Täs on kaikki väärin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuuti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuuti

Vieras
1. kuukausi

Äiti, olen vain noin parikymmentä senttiä pitkä, mutta minulla on kaikki elimet. Rakastan ääntäsi. Joka kerta kun kuulen sen, heiluttelen käsiäni ja jalkojani. Sydämesi syke on lempi unilauluni.

2. kuukausi

Äiti, tänään opin imemään peukaloani. Jos näkisit minut, voisit sanoa että olen selvästi vauva. En ole vielä kuitenkaan tarpeeksi iso selviytymään kotini ulkopuolella. Täällä on niin mukavaa ja lämmintä.

3. kuukausi

Arvaa mitä äiti! Minä olen tyttö! Toivottavasti se tekee sinut onnelliseksi. Haluan sinun olevan aina onnellinen. En tykkää siitä kun itket, kuulostat niin surulliselta. Se tekee minut surulliseksi myös ja itken kanssasi vaikket kuulekaan minua.

4. kuukausi

Äiti, hiukseni ovat alkaneet kasvamaan. Ne ovat melko lyhyet ja ohuet, mutta sitä kasvaa vielä paljon enemmän. Käytän paljon aikaani harjoittelemalla. Osaan kääntää päätäni ja heilutella sormiani ja varpaitani ja venytellä käsiäni ja jalkojani. Olen myöskin aika hyvä siinä.

5. kuukausi

Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti?

6. kuukausi

Kuulen taas sen lääkärin äänen. En pidä hänestä, hän vaikuttaa kylmältä ja sydämettömältä. Jotain tunkeutuu kotiini. Lääkäri kutsui sitä neulaksi. Äiti, mikä se on? Se polttaa! Laita hänet lopettamaan! En pääse karkuun siltä! Äiti! Auta minua!!

7. kuukausi

Äiti, olen kunnossa. Olen jumalan sylissä. Hän kertoi minulle abortista. Mikset sinä halunnut minua äiti?

Jokainen abortti on Yksi pysäytetty sydän enemmän. Kaksi silmää lisää jotka eivät koskaan tule näkemään. Kaksi kättä lisää jotka eivät tule koskaan koskemaan. Kaksi jalkaa lisää jotka eivät koskaan tule juoksemaan. Yksi suu lisää joka ei tule koskaan puhumaan.

Lässynlässyn...ei sellainen sammakonkutu osaisi ajatella yhtikäs mitään. Ja Jumalaa ei ole :xmas:

Aborttia en oo koskaan tehnyt ja voisinpa sanoa etten koskaan teekkään, olen aika abortinvastainen ihminen, mutta tällainen diipadaapa ei herkistä. Kyynikko :snotty:

Tulipa surullinen fiilis. :'(
Itse harkitsin aborttia, mutta onneks päätin pitää vauvan ja kohta hän jo syntyykin. Enkä oo koskaan ketään rakastanut enemmän kun tätä tulevaa ihmislasta. :heart:

Mutta en tuomitse todellakaan niitä ihmisiä jotka päätyy aborttiin.

Minuu aina ärsyttää nää tämmöset ihme ketjukirje-jutut joita tulee sähköpostiin. Ihan ahdistava toi teksti oli kyllä munkin mielestä, mutta ap tais nyt lähinnä tarkoittaa sitä, että tuossa tekstissä joka kuukauden kohdalla on kaikki "faktat" ihan väärin. Esim. yksikään ihmisen alku ei ole pariakymmentä senttiä pitkä ensimmäisellä kuukaudella tai aborttia ei kyllä enää kellekään tehdä kuudennella kuukaudella ym. Ihme juttuja tuossa ja sitten teinit näitä lähettelee toisilleen ja osa uskoo todeksi, et asiat tapahtuu noin miten tuossa kuvattu.

"5. kuukausi

Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti? "

tarkoittaako tuo tuossa että on kehityshäiriö tms?

Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn84:
"5. kuukausi

Kävit taas lääkärillä. Äiti, hän valehteli sinulle. Hän sanoi etten ole vauva. Minä olen vauva, sinun vauvasi. Ajattelen ja tunnen. Äiti, mikä on abortti? "

tarkoittaako tuo tuossa että on kehityshäiriö tms?

Mä ymmärsin sen niin, että lääkäri tarkoitti tuolla ettei sikiö ole vielä kehittynyt niin paljon, että abortti olisi murha.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja DarkVanillaDevil:
Ja pyh, ei uponnu muhun!

ootkos sit tehnyt abortin?

On tehnyt abortin tai ei niin tuon sikiön kehitys menee ihan toisin ku oikeasti! Ei minuunkaan oikein osunu, ku oli ihan mitä sattuu sepostettu. Realistisesti kirjoitettuna vois toimia...

Siis kuka idiootti tuon on kirjoittanut? :laugh:

2. kuukausi (eli raskausviikot 4-8): En ole kuitenkaan vielä tarpeeksi iso selviytymään kotini ulkopuolella. No shit? Sellainen minikokoinen sammakonpoikanen.

Realistisempi versio olisi ehkä toimivampi. Mä, kuten totesinkin, olen kyllä jo valmiiksi aika lailla abortinvastainen, mutta silti tämä lähinnä huvittaa ja tunnen myötähäpeää niitä kohtaan jotka tuon uskovat.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Lässynlässyn...ei sellainen sammakonkutu osaisi ajatella yhtikäs mitään. Ja Jumalaa ei ole :xmas:

Aborttia en oo koskaan tehnyt ja voisinpa sanoa etten koskaan teekkään, olen aika abortinvastainen ihminen, mutta tällainen diipadaapa ei herkistä. Kyynikko :snotty:

Sammakonkutu? :o
Hyi olkoon miten voit sanoa noin!

Sikiö on kuun alussa noin 18 senttiä pitkä ja painaa liki 200 grammaa.
Ulkokorvan kehitys on alkanut kahdeksannella raskausviikolla, mutta nyt lehtitaitos aukeaa ja muotoutuu kuukauden sisällä valmiin korvan näköiseksi. Myös korvan sisäosat ovat kehittyneet niin, että sikiö pystyy jo 17. raskausviikon lopulla kuulemaan kohtuun äitinsä puheen, sydämen ja suoliston ääniä.

Kasvonpiirteet ovat selkeät, mutta niistä puuttuu vielä vauvamainen pyöreys. Silmät ovat ulkonevat, ja pää on edelleen suuri: kolmannella kuukaudella se oli lähes vartalon pituinen, ja vielä nytkin pää muodostaa noin kolmasosan lapsen koko pituudesta. Epäsuhtainen kasvu johtuu lähinnä siitä, että päähän ja eturuumiiseen ohjautuu hapekkaampaa ja ravinteikkaampaa verta kuin raajoihin ja takaruumiiseen. Aktiivisessa kehitysvaiheessa olevat elimet tarvitsevat verta enemmän kuin "uinuvassa" vaiheessa olevat.

Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Sammakonkutu? :o
Hyi olkoon miten voit sanoa noin!

Sikiö on kuun alussa noin 18 senttiä pitkä ja painaa liki 200 grammaa.
Ulkokorvan kehitys on alkanut kahdeksannella raskausviikolla, mutta nyt lehtitaitos aukeaa ja muotoutuu kuukauden sisällä valmiin korvan näköiseksi. Myös korvan sisäosat ovat kehittyneet niin, että sikiö pystyy jo 17. raskausviikon lopulla kuulemaan kohtuun äitinsä puheen, sydämen ja suoliston ääniä.

Kasvonpiirteet ovat selkeät, mutta niistä puuttuu vielä vauvamainen pyöreys. Silmät ovat ulkonevat, ja pää on edelleen suuri: kolmannella kuukaudella se oli lähes vartalon pituinen, ja vielä nytkin pää muodostaa noin kolmasosan lapsen koko pituudesta. Epäsuhtainen kasvu johtuu lähinnä siitä, että päähän ja eturuumiiseen ohjautuu hapekkaampaa ja ravinteikkaampaa verta kuin raajoihin ja takaruumiiseen. Aktiivisessa kehitysvaiheessa olevat elimet tarvitsevat verta enemmän kuin "uinuvassa" vaiheessa olevat.

Tuo siis viidennestä raskauskuukaudesta