiitos. Voihan tosiaan olla niin että jokaisella melkeinpä oma merkityksensä henkilökohtaisesti. Aattelin vaan että jos ottas sen tähen ja sit joku et hei miten sulla tollanen, että etkö siis tiiä mitä se meinaa... hehehhheh

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tatuoinnin näkeminen merkitsee vihjettä kiertää asianomainen henkilö mahdollisimman kaukaa. Niinkuin esim linnakundit.

Tatskat on nykyään vähän laajemmassa käytössä, ku vaan merimiesten ja linnakundien :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Tatuoinnin näkeminen merkitsee vihjettä kiertää asianomainen henkilö mahdollisimman kaukaa. Niinkuin esim linnakundit.

Tatskat on nykyään vähän laajemmassa käytössä, ku vaan merimiesten ja linnakundien :whistle:

Niin näyttää olevan. Jostain syystä. Nimenomaan Suomessa. Valitettavasti.

• Tykkää
Reactions: Marakatti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Miks valitettavasta? Minusta ne on kivoja..

Alkuperäinen kirjoittaja kidetär:
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Onko käärmeellä jokin merkitys?

En tiedä, mut eikös käärmeistä puhuta näin; et se ihminen on kiero kuin käärme tai sit käärmeunet ainakin viittaa seksiin =)

Mun ajatus mun ehkä mahdollisesta kenties tulevasta käärmetatskasta on viittaus kiinalaiseen horoskooppiin.

Onko käärmeellä jokin merkitys?

En tiedä, mut eikös käärmeistä puhuta näin; et se ihminen on kiero kuin käärme tai sit käärmeunet ainakin viittaa seksiin =)

Mun ajatus mun ehkä mahdollisesta kenties tulevasta käärmetatskasta on viittaus kiinalaiseen horoskooppiin.

Mun käärmetatuointini taas suojelee kantajaansa, auryn siis :D

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Niin. Makuasioitahan nämä on. Ja toki kantajasta ne voi olla kivampia kuin katsojasta.

Ja tässähän kai oli yksi tämän "muodin" aloittajista:

http://www.iltalehti.fi/perhe/200805057431277_ms.shtml

[/quote]
[/quote]

Minkä hintaisia nuo tatuoinnit muuten yleisesti ottaen ovat? Entäs lävistykset? Paljonko olet itse investoinut niihin?

Mulla on lohikäärmetribaali selässä ja mulle se merkitsee voimaeläintä ja uuden alkua koska otin sen elämäntilanteessa jossa vanha jäi taakse ja uusi oli alkamassa =)

Mulla tytön nimi ranteessa ja toisessa ranteessa mun kiinalainen horoskooppi merkki-symboli tribalein varustettuna. Joten näillä ko. merkitys. Lisko on selässä ja se six vaan kun tykkään liskoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Karl Eri Raaja:
mulla on aallon harjalla juoksevat rotat tribaalina

olen vesimies ja rotta

Minä olen vesirotta... Siis elementti vesi ja rotan vuosi. :D

Mutta tatuoinneilla on vaikka mitä merkityksiä, joita ei ihon ulkopuolinen voi tietää.

Alpeilta vuonna 1991 löytyneellä 5300 vuotta vanhalla jäämies Ötzillä oli tatuointeja, joten mistään uudesta muoti-ilmiöstä ei ole kyse.

http://www.lib.hel.fi/Page/3156f7ee-682f-4b68-82ea-ec756f214f22.aspx?announcementId=9a55b24e-4cfa-4c5f-a927-4699cb77aba1&groupId=f6a59db9-bce1-4f22-bad3-7eca2addfe4a

tuskimpa wilma tällaista kunniaa itselleen haluaakaan. eikös se ole oma asia, mitä ihollaan kantaa. enpä ole muilta mielipidettä kysellyt kun omat käsivarteni olen tatuoinut.

Yhteistyössä