Tästä on varmaankin jo ollut mut en löydä..Kun aamulla tuli radiosta erikoisista nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissaihmisiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä on mahassa:
Helinä-Keiju. ihania erikoiset nimet. meki miehen kaa ollaan hyvin erikoisia ja persoonallisia. aiotaan vaihtaa omatki nimet persoonallisemmiksi. mä aion ottaa ittelle Auringonkukka ja mies ottaa Hiawathan. varmaan meistä tulee viel "isona" jotain taiteilijoita. musta ainaki tuntuu et mä meen ihan omasta eestä mäkkärin kassalla. ois ihanaa olla kuuluisa.

:hug:
Helpottiko =)

Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Alkuperäinen kirjoittaja k.s.:
Mä olisin halunnut mun miehen äidin tyttönimen, on tosiaan harvinainen ja vielä sellainen "lukittu" vai mikä se oikea termi nyt onkaan :)
Mutta on myös mieheni sukunimi aikast harvinainen :)

Minkä tähden haluaisit nimen, jolla jäisit ihmisten mieleen pahimmillaan joka kerta, kun olet nimesi maininnut? Eikö sinua huolestuttaisi, että joku häiriintynyt voisi etsiä sinut käsiinsä ihan mistä syystä tahansa tai tehdä jotain haittaa käyttämällä sinun nimeäsi? Tietenkään tuollaisia asioita ei pitäisi miettiä, mutta maailma nyt vaan sattuu olemaan aika paha paikka...

Minusta kaunis ja suhteellisen harvinainen nimi (jonkin verran täyskaimoja olemassa) olisi kaikista paras:)

Ei :) Eikä mulla tällä hetkelläkään ole täyskaimoja paljoakaan. Esim FB:n mukaan mä olen ainoa tämän niminen, ja kuitenkin iso osa kaikista maailman ihmisistä on rekkautunut FB:hen. No mut Suomesta multa ei ainakaan löydy täyskaimoja :)

:laugh: Mulla tuli ajatuskatkos :D Mun piti kirjoittaa et iso osa kaikista tietokoneellisista ihmisistä on ihan varmana rekkautunut FB:hen :D
Tässä sen taas näkee et mulle pitäis laittaa ajastin tietokoneeseen, etten tuu väsyneenä kirjoittelemaan päin honkia :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis tarkoitat varmaan miehen äidin? Anopin tyttönimeä on yhteensä 41. Ja mun tämän hetkistä sukunimeä 621 :)

Voi ei, en huomannut tuota mies sanaa :D Toisaalta miehelläs olis mahdollisuus ottaa tuo lukittu sukunimi käyttöön ja te lapsinenne saisitte sen sivussa. Isomummun nimisiä on vain 1, mut sukunimi ei oo lukittu esim. ei ole mikään Ehrnrooth. Mut ei heit alunperinkään ollut kuin 10.

Kaikki sukunimet on suojattuja, niitä ei voi ottaa käyttöönsä kuin suvun jäsenet suoraan alenevassa polvessa korkeintaan viiden polven takaa. Joten Virtanen ja Ehrnrooth on kummatkin suojauksessa aivan samalla viivalla.

Mä olisin halunnut mun miehen äidin tyttönimen, on tosiaan harvinainen ja vielä sellainen "lukittu" vai mikä se oikea termi nyt onkaan :)
Mutta on myös mieheni sukunimi aikast harvinainen :)

Minkä tähden haluaisit nimen, jolla jäisit ihmisten mieleen pahimmillaan joka kerta, kun olet nimesi maininnut? Eikö sinua huolestuttaisi, että joku häiriintynyt voisi etsiä sinut käsiinsä ihan mistä syystä tahansa tai tehdä jotain haittaa käyttämällä sinun nimeäsi? Tietenkään tuollaisia asioita ei pitäisi miettiä, mutta maailma nyt vaan sattuu olemaan aika paha paikka...

Minusta kaunis ja suhteellisen harvinainen nimi (jonkin verran täyskaimoja olemassa) olisi kaikista paras:)

Ei :) Eikä mulla tällä hetkelläkään ole täyskaimoja paljoakaan. Esim FB:n mukaan mä olen ainoa tämän niminen, ja kuitenkin iso osa kaikista maailman ihmisistä on rekkautunut FB:hen. No mut Suomesta multa ei ainakaan löydy täyskaimoja :)

Voi hyvä äiti mikä logiikka..

Olen terveydenhuollossa töissä ja sukunimen peittäminen nimikyltistä on kuulemma ehdottoman kiellettyä, joten olen pistänyt osoitetietoni salaiseksi, koska meillä käy välillä agressiivisia potilaita. En tiedä mitä hyötyä siitä saa, jos on helposti jäljitettävissä niin hyvässä kuin pahassakin:o

Ei meillä ole kiellettyä; lähes kaikilla lukee pelkkä etunimi, jollain lisäksi sukunimen eka kirjain.

Yhteistyössä