Tätini ei voi ymmärtää että mieskin voi selvitä kauppalistan teosta ja ruokaostoksista ilman vaimoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hehe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nojuu meidän mummo (iskän äiti siis) kysyi kanssa ihan ihmeissään että "Miks teidän iskä käy kaupassa eikä äiti" kun selitin iskän välillä unohtavan kauppalistan kotiin ja soittavan sitte perään että mitä siinä lukee. Vastasin vaan ihan ihmeissäni et jos äiti on esim. töissä ja meillä ei oo vaikka leipää, tms. Mutta miksei mieskin voisi käydä kaupassa?

Tosin mummo taitaakin ola pohjimmiltaan näitä ihmisiä joiden mielestä äidin tulee olla se "kodinhengetär" jne. ja siitäkös se vasta kauhistuikin kun sanoin ette meidän äiti osaa neuloa (taino, osaahanse mutta huonosti)...

No se on jos on oppinut ettei kaupassa käy niin sitten ei varmaan myöskään osaa. Me käydään yleensä porukalla viikonloppuostoksilla ja jos mies jostain syystä menee yksin, niin haluaa kyllä listan. Jos poikkeaa vaikka Lidliin kun on jossain, osaa kyllä ostaa ilman listoja.

Tällä foorumilla on varmaan noin tuhat imbesilliä ämmää jotka yrittävät aina silloin tällöin täälläkin boostata omanarvontunnettaan sillä että heidän miehensä eivät osaa käydä kaupassa ilman listaa mutta nämä keittiöidemme sankarit itse osaavat. Kun lukee näiden samojen tollojen esittämiä kysymyksiä ja kommentteja muista aiheista niin en epäile yhtään että siihen kaikki "ylivertaisuus" sitten jääkin.

Juu varmasti voi käydä ilman listaakin, me käydään usein, samoin mieheni. Mutta ollaan huomattu että ku tekee kotona listan ja pitäytyy siinä niin tulee vähemmän ns heräteostoksia. Lisäksi monesti ku mennään ilman kauppalistaa niin jää joitaki juttuja ostamatta ja sit joutuu mennä uudelleen.

jaa ei meillä yleensä jää ostamatta kun tarkkan tiedetään mitä tarvitaan muutenkin, ne perusjutut

mun mies vinkui sitä listaa, kunnes kerran kirjoitin lapulle, että RUOKAA.
Toi ihan hyvän setin, eikä ole sittemmin kyselly. Ainahan me astetaan samaa, vihanneksia, hedelmiä, leipää, lihaa, maitoa jne.

Ja todellakin meidän iskä sekä osaa että käy kaupassa. Lasten vaatteita se ei ehkä osais ostaa, mutta omansa ostaa ja silittää. (Mä pesen, meinaan pyykin lajittelua se ei osaa.)

Tädit ovat ärsyttävän usein vanhoja kalkkiksia. Mieshän hoitaa kauppaostokset ihan hyvin lapsi mukanaan, mutta ilman mitään kauppalistaa. Ainakin se mies, jonka minä valitsin :).

Ilman listaa minä ja mieskin yleensä kaupassa käydään. Lista on mukana silloin, kun pitää ostaa paljon jotain normaalista poikkeavaa esim. rippijuhlien leivottaviin ainekset.

Yhteistyössä