Tasa-arvoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miniä ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miniä ????

Vieras
Kävin piiiiiitkästä aikaa anoppilassa lasten kanssa kylässä. Itse pyysin saada tulla kylään kun lapset kaipaavat mummoa. Sanoi että voimme tulla kyllä mutta hänelle on tulossa mieheni sisaruksen 2 lasta hoitoon (yökyläilemään useammaksi yöksi). Viimeksi kun ehdotin tapaamista oli pitänyt samaisia lapsia yökylässä ja saanut heiltä flunssan (en voinut tuolloin mennä tästä syystä sinne).
Nyt kyläillessä puhui taas kuinka on hoitanut muita lasteni serkkuja. Alkaa tuntua siltä että parempi olisi lapsilleni kun unohtaisivat koko mummon. Hän puhuu aina kuinka ottaa isomman lapseni yökylään mutta ei kuitenkaan tee sitä koskaan ????. Lapsi sitten odottaa lopulta iltaisin itkien että miksei hän koskaan pääse mummolleen. Kyllä siinä särkyy yhden jos toisenkin sydän.

Mun kaverilla oli samankaltainen tilanne, hän laittoi fb:ssä tiukan viestin jossa kertoi, ettei peli vetele koska lapset ei ole tyhmiä ja se suosiminen loppui siihen. Kannattaa siis puhua tai laittaa viestiä.

Asiasta on puhuttu ja vielä tuolloin mieheni oli väleissä äitinsä kanssa. Kaikki tämä monen muun asian kanssa ovat aiheuttaneen heidän väliensä katkeamisen.

Taannoin lapseni itki sitä miksi mummo pitää muita lapsia yötä jne. ???? mä olen niin kyllästynyt valehtelemaan lapsille asioista (mummo on ollut reissussa...jne) kun ei ota yhteyttä eikä pidä lupauksiaan.

Asiasta on puhuttu ja vielä tuolloin mieheni oli väleissä äitinsä kanssa. Kaikki tämä monen muun asian kanssa ovat aiheuttaneen heidän väliensä katkeamisen.

Taannoin lapseni itki sitä miksi mummo pitää muita lapsia yötä jne. ???? mä olen niin kyllästynyt valehtelemaan lapsille asioista (mummo on ollut reissussa...jne) kun ei ota yhteyttä eikä pidä lupauksiaan.

Entä oma äitisi tai isäsi?

omat vanhemmat ovat kyllä läsnä päivisin useamman kerran viikossa lasten kanssa. Öitä eivät pysty pitää, mutta muutoin antavat huomiotaan lapsille ??

Miksi lapsille tuodaan esille tuota yökyläily asiaa noin innokkaasti ja siitä tehdään jokin suhteen toimimisen mitta?

Lapsilla on kaksi kivaa isovanhempaa ja nyt sitten tehdään ongelma siitä yhdestä, joka ei ole väleissä edes oman lapsensa kanssa.

En mä sitä itse tuo esille vaan lapset. He kaipaavat sitä että saisivat pakata pikkureppunsa ja olla yötä mummolla. Se on heille elämys. Itse olen nykyään sanonut lapsilleni että AINA kun mummo kysyy niin saatte mennä yöksi. Sitten on alkanut kysely että miksi mummo ei kysy.
Olemmekin eläneet "erillämme" monta kuukautta, varmaan reilusti yli puoli vuotta, mutta välillä en kestä katsoa isomman ikävää ????.

Yhteistyössä