Tässäkö se opintotuen korotuksen hyöty menee? V*tun Kela ja valtio!

että jos sun opiskelut alkaa jo 6.8, saat silloin koko kuulta opintotukea, joka sit maksetaan 4.9. Eli saat silloin kahden kuun opintotuen. Löytyy kelan sivuilta, et jos, olikos se nyt yli 15 päivää opiskelee kuussa, niin saa koko kuun tuen.

Alkuperäinen kirjoittaja tiedän sen:
että jos sun opiskelut alkaa jo 6.8, saat silloin koko kuulta opintotukea, joka sit maksetaan 4.9. Eli saat silloin kahden kuun opintotuen. Löytyy kelan sivuilta, et jos, olikos se nyt yli 15 päivää opiskelee kuussa, niin saa koko kuun tuen.

Kyllä sen kahtena aikaisempana vuonna on saanut elokuussa sen tuen. Kattoin vielä mun nettipankin kautta tilitiedot syyskuulle asti (pidemmälle en päässyt ) ja silloin oli tullut vain se syyskuun tuki.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Ei kai nyt sentään mitään puolikkaita opintotukia makseta kellekään? Eiköhän se ole joko kokonaan tai ei ollenkaan. Tai sit on kyse joko pelkästä opintorahasta tai pelkästä asumislisästä.

Opintoraha maksetaan puoleltakuulta jos opinnot alkaa keskellä kuuta.

Ok, kiitos. En ole ennen kuullut moisesta, mut nyt sit selkis sekin!

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Skaaleppi:
Jassoo:) Tämän menenkö kesällä töihin vai elänkö sossun rahoilla jankutuksen jatkotarina on elokuun opinotuki. Niin sitä pitää;)
Sä taidat olla melkoinen pahvi, kun luulet etten olisi mennyt töihin jos niitä olisin saanut. Taisi silloin (ja edelleen ) mennä sulta mun kirjoittelun pointti ohi :whistle: :laugh: :laugh: :laugh:

Sinulta taisi mennä mun kirjoituksen pointti ohi:)
Mut ei se mitään. Pari kuukautta palstan täytettä elokuun opintotuesta, siinäpä sitä on muille sitten luettavaa ja opiksi otettavaa.

Kyllä sen kahtena aikaisempana vuonna on saanut elokuussa sen tuen. Kattoin vielä mun nettipankin kautta tilitiedot syyskuulle asti (pidemmälle en päässyt ) ja silloin oli tullut vain se syyskuun tuki.

Juujuu, selväksi se on tullut milloin maksetaan, mutta saat kuitenkin elokuulta täyden tuen, etkä vain puolelta kuulta.

Juujuu, selväksi se on tullut milloin maksetaan, mutta saat kuitenkin elokuulta täyden tuen, etkä vain puolelta kuulta.

Mutta Seinäjoen Kelassa virkailija sanoi, että lakisääteinen juttu eikä hyödytä vaikka olisi todistus koulusta koska se alkaa! :kieh: :kieh: Ja koulussa sanottiin, että jollekin likalle oli taas Kelassa sanottu aivan eri tavalla! :o

Jassoo:) Tämän menenkö kesällä töihin vai elänkö sossun rahoilla jankutuksen jatkotarina on elokuun opinotuki. Niin sitä pitää;)
Sä taidat olla melkoinen pahvi, kun luulet etten olisi mennyt töihin jos niitä olisin saanut. Taisi silloin (ja edelleen ) mennä sulta mun kirjoittelun pointti ohi :whistle: :laugh: :laugh: :laugh:

Sinulta taisi mennä mun kirjoituksen pointti ohi:)
Mut ei se mitään. Pari kuukautta palstan täytettä elokuun opintotuesta, siinäpä sitä on muille sitten luettavaa ja opiksi otettavaa.

Voi sua raasua, kun et vieläkään tajua mitä olen niistä kesätöistä kirjoittanut. Ja missähän vaiheessa mä olen pari kuukautta kirjoittanut niistä kesätöistä? :whistle: Älä lue mun kirjoituksia jos kerran noin kovaa häirittee. Tai sitten saa jotain sairasta tyydytystä siitä, että toinen joutuu takkuamaan raha-asioiden kanssa. No huvinsa kullakin :whistle: :xmas: :laugh:

Yhteistyössä