Tästä ei tule mitään!! (isä hoitovapaalla)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Viivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Viivi

Vieras
Mies on ollut lasten kanssa hoitovapaalla puolisen vuotta ja aikoo vielä olla vuoden. Näin saadaan lapset hoidettua kotona, kun itse en voi jäädä taloudellisista syistä (parempi palkka). Tästä ei kuitenkaan tunnu tulevan yhtään mitään, hermot menee kaikilla! Joka ikisestä mun menosta on kauhea vääntö. Töistä pitää tulla tasan neljältä kotiin tai muuten ollaan naama väärinpäin. Kerran viikossa käyn omassa harrastuksessani ja sekin on liikaa. Työreissuista (joilta en edes voi kieltäytyä) saan kauheat valitukset niskaani. Nyt olisi parit pikkujoulut tiedossa, joista toiset jätän suosiolla väliin, koska en jaksa sitä tappelua. Enkä siis todellakaan käy usein missään omissa jutuissani, normaalisti vain tuon kerran viikossa harrastuksessani. Mieskin saisi mennä, mutta ei halua. Minä en kuulemma ole tarpeeksi perhekeskeinen... Oisko kellään hyviä neuvoja??

Timpan vaimoko se siellä kirjoittelee :D

Sori, oli ihan pakko. Ei mulla kyllä mitään neuvoja oo, muutakuin yhdessä keskusteleminen ja sopiminen. Ja jos mieskin keksis jonkun oman harrastuksen niin ei kotonaolo niin ahdistais?

Alkuperäinen kirjoittaja niu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämän voisi kääntää ihan suoraan toisin päin, äiti hoitovapaalla.

Musta tuntuuki, että ap hakee tätä jutullaan.

No ihan oikeasti olisin hyviä neuvoja tarvinnut tähän tilanteeseen. Olen itsekin ollut hoitovapaalla ja tiedän, että päivät lasten kanssa ollessa toisen ylimääräiset menot ärsyttää. Mutta ei kai elämä voi olla pelkkää töissä käymistä ja lasten hoitoa?

Kyllä mä taitaisin potkaista äijän väkisin ovesta ulos kerran viikossa, ja sanoisin, ettei ole takaisin asiaa neljään tuntiin ja kuluta miten parhaaks näet. Sit kun se saa itte hiukan etäisyyttä asiaan, niin ehkä onnistuu sekin, että molemmat käy vuorollaan jossain...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja niu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämän voisi kääntää ihan suoraan toisin päin, äiti hoitovapaalla.

Musta tuntuuki, että ap hakee tätä jutullaan.

No ihan oikeasti olisin hyviä neuvoja tarvinnut tähän tilanteeseen. Olen itsekin ollut hoitovapaalla ja tiedän, että päivät lasten kanssa ollessa toisen ylimääräiset menot ärsyttää. Mutta ei kai elämä voi olla pelkkää töissä käymistä ja lasten hoitoa?

Sitähän se on, vaikka muuta haluaisi. Muistele omaa kotona olo aikaasi, että odotit miestä töistä, että saisit aikuista seuraa ja lastenhoitoon apua. Ratkaisuksi ei löydy, kuin keskustelua.

Sopikaa etukäteen kalenterista kummallekin vapaaillat joka viikolle. Esim yksi arki-ilta ja yksi viikonlopun päivä milloin voi mennä ilman että tarvii toiselta pyytää erikseen lupaa. Jos ei ole muita tukijoukkoja niin tää on ainut keino saada sitä omaa aikaa niin ettei tartte joka minuuttia laskea minkä toinen on pois.

Yhteistyössä