tatuointi kipu vs. synnytyskipu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ärrimurri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no se kaveris ei ole koskaan synnyttäny, niin se ei voi tietää miltä tuntuu synnytyskipu. väittikö se että tatuointi sattuu enemmän? vai kaipasiko ap vaan jotain glooriaa ja hehkutusta? kaverillas varmaan tatuoinnin laitto oli sen elämän suurin kipu eikä se voi verrata sitä kipuun jota ei ole kokenut.

kummallinen aloitus.

Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
Jos kaverisi joskus synnyttää niin varmasti hävettää....!

Voi olla :D Oon kyllä saanut jo aikasemmin tän kaverin puheista kuvan, että on tosi kova tyyppi kun kestää niin kovaa kipua ja että tatuointi tosiaan sattuu ihan kamalasti.

Mutta eihän sitä toiselle voi sanoa, että et taida nyt tietää kivusta mitään, jos kuitenkin se on kovinta kipua mitä on joutunut kokemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no se kaveris ei ole koskaan synnyttäny, niin se ei voi tietää miltä tuntuu synnytyskipu. väittikö se että tatuointi sattuu enemmän? vai kaipasiko ap vaan jotain glooriaa ja hehkutusta? kaverillas varmaan tatuoinnin laitto oli sen elämän suurin kipu eikä se voi verrata sitä kipuun jota ei ole kokenut.

kummallinen aloitus.

tuota. emmä mitään gloriaa ja hehkutusta kaivannut, enkä nyt oikeen ymmärrä mitä tarkoitat. sitä vaan, kun jotenkin tuntui vähättelevältä se, että kun toinen vertaa johonkin tommoseen mun synnytystäni, mutta kun toisaalta mua ei ole tatuoitu enkä tiedä miltä se tuntuu.

Tuo on kaikki niin yksilöllistä ja synytyksestä/muusta toimenpiteestä kiinni ja siitä miten ne muuten menee. Kaveri juuri sanoi että ennemmin synnyttäisi kun leikkauttaisi viisurin. Ja hänellä 2 luomusynnytystä takana.

Huh-huh, mulla saa leikata kaikki viisurit ja tatuoida koko kehon ihan rauhassa, jos synnyttämiseen verrataan!

Synnytys oli erityisen vaikea, pitkä ja sitä kipua ja tuskaa ei voi edes kuvailla. Toipuminenkin kesti kuukausia.
Ihminen jolla on ollut helpot synnytykset ei voi edes kuvitella millaisia ovat vaikeat synnytykset karmeimmillaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Keskusteltiin tässä yks päivä kaverin kanssa minun synnytyksestäni ja sitä kautta sitten alettiin puhua kivusta ylipäätään. Minusta tuntui jotenkin tyhmältä, että kaveri puhui ihan siihen tyyliin, että ymmärtäisi tasan miltä aivan järjetön kipu tuntuisi, koska hänelle on tehty tatuointeja. Tai tuli semmoinen tunne, että hänen mielestään synnytyskipu ja tatuointikipu ovat täysin verrattavissa olevia. Ja siis tämä ystävä ei ole synnyttänyt, mutta hänelle on tehty muutama iso tatuoitni joita on tarvinnut tehdä kolmekin tuntia putkeen.

Minua ei ole tatuoitu, mutta jotenkin silti tuntuu että eihän se nyt VOI sattua niin paljon kuin synnytys! Vai sattuuko? Minä kun en ehtinyt edes puudutuksia saamaan.

Jos mä ite vertaisin synnytystä ja tauointia, niin tatuoinnit on aina vain pieni hyttysen pisto verrattuna synnyttämiseen :) MUlla kun on noita tatuointejakin aika monta, joten tiedän kyllä miltä ne tuntuu.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja nemo:
Tuo on kaikki niin yksilöllistä ja synytyksestä/muusta toimenpiteestä kiinni ja siitä miten ne muuten menee. Kaveri juuri sanoi että ennemmin synnyttäisi kun leikkauttaisi viisurin. Ja hänellä 2 luomusynnytystä takana.

Huh-huh, mulla saa leikata kaikki viisurit ja tatuoida koko kehon ihan rauhassa, jos synnyttämiseen verrataan!

Synnytys oli erityisen vaikea, pitkä ja sitä kipua ja tuskaa ei voi edes kuvailla. Toipuminenkin kesti kuukausia.
Ihminen jolla on ollut helpot synnytykset ei voi edes kuvitella millaisia ovat vaikeat synnytykset karmeimmillaan!

On se varmaan vähän niinkin, etten minä taas pysty kuvittelemaan sen pahempaa kipua mitä synnyttäessä oli, mutta toisaalta mulla ei ollut mikään erityisen vaikea synnytys. Toinen taas ei pysty kuvittelemaan pahempaa kipua mitä tatuoidessa on ja ajattelee, että se on se maksimi millasta kipua voi tuntea. Siltikin, en olisi kyllä ennen synnytystäkään ajatellut, että näitä kahta kipua voi edes verrata.

Tosiaan varmaan riippuu siitä mihin tatuoidaan.. Mutta kokemuksesta sanosin, että tatuoiminen tuntuu ehkä pienille sähköiskuille, siis sellaisille joita saa vaikka sähköpaimenesta. Eli ei oikeastaan millekään. Synnytyskipu on ihan erilaista! Oo vaan fiksusti hiljaa ja nyökyttele, eiköhän se kaveri joku päivä tuu eron huomaamaan, jos lapsen saa :whistle: ..

Alkuperäinen kirjoittaja Tuhomiina:
ei todellakaan voi verrata tatuointikipua ja synnytyskipua. täysin eri asia. ei se tatuoiminen todellakaan satu niin paljon..

:wave: paitti mulla kädessä yksi pieni..mene nyt parin viikon päästä ottaa ison jota hakataan 3tuntia. ja vielä selkärankaankin (joka kuulemma kipeä paikka)

Mulla oli ilman lääkeitä kuopuksen synnytys ja se oli helvetillistä. tatuointi on nautintoa siihen nähden vaikka kuinka sattuisi

Riippuu kyllä aika lailla kaikesta... mulla 6tatskaa ja 3synnytystä ja voin sanoa että ranteeseen otettu piikkilanka sattui enemmän mitä viimeisin synnytys!!! Ja viimeisin synnytys kesti 1,5h, tatuoinninteko 2h, kumpaankaan en saanut kivunlievitystä :laugh: Muut tatskat ei oo sattunu ollenkaa, ekan synnytyksen supparit oli ihan hirveet... riippuu niin paljon kaikesta... :snotty:

Oon samaa mieltä sun kaveris kanssa! Ei se viisurinpoisto sinänsä sattunu, mut pelotti niin paljon!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
Keskusteltiin tässä yks päivä kaverin kanssa minun synnytyksestäni ja sitä kautta sitten alettiin puhua kivusta ylipäätään. Minusta tuntui jotenkin tyhmältä, että kaveri puhui ihan siihen tyyliin, että ymmärtäisi tasan miltä aivan järjetön kipu tuntuisi, koska hänelle on tehty tatuointeja. Tai tuli semmoinen tunne, että hänen mielestään synnytyskipu ja tatuointikipu ovat täysin verrattavissa olevia. Ja siis tämä ystävä ei ole synnyttänyt, mutta hänelle on tehty muutama iso tatuoitni joita on tarvinnut tehdä kolmekin tuntia putkeen.

Minua ei ole tatuoitu, mutta jotenkin silti tuntuu että eihän se nyt VOI sattua niin paljon kuin synnytys! Vai sattuuko? Minä kun en ehtinyt edes puudutuksia saamaan.

no jos oisin päässy kolmentunnin kivuilla niin se ois ollu lastenleikkiä. Vielä se että kivut ois verrattavissa tatuointi kipuun niin, voisin melkein synnyttää ammatikseen :D

No niin netskuli, ammatti se olisi sekin. :D

Oon kyllä vahvasti sitä mieltä ettei kukaan synnyttämätön voi sitä kipua kuvitella. Eikä siis sanoa että tatskan teko sattuu yhtä paljon.

Tatuointi löytyy ja synnytyksiä myös useampi... ja pakko sanoo et tatuoinnin laitto on lastenleikkiä verrattuna synnytyskipuihin..jos niitä nyt siis täytyy vertailla..

niin ne kaverit mullekki väitti että "kestithän sä synnytyksenki"..mun mielestä niistä kahesta ei voi etes puhua samassa lauseessa!!! tatuointihan tuntuu lähinnä sellaselta"nyppimiseltä" ja synnytys tuntuu lähinnä sellaselta helvetistä lähetetyltä tuskalta! :)

Yhteistyössä