Tässä on taas niin oikeus kohdallaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ole reilua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ole reilua

Vieras

Olen hakenut opiskelemaan ja siis kimppa kämppään muuttaisin! Kelan mukaan jos toinen vuokralainen on nainen niin tuet eivät tippuisi minulla ,koska kela ei katso meitä pariskunnaksi!!!!! Kun taas jos muuttaisin miehen kanssa yhteen niin olisimme pariskunta eri vuokra sopimuksista huolimatta kelan silmissä ja tulot tippuisivat! omaehtoisessa opiskelussa siis!

Eli tarinan opetus JOS lesbo + lesbo muuttavat yhteen toinen käy töissä ja toinen opiskelee oma ehtoisella opiskelulla kela ei katso näitä kahta pariskunnaksi jos siis ei itse kelalla asiasta huutele!!!!!! ja se toinen SAA TÄYDET TUET KELALTA! Jos nainen ja mies muuttavat yhteen ja SE ON SIIS SAMA VAIKKA OLISIVATKIN VAIN KAVEREITA ja eri vuokra sopparit NIIN KELA KATSOO TÄMÄN PARISKUNTANA !!!!! Painotan,että kirjoittaja on siis hetero!

Onko reilua kysyn vaan? Nyt eletään 2000 -luvulla Miksi kaikille ei ole samat säännöt?

Monikohan mies + mies pari tai nainen + nainen pari on jo tätä hyödyntänyt!
Omaehtoinen opiskelu työ.mark.tuki + päiväraha + asumistuki. korotukset

No ei oo montaa vuotta kun minulla oli miespuolinen kämppis ja kumpikin sai omat tukensa, eikä kela koskaan mitään kysellyt.. ja minä siis nainen ja molemmat oltiin opiskelijoita..

Ei ole totta, enää. Kelan säännöt muuttuivat jo viime vuonna ja puolison tulot eivät enää vaikuta opiskelijoiden asumistukeen ja muihin. Turhaan täällä mesoat vanhentuneilla tiedoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja poes:
Ei ole totta, enää. Kelan säännöt muuttuivat jo viime vuonna ja puolison tulot eivät enää vaikuta opiskelijoiden asumistukeen ja muihin. Turhaan täällä mesoat vanhentuneilla tiedoilla.

OMAEHTOISESSA OPISKELUUSSA JOSSA KELA MAKSAA TYÖMARKKINATUEN TASAN VAIKUTTAA "PUOLISON" TULOT PÄSSI JA IHAN TÄNÄ VUONNA ON KYSYTTY NYT ALKU KESÄSTÄ!

PÄIVITÄPPÄ TIETOSI SIELLÄ PÄÄSSÄ!

Tiedän monta naisparia jotka ovat viivyttäneet parisuhteen rekisteröintiä tukien takia... Oishan se hyvä saada kaikille samat säännöt. Sukupuolineutraali avioliittolaki ja KELA oikomaan omituisia perhekäsityksiään.

Mitä tulee tuohon "virallisesti avoliitossa..." (keppälerttu) Sitä varten meillä on avioliitto. Jos haluaa olla virallisesti lain ja yhteiskunnan edessä pariskunta niin sitä varten on olemassa tapa vahvistaa parisuhde laillisesti. Ei tarvita mitään erillistä avoliittosuhdetta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se täytyy todistaa ettei ole parisuhteessa, mutta ne nyt on sitten niitä tapauksia..

Miten sellainen todistetaan?

Mun kaveri(mies) asui kämppiksenä naisen kanssa, ja he toimittivat Kelaan molempien kumppaneilta (poikaystäviltä ) todistuksen, jossa nämä todistivat seurustelusuhteen. Siitä on kyllä monta vuotta aikaa, mutta silloin tuo ainakin meni läpi. Heitä ei siis katsottu avopariksi, ja molemmat saivat täydet tuet.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Se täytyy todistaa ettei ole parisuhteessa, mutta ne nyt on sitten niitä tapauksia..

Miten sellainen todistetaan?

Mun kaveri(mies) asui kämppiksenä naisen kanssa, ja he toimittivat Kelaan molempien kumppaneilta (poikaystäviltä ) todistuksen, jossa nämä todistivat seurustelusuhteen. Siitä on kyllä monta vuotta aikaa, mutta silloin tuo ainakin meni läpi. Heitä ei siis katsottu avopariksi, ja molemmat saivat täydet tuet.

:laugh: Jotenkin huvittaa. Olisi kyllä aika hassu jos KELA:lta tulisi postia:

"Selvityspyyntö ihmissuhteen laadusta

Voidaksemme edetä asiassanne, pyydämme selvitystä suhteestanne asuinkumppaniinne. Mikä seuraavista kohdista kuvaa parhaiten suhteenne laatua:

henkilöt seurustelevat tahoillaan, ei keskinäistä parisuhdetta
toinen henkilöistä seurustelee tahollaan, ei keskinäistä parisuhdetta
kumpikaan ei seurustele, ei keskinäistä parisuhdetta
kumpikaan ei seurustele, asuinkumppanien välillä ollut joskus pientä sutinaa
kumpikaan ei seurustele, asuinkumppaneiden välillä ollut joskus merkityksetöntä seksuaalista kanssakäymistä
henkilöt ovat vaikeasti selitettävässä parisuhteessa keskenään
henkilöt ovat parisuhteessa keskenään

Liitteenä lomake XYZ456 Todistus seurustelusuhteesta ja sen kestosta. "

Yhteistyössä