Tätä olen ihmetellyt, miksei se tuhkapilvi tee synkäksi säätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyse ei ole paksusta tuhkapilvestä vana ilmassa leijuvista hiukkaista, joita on anakin helsingin sanomien mukaan ihan maanpinnasta 16km korkeuteen saakka. On siis niin ohuena, ettei peitä auringonvaloa.

ei se ole semmosta mitä uutisointi antaa ymmärtää, siis semmosta mustaa sauhua niinkun öljypalosta. vaan niitä hiukkasia mistä vieras kertoi :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Jos uutisia ihan oikeasti lukee tai kuuntelee niin mun mielestä siellä on kyllä ihan kattavasti kerrottu tästä ilmiöstä hiukkasineen kaikkineen. =)

on se näinkin, mutta uutisoinnissa käytetään kuvaa tulivuoren "vierestä" jossa sauhua on vähän enemmänkin ja vieressä teksti että tuhkapilvi leviää eurooppaan..

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Jos uutisia ihan oikeasti lukee tai kuuntelee niin mun mielestä siellä on kyllä ihan kattavasti kerrottu tästä ilmiöstä hiukkasineen kaikkineen. =)

on se näinkin, mutta uutisoinnissa käytetään kuvaa tulivuoren "vierestä" jossa sauhua on vähän enemmänkin ja vieressä teksti että tuhkapilvi leviää eurooppaan..

Harhaanjohtavaa mainontaa. :D Ihmiset lukee vaan kuvatekstit eikä sitä uutista siinä vieressä. :whistle:

Ettekö te ihmiset oikeesti oo perillä asioista kun jotain tämmöstä sattuu. Jotain seiskaako te vaan luette? Tai siis onhan tässä moni tienny, mutta järkyttävää että joku on noin ulalla.

Jossain uutisissa puhuttiin kyllä harhaanjohtavasti näkyvyysongelmasta, mutta sehän ei tosiaan ole se ongelma, sillä koneet kyllä lentää vaikka millasessa sumussa!

Yhteistyössä