ap, siis ei. Tärkeintä ei ole ole usko "vaikka uskoisit kenen jumalaan". Olen ATEISTI =D En pidä uskoa mitenkään tärkeänä, mutta tiedän että monille vähän heikommille se on hyvin tärkeä! Ja mullehan se on ihan sama, vaikka joku uskoo hattivatteihin, kunhan pysyy järjissään. Ja varisnkin jos pysyy työkykyisenä
Mutta ite oon sitä mieltä, että uskontojen piirissä on niin paljon vallan väärinkäyttöä (niille vahvemmille), että kehotan olemaan varovainen..mitä pienempi lahko sen tiukemmat säännöt ja pienemmät piirit..ja luultavasti sitä helpompaa kaikenlainen hyväksikäyttö.
Mun mielestä ei oo tärkeää mihin uskoo, vaan mitä elämässään tekee. Jos on onnellinen elämässään ja voi toimia yhteiskuntaa auttavasti, niin se riittää. Se on sit ihan sama onko siinä jollekin apuvoimana vaikka hindulaisuus. Tietysti itse kannatan uskontoja, joita ei tulkita ihan kirjaimellisesti..varsinkin niitä vanhempia opuksia ja naisillakin on arvoa. Ja varsinkin se, miten se näkyy nykyään. Esim. Suomessa on hyvin asiat, mutta jonkun toisen uskonnon piirissä Lähi-Idässä ei. Näitä uskontoja taas en meidän "riesaksi" tänne halua, sanokoot muut mitä sanoo. Kaikelle ei oo siis tilausta.
Itse en kaipaa mitään uskontoa, niin toivon että se muiden uskonto minuun vaikuttavissa asioissa on mahdollisimman "harmiton" ja hyvään suuntaan opastava. Esim. kristinuskossa, ja muissakin, nämä käskyt on monesti aika hyviä. "Älä tapa" ym.
Ja joo, oon edelleen sitä mieltä, et jos joku hihhuliuskonto on keksitty vaikkapa tänään, niin he ovat sitä mieltä että vaim heidän hihhulointiin uskomalla voi pelastua..eli ihan sama sit niille muille, muut joutuvat helvettiin tai jotain muuta. Onhan näissä pienissä uskonnoissa yleensä myös sitä mieltä, että jos päätätki uskoa johonkin muuhun niin sulla ei ookkaan enää perhettä ja ystäviä (tiiän vanhoillislestadiolaisista paljon näitä tapauksia). Noita on siis useammassa uskonnossa. Nää seikat kannattaa ottaa huomioon ja jos haluaa uskoa johonkin, niin uskoo sit semmoseen johonki fiksuun..et jos viakka oma tyttö ei haluais uskoa johonkin hattivattiin, niin sit ei tarttis sen tähen välejä katkasta.