Tarvitsisin tsemppausta yllätysraskauteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Harmaana"

Vieras
Nyt menossa rv16 ja vieläkin ottaa koville tottua ajatukseen, plussan tein viikoilla 10. Esikoinen vauvan syntyessä 3,5 v ja kuopus silloin 1,5 v. Siis kolme alle neljä vuotiasta! Miten esikoinen reagoi, kun joutuu taas jakamaan vanhempien huomion uuden tulokkaan kanssa, mustasukkaisuutta kun oli jo kakkosen syntyessä. 1,5 vuotiaan aika pienimpänä jää niin armottoman lyhyeksi, pikku-raukka :(
Abortti ei ollut kuitenkaan missään vaiheessa realistinen vaihtoehto vaikka toki sekin vaihtoehto tiedostettiin. Omalta kannalta taas, mun piti vihdoin palata/päästä takaisin töihin vuoden vaihteessa. Miten uskallan/kehtaan/voin taas sanoa esimiehelleni etten palakkaan vaan taas äippälomaa pukkaa. Miten jaksan kolmen pienen kanssa, on lapsilla tosin onneksi hyvä ja rakastava isä, joskin tekee pitkiä työpäiviä ja on paljon työmatkoilla. Musta tuntuu että mut on ryöstetty. Just sain pudotettua ylimääräiset kilot ja lenkkeiltyä itseni ihan ok kuntoon. Aiemmat raskaudet ovat olleet rankkoja, lähes petipotilaana 24 viikoilta lähtien. Multa vaan sulaa kohdun kaula ja paikat aukeaa. Myös tuosta makaamisesta johtuen (joo tiedän seli seli) painoa on tullut molemmilla kerroilla lähes 20 kg. Mä en halua taas lihoa :( Kaikki kuitenkin arvaa että kyseessä on vahinko, miten jaksan hymyillen esittää onnellista odottajaa, kun tunteet on aivan muuta. Maha alkaa jo kasvaa ja kohta tätä ei enää voi salata. Vain yksi ystävämme tietää raskaudesta. Olin ajatellut, että haluan selvittää omat ajatukseni ensin ennen kuin muille kerrotaan, mutta nyt meinaa tulla paniikki kun aika loppuu.

Tiedän, että vauva on rakastettu ja voimme tarjota hänelle turvatun ja hyvän elämän, ihan kuten sisaruksilleenkin. Mies on toisaalta onnellinen kolmannesta lapsesta, mutta myötäelää mun kriisiä. Hän tietää kuinka toivoin saavani omaa elämääni takaisin. Nyt pitäisi saada motivaatio raskauteen, jotta pystyisin nauttia tästä.

Jos haluat, laita mulle yv:tä.
Mulla syntyy kolmas aivan täysin yllärivauva ihan näillä näppylöillä, esikoinen täytti keväällä kolme ja kuopus on puolitoista vuotta.
Tässä on vaan hymyilty (hampaat irvessä) ja todettu, että tehtiinhän sitä lapsia ennenkin näin tiuhaan. (Meidän ei kyllä pitänyt tehdä välttämättä enää yhtään...;)
Jaksamista.

Hei!

Aivan kuin mun näppäimistöltä ois kirjoitettu toi juttu...

Mulla lapset 7,5v ja juuri 1 v täyttänyt ja meillä oli lapsiluku täynnä ja kortsujen kaa tuhrattiin kunnes "nalli napsahti" ja raskaaksi taas tulin...

Viikkoja vasta vähän reilu 7, mutta mieli on yhtä vuoristorataa. En ole löytänyt juuri mitään positiivista tästä raskaudesta.

Abortti kävi mielessä, mutta tunnen itseni sen verran hyvin etten ikinä siihen olisi kyennyt tai jos olisin niin olisin paininut omantuntoni kanssa lopun elämääni.

Meidän vuoden ikäisellä kuopuksella on ollut todella vaikea vauva-vuosi (allergioita, refluksia ja niiden johdosta yölevottomuutta jolloin pahimpana aikana en nukkunut kuin tunnin, pari yössä ja olin aivan loppu). En millään jaksaisi aloittaa tuota kaikkea taas alusta. Mulla on sellanen olo vaan koko ajan että juurihan tämä on koettu, en oikein jaksaisi enää.

Oon ollut aika maassa sen jälkeen kun plussasin....masentaa ja en saa öisin unta. Mietiskelen vaan miten tästä selvitään...Voimia siis sinulle. Tiedän miltä susta tuntuu!

Luulenpa, että muutaman vuoden päästä hymyillen seurailet lastesi yhteisiä leikkejä ja iloitset, että heitä on noinkin monta : ) - ja jos iloa tuottaa: ota oikein projektina painon kurissa pysymisen ja uudet, erityisen terveelliset elintavat. Lapset itse iloitsevat pienistä ikäeroista. Nosta katseesi raskauden tuolle puolle ja raskauden aikana tee asioita, joista erityisesti nautit. Kaikki menee hyvinpäin - sittenkin!

Carlotta: Onko raskautesi ollut koko ajan "hampaat irvessä" hymyilyä vaan aloitko nauttia ja iloita jossain vaiheessa? Mä oikeesti pelkään, että tosiaan hampaat irvessä hymyilen loppuun saakka. Tosin oli muutama viikko sitten vähän helpompi vaihe, mutta nyt taas huono vaihe menossa :(

Tsemppiä myös sulle Olive :) Toivotaan, että yllätystulokkaanne on helpompi tapaus. Meillä taas esikoinen oli tosi vaativa koliikkeineen ja muine yövalvotuksineen. Tämä kuopus on taas ollut ihan uskomattoman helppo vauva. Alkoi kolmen kuukauden iässä nukkumaan täydet yöt (klo 21-08, vielä 3-4 kk iässä söi kerran yössä). Mutta silti meidän lapsiluvun piti olla täynnä. Sain sovittua työnantajan kanssa töihin paluusta osa-aikaisesti ja samalla piti aloittaa (ja aloitankin) osa-aikaisesti yliopisto jatko-opinnot.

Lääkäriäni lainaten: kaikkia asioita ei voi vaan etukäteen suunnitella vaikka haluaisi, kuten syntymä ja kuolema. Ihminen on sopeutuvainen ja elämä on aina uudelleen järjestettävissä. Minusta se oli hienosti sanottu, tähän on kai vaan uskominen :)

Ja kyllä, olemme kuulleet ehkäisystä, kuten kierukasta. Mutta en muka ehtinyt käydä tarkistuttamassa onko se kunnolla asennettu, ehti olla n. 3 kk ennen plussaa.

Olenkin yrittänyt lohduttautua, että muutaman vuoden päästä meillä on hieno kolmikko ja lapsilla leikkiseuraa aina kotona.

Yhteistyössä