Tästä on varmaankin jo ollut mut en löydä..Kun aamulla tuli radiosta erikoisista nimistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kissaihmisiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja k.s.:
Minä en pidä ollenkaan etuna sitä, että ihmisellä on niin harvinainen nimi, ettei sitä löydy keneltäkään tästä maailmassa. Minulla ja miehelläni ei ole yhtään täyskaimaa suomessa, koska miehen sukunimi on sen verran harvinainen (n. 30 henkilöä suomessa), vaikka onkin vanha ja ihan suomalainen nimi. Minun etunimeni on vanha suomalainen nimi, jota annetaan nykyään n. 10 kpl vuodessa. En ole nauttinut yhtään siitä, että minun nimeni näyttää jäävän ihmisten mieleen, kun ovat yhdenkin kerran kuulleet sen (tämän olen huomannut mm. joillakin kursseilla, minua ei pahemmin huudella vaan todetaan suoraan että olen paikalla). Olen terveydenhuollossa töissä ja sukunimen peittäminen nimikyltistä on kuulemma ehdottoman kiellettyä, joten olen pistänyt osoitetietoni salaiseksi, koska meillä käy välillä agressiivisia potilaita. En tiedä mitä hyötyä siitä saa, jos on helposti jäljitettävissä niin hyvässä kuin pahassakin:o

meillä nimi on ehkä ainoa tai harvinainen, mutta ei erikoinen.
ei kukaan usko että ei olisi toista noin silti tavanomaista kellään muulla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lukiossa rinnakkaisluokalla oli yksi Kaisu. Mut en kyl itsekkään muita tiedä vaikka elämässä on jo monet ihmiset tullut tavattua :)

Mitäs jos se olinkin juuri minä:D

Mun entinen lapsenvahti oli Kaisu :D Tai no ei se ihan mikään vakkari lapsenpiika ollut, mutta muutaman kerran tais käydä mua vahtimassa kun kerran asui naapurissa :D

Siis ku pikaiseen katsoin niin kaikkia muita pelkkää yhtä kirjainta nimeä oli kaikkia muita paitsi: å, ä ja ö :o :o :o

Hei minun nimeni on C ja vaimoni nimi on a, lisäksi meillä on lapset d ja f :laugh: :laugh:

Mulla on sellanen "tusina" nimi, jota varsinkin kaksiosaisena viljelty viiskyt luvulla ja ennen. Mut nykypäivänä ja varsinkin omassa ikäluokassa ollut aika harvinainen, läheskaima-nimeä taas löytyy satapäin. Ja kun avioliitto muutti sukunimen sellaseksi jota alle 20kpl tuntuu mun nimi jäävän kuin purkka tukkaan ihmiseten mieleen ja en sitten pidä siitä laisinkaan. Sukunimi on kaunis, yks kauneimpia kuulemiani mut silti alkaa olla ikävä omaa tusina-sukunimeä ja sen suomaa "suojaa".

Mulla on sellanen "tusina" nimi, jota varsinkin kaksiosaisena viljelty viiskyt luvulla ja ennen. Mut nykypäivänä ja varsinkin omassa ikäluokassa ollut aika harvinainen, läheskaima-nimeä taas löytyy satapäin. Ja kun avioliitto muutti sukunimen sellaseksi jota alle 20kpl tuntuu mun nimi jäävän kuin purkka tukkaan ihmiseten mieleen ja en sitten pidä siitä laisinkaan. Sukunimi on kaunis, yks kauneimpia kuulemiani mut silti alkaa olla ikävä omaa tusina-sukunimeä ja sen suomaa "suojaa".

Mä olisin halunnut mun miehen äidin tyttönimen, on tosiaan harvinainen ja vielä sellainen "lukittu" vai mikä se oikea termi nyt onkaan :)
Mutta on myös mieheni sukunimi aikast harvinainen :)

Alkuperäinen kirjoittaja hedona:
Mä olisin halunnut mun miehen äidin tyttönimen, on tosiaan harvinainen ja vielä sellainen "lukittu" vai mikä se oikea termi nyt onkaan :)

Jos olen käsittänyt oikein (mikä on harvinaista) niin sinulla olisi oikeus lukittuun sukunimeen äitisi kautta. Kait. Vai onkohan lukittuihin sukunimiin joku oma käytäntö?

Jos olen käsittänyt oikein (mikä on harvinaista) niin sinulla olisi oikeus lukittuun sukunimeen äitisi kautta. Kait. Vai onkohan lukittuihin sukunimiin joku oma käytäntö?

Siis tarkoitat varmaan miehen äidin? Anopin tyttönimeä on yhteensä 41. Ja mun tämän hetkistä sukunimeä 621 :)

Mut ku se olikin anoppin nimi...

Alkuperäinen kirjoittaja f:

Mut ku se olikin anoppin nimi...

Diih :/

Siis tarkoitat varmaan miehen äidin? Anopin tyttönimeä on yhteensä 41. Ja mun tämän hetkistä sukunimeä 621 :)

Voi ei, en huomannut tuota mies sanaa :D Toisaalta miehelläs olis mahdollisuus ottaa tuo lukittu sukunimi käyttöön ja te lapsinenne saisitte sen sivussa. Isomummun nimisiä on vain 1, mut sukunimi ei oo lukittu esim. ei ole mikään Ehrnrooth. Mut ei heit alunperinkään ollut kuin 10.

Minkä tähden haluaisit nimen, jolla jäisit ihmisten mieleen pahimmillaan joka kerta, kun olet nimesi maininnut? Eikö sinua huolestuttaisi, että joku häiriintynyt voisi etsiä sinut käsiinsä ihan mistä syystä tahansa tai tehdä jotain haittaa käyttämällä sinun nimeäsi? Tietenkään tuollaisia asioita ei pitäisi miettiä, mutta maailma nyt vaan sattuu olemaan aika paha paikka...

Minusta kaunis ja suhteellisen harvinainen nimi (jonkin verran täyskaimoja olemassa) olisi kaikista paras:)

Lukiossa rinnakkaisluokalla oli yksi Kaisu. Mut en kyl itsekkään muita tiedä vaikka elämässä on jo monet ihmiset tullut tavattua :)

Mitäs jos se olinkin juuri minä:D

No jos opiskelit lukiossa vuosina 1999-2001 niin paljon mahdollista :D

En sentään, olen paljon vanhempaa vuosikertaa. Lapsenvahtina sen sijaan olen paljonkin ollut, mutta en ihan naapureilla kuitenkaan, joten vesiperä taisi tulla siitäkin:D

Minkä tähden haluaisit nimen, jolla jäisit ihmisten mieleen pahimmillaan joka kerta, kun olet nimesi maininnut? Eikö sinua huolestuttaisi, että joku häiriintynyt voisi etsiä sinut käsiinsä ihan mistä syystä tahansa tai tehdä jotain haittaa käyttämällä sinun nimeäsi? Tietenkään tuollaisia asioita ei pitäisi miettiä, mutta maailma nyt vaan sattuu olemaan aika paha paikka...

Minusta kaunis ja suhteellisen harvinainen nimi (jonkin verran täyskaimoja olemassa) olisi kaikista paras:)

Ei :) Eikä mulla tällä hetkelläkään ole täyskaimoja paljoakaan. Esim FB:n mukaan mä olen ainoa tämän niminen, ja kuitenkin iso osa kaikista maailman ihmisistä on rekkautunut FB:hen. No mut Suomesta multa ei ainakaan löydy täyskaimoja :)

En sentään, olen paljon vanhempaa vuosikertaa. Lapsenvahtina sen sijaan olen paljonkin ollut, mutta en ihan naapureilla kuitenkaan, joten vesiperä taisi tulla siitäkin:D

Onko sulla luonnostaan punaiset hiukset? :D

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Hesarissa oli kuvien kera ja haastattelujen kera erikoisnimisiä ihmisiä.
Tarzan aikoo antaa mahdolliselle tulevalle pojalleen nimen Zorro.
Kissanminttua ei kiusata nimestä. Päin vastoin kuulemma nimi saa paljon ihailua.
Hannibal saa kyllä kuulla nimestään "hannibal kannibal" ja sotasankari hannibal, psykopaatti hannibal murhaaja mutta on itse sujut nimen kanssa kuitenkin.
Oli muitakin tarinoita.. Oli kiva lukea :)

Mun pojan toka nimi on muuten Ilves. Kiva nimi.

Ilves on Suomen luonnossa elävä kissaeläin, aikas isokokoinen sellainen verrattuna maatiaiskissaan, EI nimi. Mä en kyl ymmärrä teitä pässejä "niminenne".. *huoh*

En osaa pitää nimeäsi mitenkään erikoisena. Itse tunsin lapsena yhden Kaisun tallilta ja nyt meidän seurakunnassa on sen niminen pappi. Mitä "täyskaimoihin" tulee, ei minullakaan ole yhtään. Etunimeni onkin niinkin harvinainen, kuin Sanna! :laugh: En ole koskaan ajatellut, että siitä voisi olla jotain haittaa, ettei maailmassa ole muita samannimisiä. Meidän perheessä kellään ei ole "täyskaimoja", omani ja miehen (+lasten) sukunimillä löytyy molemmilla vähän toistasataa kantajaa.

Ei tarvii olla kuin ruotsinkielinen sukunimi perisuomalaisessa maalaispitäjässä niin jää kaikkien mieleen syystä että se pitää joka jumalan paikassa tavata ja rautalangasta vääntää=)
Tai ei tarvii enää ihan joka paikassa, ovat jo jotkut oppineet oikeinkirjoituksen;D

Ei :) Eikä mulla tällä hetkelläkään ole täyskaimoja paljoakaan. Esim FB:n mukaan mä olen ainoa tämän niminen, ja kuitenkin iso osa kaikista maailman ihmisistä on rekkautunut FB:hen. No mut Suomesta multa ei ainakaan löydy täyskaimoja :)

:laugh: No ei kyllä varmasti ole!!!

Kaikki sukunimet ovat suojattuja, esim Nieminen ei voi vaihtua Lahtiseksi ellei ole jotain "sukurasitetta" tms siihen suuntaan, eli ihan tosta vain ei voi mitään nimeä ottaa itselleen, PAITSI jos on joku ihan ainutlaatuinen nimi, eli keksii täysin uuden

Alkuperäinen kirjoittaja simpu:

:laugh: No ei kyllä varmasti ole!!!

:laugh: maailman miljoonat köyhät viettää päivänsä notebookinsa ääressä chattaillen frendeilleen facebookin välityksellä...

Mitenköhän langattomat yhteydet toimii Afrikan savanneilla?

[/quote]

Ei :) Eikä mulla tällä hetkelläkään ole täyskaimoja paljoakaan. Esim FB:n mukaan mä olen ainoa tämän niminen, ja kuitenkin iso osa kaikista maailman ihmisistä on rekkautunut FB:hen. No mut Suomesta multa ei ainakaan löydy täyskaimoja :)[/quote]

Mua ei löydy FB:stä nimihaulla, et oletko sittenkän varma et toista sun nimistä ei olis. Ja tosiaan tiedä monta monta ketkä ei oo feississä eivätkä aio rekisteröityä!

Yhteistyössä