tarvitsen tosi nopeaa neuvoa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikissa

Vieras

olin tänään alkuraskauden ultrassa (huvikseni kattomassa, et kaikki hyvin ) rv 5, ultrassa kaikki hyvin, sikiöpussi näkyi ja limakalvo hyvä ja kohtu kasvanu jne.

1.5 h ultran jälkeen aloin vuotamaan verta, sitä tuli noin 2 ruokalusikallista, miksi? keskenmenoko? nyt sitä tulee enää pyyhkiessä paperiin....

koska näkee oliko keskenmeno ,ultralla, jos tarkistaa ?

No ensinnäkin tosiaan, vuoto voi olla ihan normaalia...Mutta aina kannattaa ottaa yhetyttä neuvolaan/poliklinikkaan tms. Jos vuotoa tulee vielä tänään tai tulet kipeäksi, mene päivystykseen, muuten soita aamulla neuvolaan niin ne neuvovat sieltä eteenpäin jos tarvis. Itselläni neuvolan "täti" käski soittamaan äitipolille ja ne antoivat sieltä minulle ultra-ajan seuraavaksi päiväksi. Koitappas nyt ottaa ihan rennosti, hermoilu ei auta mitään. Tsemppiä :)

pieni vuoto voi johtua ultrauksestakin limakalvot ärsyyntyy mulle yleensä ultrauksen yhteydessä sanottiin että voi tiputella vähän mutta niin kuin edellisetkin jo kirjoittanut niin ota rauhallisesti ja jos vuoto lisääntyy tai tulee kipuja niin voit yrittää päivystykseen :hug:

kiitos tiedoista ja tsempistä.

vuoto on loppunut toistaiseksi, eli en ole mennyt minnekään tarkistukseen.

Vatsakipua ei ole ollut ja verta tuli noin 3 r.lusikallista.

Olen kyl aika varma, et on keskenmenoa, mutta tuntuu todella oudolta, että 1.5 h vuodosta kaikki hyvin ja lääkärikään ei huomannut mitään alkavaa keskenmenoa. Voiko k.meno alkaa todella noin nopeasti ja lyhyellä varoitusajalla?

Yhteistyössä