Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Milloin mun pitää hakea opintotukea kun koulu alkaa 16.8? :ashamed:
Voit jo hakea.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Milloin mun pitää hakea opintotukea kun koulu alkaa 16.8? :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:pojalla alkaa koulu 16.8 ja eka opintotuki tulee syyskuussa 4.9 ja silloin tulee siis syyskuun tuki ja elokuulta puolen kuun tuki
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:pojalla alkaa koulu 16.8 ja eka opintotuki tulee syyskuussa 4.9 ja silloin tulee siis syyskuun tuki ja elokuulta puolen kuun tuki
Mutta kun meidän koulu alkaa jo 6.8.....me ollaan kauemmin koulussa ja saataisiin saman verran rahaa kuin ne jotka aloittaa myöhemmin??? Onko reilua? Ei mun mielestä.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:pojalla alkaa koulu 16.8 ja eka opintotuki tulee syyskuussa 4.9 ja silloin tulee siis syyskuun tuki ja elokuulta puolen kuun tuki
Mutta kun meidän koulu alkaa jo 6.8.....me ollaan kauemmin koulussa ja saataisiin saman verran rahaa kuin ne jotka aloittaa myöhemmin??? Onko reilua? Ei mun mielestä.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Opintolainaa saat nostaa jo elokuussa, varmaan sitä tyrkyttävät sossusta ekana.
Olen siitäkin huolimatta saanut jonkun verran toimeentulotukea
no korotus opintotukeenhan syö sossuntuesta jokatapauksessa, eli jos saat soskusta niin silti saat saman ku ennen? eikö?
Joo joo, mutta tässä aloituksessa oli nyt pointtina ihan muu.
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:Aika ihme jos sossusta antavat ylipäätään, toihan kait lasketaan sellaiseksi asiaksi mihin pitäisi voida varautua. En tiedä, mun mielestä ihan normi käytäntö Kelan maksuilla nykyään mutta mä en ole opintotukiin perehtynytkään kun siihen en ole ollut oikeutettu. Aika kelju tilanne kumminkin.Ootko sä jo opintolainat nostanut vai miten ne sossusta antais?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:pojalla alkaa koulu 16.8 ja eka opintotuki tulee syyskuussa 4.9 ja silloin tulee siis syyskuun tuki ja elokuulta puolen kuun tuki
näin on mullakin tullut aina kun olen toisen asteen koulussa opiskellut, koskaan en ole koko elokuulta saanut opintotukea.
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:pojalla alkaa koulu 16.8 ja eka opintotuki tulee syyskuussa 4.9 ja silloin tulee siis syyskuun tuki ja elokuulta puolen kuun tuki
Aivan eli sä jäät kumminkin miinukselle vaikka saatkin syyskuussa takautuvasti? Ymmärsinkö oikein?
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:pojalla alkaa koulu 16.8 ja eka opintotuki tulee syyskuussa 4.9 ja silloin tulee siis syyskuun tuki ja elokuulta puolen kuun tuki
Ymmärsin kyllä ja ei se reilua ole...voisko siinä olla kyseessä kuitenkin jokin väärinkäsitys?
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:Aika ihme jos sossusta antavat ylipäätään, toihan kait lasketaan sellaiseksi asiaksi mihin pitäisi voida varautua. En tiedä, mun mielestä ihan normi käytäntö Kelan maksuilla nykyään mutta mä en ole opintotukiin perehtynytkään kun siihen en ole ollut oikeutettu. Aika kelju tilanne kumminkin.Ootko sä jo opintolainat nostanut vai miten ne sossusta antais?
Montako kertaa mun pitää laittaa, että aina kahtena aiempana vuonna on saanut KOKO ELOKUUN tuen ELOKUUN ALUSSA. Koulu alkaa tänä vuonna ihan samoihin aikoihin ja nyt sitten yhtäkkiä meneekin muka näin tuen kanssa.
Mä olen saanut toimeentulotukea vaikka on laina laskettu tuloiksi.
Jos mulla ei ole elokuun tuloina muuta kuin asumistuki, lapsilisä, elatusmaksu ja hyvin pieni palkka, niin kyllä mulle silloin kuuluu toimeentulotuki. Jos saan elokuun puolen kuun opintotuen vasta syyskuussa niin kyllä se kattotaan syyskuun tuloiksi, koska se on vasta silloin käytössä.
Mulla ei ole osa-aikaisen työn lisäksi muita töitä kesällä joten mistä mä sitä rahaa säästän?
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:Ymmärsin kyllä että sä olet aina saanut noin, mutta vasasin että mun mielestä tosiaan kelan käytäntö on nykyään toi. Ja ainakin täällä päin missä mä asun, sossussa sanotaan että tollaseen tilanteeseen pitäis pystyä varautumaan jo aiemmin vaikkei olisikaan mistä säästää. En mä näitä asioita päätä joten en voi vaikuttaa sun tilanteeseen, kerroin vaan miten meilläpäin tossa tilanteessa toimitaan.
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Nojuuh, mä en ikinä saanut koko opintotukea, että se siitä hyödystä.![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:Nojuuh, mä en ikinä saanut koko opintotukea, että se siitä hyödystä.![]()
Mikset? Et ole koskaan opiskellut?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Kiitos, pitää kipittää Kelaan =)
Tarviikohan mä mitään lappusia mukaan? Todistus oppilaaksi hyväksymisestä?
ja
SAANKOHAN mä edes opintotukea... :kieh:
Olen siis kotihoitontuella ja aloitan amk:ssa aikuislinjalla mikä katsotaan täyspainotteiseksi opiskeluksi.
Alkuperäinen kirjoittaja - - :Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Kiitos, pitää kipittää Kelaan =)
ja
Olen siis kotihoitontuella ja aloitan amk:ssa aikuislinjalla mikä katsotaan täyspainotteiseksi opiskeluksi.
Oppilaitoksen edustajan allekirjoittaman/leimaaman opiskelutodistuksen tarvitsen mukaan. Eli voit periaatteessa hakea tukea vasta kun koulut alkaa ja silloinhan kaikki muutkin hakee eli käsittelyaika voi olla melkoinen ...
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Alkuperäinen kirjoittaja - - :Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Kiitos, pitää kipittää Kelaan =)
ja
Oppilaitoksen edustajan allekirjoittaman/leimaaman opiskelutodistuksen tarvitsen mukaan. Eli voit periaatteessa hakea tukea vasta kun koulut alkaa ja silloinhan kaikki muutkin hakee eli käsittelyaika voi olla melkoinen ...
Ok. Mulle tuli sen hyväksymiskirjeen mukana joku todistus missä olit leimat ja allekirjoitukset. Mihin mä sitä sitten tarviin...?
Alkuperäinen kirjoittaja - - :Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Alkuperäinen kirjoittaja - - :Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Kiitos, pitää kipittää Kelaan =)
ja
Ok. Mulle tuli sen hyväksymiskirjeen mukana joku todistus missä olit leimat ja allekirjoitukset. Mihin mä sitä sitten tarviin...?
Sen pitäisi sitten käydä, näköjään aikuislinjoilla on eri käytäntö.Mulla kun on kokemusta vaan toisen asteen ja amk nuorisokoulutuksista.
Kelasta kysymällä se selviää.
Alkuperäinen kirjoittaja häh:Ei kai nyt sentään mitään puolikkaita opintotukia makseta kellekään? Eiköhän se ole joko kokonaan tai ei ollenkaan. Tai sit on kyse joko pelkästä opintorahasta tai pelkästä asumislisästä.
Alkuperäinen kirjoittaja Skaaleppi:JassooTämän menenkö kesällä töihin vai elänkö sossun rahoilla jankutuksen jatkotarina on elokuun opinotuki. Niin sitä pitää
![]()