Tatuointi ja imetys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viblsp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viblsp

Vieras
Miten se nykyään meneekään? Liekö mulla se 30v-kriisi puskemassa kovaa vauhtia päälle, kun hirveästi haluaisin tatuoinnin ja olisikin mahdollisuus se käydä ottamassa... Mutta onko nykyään oikeasti turvallista imettävälle? Jos jollaki on suomalaista infoa asiasta, kertokaa. Imetän vielä noita 1v 1kk vanhoja kaksosia, enkä imetystä lopeta varmaan kuukausiin. Eli odotanko, että imetys joskus loppuu, vai varaanko aikaa? Maanantaina toki voin kysellä toisesta Kotkansaaren tatskapuljusta, mutta kysynpä nyt ensin täällä kokemuksia. :wave:

imetysaikana voi ottaa tatuoinnin kyllä. raskausaikanahan sitä ei suositella (toiset ei edes tee raskaana olevalle) mut voi silti ottaa jos itse uskaltaa ja joku tekee... lähinnä sen takia kai että jos tulee tulehdus niin joutuu sitten lääkekuurille jne. suomessa neulat on kuitenki kertakäyttösiä ja värit sellaisia ettei niissä ole myrkkyjä.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
imetysaikana voi ottaa tatuoinnin kyllä. raskausaikanahan sitä ei suositella (toiset ei edes tee raskaana olevalle) mut voi silti ottaa jos itse uskaltaa ja joku tekee... lähinnä sen takia kai että jos tulee tulehdus niin joutuu sitten lääkekuurille jne. suomessa neulat on kuitenki kertakäyttösiä ja värit sellaisia ettei niissä ole myrkkyjä.

Mulla oli eräs tatskaaja ystävänä joskus ja sanoi, ettei kukaan vastuuntuntoinen tatskaaja tee raskaana olevalle kuvaa. :)

Noh, raskaana en onneksi ole. Mutta niin, hyvä jos on tutkitusti (?) turvallista imetysaikana ottaa.

voi laittaa imetysaikana, just asiasta kyselin. ainoo mikä siinä on niin se tulehdusvaara mut senhän voi periaatteessa saada mistä vaan. ite meinasin kyllä imetysaikana kuvan laittaa. välineet tosiaan niin turvalliset et riski on tosi pieni. ei mulla oo edellistenkään kuvien kanssa ollu ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja maantiekiitäjä:
ei siinä mun mielestä mitään ongelmaa oo, ellet sitten halua tatskaa rintaan...

Juu en. :D Käsivarteen ottaisin isohkon tatskan arpea piilottamaan, että voisin kulkea lyhythihaisissa järkyttämättä ihmisiä. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja g:

Mulla oli eräs tatskaaja ystävänä joskus ja sanoi, ettei kukaan vastuuntuntoinen tatskaaja tee raskaana olevalle kuvaa. :)

Noh, raskaana en onneksi ole. Mutta niin, hyvä jos on tutkitusti (?) turvallista imetysaikana ottaa.

palstailen yhdellä toisellakin palstalla, jossa erään naisen mies tekee tatuointeja, ja hän sanoi että voi ottaa raskausaikanakin. itse en kyllä ottas, ja jos itse tekisin kuvia niin en tekis raskaana olevalle, mut noita tekijöitäkin on joka lähtöön... mä yritän ettiä sulle tietoa vielä tuosta jostain. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
voi laittaa imetysaikana, just asiasta kyselin. ainoo mikä siinä on niin se tulehdusvaara mut senhän voi periaatteessa saada mistä vaan. ite meinasin kyllä imetysaikana kuvan laittaa. välineet tosiaan niin turvalliset et riski on tosi pieni. ei mulla oo edellistenkään kuvien kanssa ollu ongelmia.

=) Kenellä kävit laittamassa muuten?

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:

=) Kenellä kävit laittamassa muuten?

en eka ees huomannu et oli sun alotus :D laitan sulle yytä asian tiimoilta =)

Juu en. :D Käsivarteen ottaisin isohkon tatskan arpea piilottamaan, että voisin kulkea lyhythihaisissa järkyttämättä ihmisiä. :whistle:

mulle ei suostuttu paukuttaan kuvaa arven päälle, en tiedä miksi.. :/

En aio arven päälle, ei pysy niin hyvin ja siksi tatskaajat eivät mieluusti niihin tatskaakaan. Vaan joku hämäävä kuva sen ympärille, arpi jäisi sinne kuvan sisään peittämättömänä.

arven päällä väri ei käyttäydy samallalailla kuin terveellä iholla, kuvasta voi tulla "omituinen" jos tekee arven päälle... luulen ma. :D

mä olen menossa viikon päästä ottamaan kuvan ja imetän. imetin myös edellisellä kertaa kun kuvan otin. asiasta kysyin sekä tutulta lekurilta että tatskaajalta eikä kumpikaan nähnyt siinä mitään ongelmaa, kun tulehduksetkin on aika harvinaisia.

ja mun siskolle on tehty tatuointi arven päälle käsivarteen.

Vastauksista ja tuon linkin tekstin luettuani, aion siis mennä ottamaan sen.

Suuri kiitos teille. :)

Ja vuotaraaputin, onko siskosi tatuointi pysyny nättinä? Oliko isokin arpi? Mulla kun tuo arpi on ehkä joku 15cm. Joskus parikymppisenä tai alle sammuin kotibileissä ja pari "kaveria" päätti tehdä mulle arpitatskan, kun olin aiemmin kertonu, että haluaisin sellaisen. |O

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
on pysynyt nättinä, mutta tietty tatska on "koholla" kun arpikin on. sattui kuulemma ihan sairaasti sen tekeminen, MUTTA mun siskolla on suht alhainen kipukynnys.

Oolrait. :)

Taitaa mulla olla parasta kysyä ihan vain sitä kehystä tuolle arvelle, jos saisi jotenkin nätisti. Mulla yhdessä kohdassa matalampana.

Imetys ei estä tatskan ottamista. Raskaana ollessa veren vuoto hakatusta kohdasta on aikas kovaa, mutta tiedän tatskan ottaneita tässäkin tilassa.

Viime viikolla ite istuin "hakattavana" ja tyttö pääsi tissille mukaan aina kun nälkä iski. Ensi viikolla uudelleen pitäis mennä.

Yhteistyössä