Audin myyntijohtaja: Auton ominaisuudet löytyvät naisesta
1.9.2009 10:21
A A
Jarmo Aaltonen
Helsingin Sanomat
"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu", Audin myyntijohtaja Esko Kiesi sanoo Annan erikoislehden haastattelussa
"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu", Audin myyntijohtaja Esko Kiesi sanoo Annan erikoislehden haastattelussa
Yhtyneiden Kuvalehtien perinteikäs Anna-lehti on teettänyt media- ja markkinointivaikuttajille räätälöidyn erikoislehden, joka on päällisin puolin kuin normaali Anna-lehti. Erona on se, että näköis-Annassa puhuvat ne sidosryhmien mediavaikuttajat, joiden kanssa yhtiön markkinointiväki työkseen seurustelee.
Päätoimittaja Emma Koivula ja mediamyyntijohtaja Tomi Takanen lupaavat yhteisessä pääkirjoituksessaan syksyn mittaan lisää "upeita lifestyle-erikoisnumeroita", sillä "naistenlehtien hohdokas klassikko on elämänsä vauhdissa".
Vauhdikasta sielunmaisemaansa esittelee lehdessä muiden muassa Audin myyntijohtaja, diplomi-insinööri Esko Kiesi, joka tilittää lehden "Mies puhuu naisesta" -sarjassa suhdettaan vastakkaiseen sukupuoleen. Kiesin mukaan autoista ja naisista on helppo puhua, koska "auton kaikki käyttöominaisuudet löytyvät naisesta".
"Auton ulkonäkö viimeistellään jousituksilla ja pyörillä - naisen nilkat ja kengät ovat minulle tärkeitä, ja nainen menettää usein muotonsa, jos hänellä on alle seitsemän senttimetrin korot", Kiesi sanoo ja kertoo katsovansa naista samassa järjestyksessä kuin uutta autoa: Katse kulkee alhaalta ylös eli kengistä, nilkoista ja sääristä vartaloon ja pukeutumiseen ja viimeiseksi silmiin.
Kiesin kokemusten mukaan nainen on halutessaan "aika kylmä otus: hän pystyy manipuloimaan ja olemaan ilkeä paljon helpommin kuin mies". Kiesille on iän myötä naisessa tullut yhä tärkeämmäksi itse naiseus.
"Tarvitsen naista yhä enemmän sellaisiin asioihin, joihin nainen on tarkoitettu, kuten pitämään miestä hyvänä ja olemaan haluttava. Nykyään minulle on hyvin tärkeää, että minulla ja naisellani on paljon yhteistä, esimerkiksi samantasoinen koulutus ja arvomaailma. Arvostan myös suuresti sitä, että nainen silittää paitani, tässä eleessä on paljon symboliikkaa. Kun nainen kieltäytyy silittämästä tai siivoamasta, voisi karrikoidusti sanoa, että suhde vetelee viimeisiään."
Naisen sopiva ikä on Kiesin mielestä määritelty hyvin Naisen oppaassa, joka on painettu vuonna 1948: se on miehen ikä jaettuna kahdella ja ynnättynä seitsemällä. Kiesille, 59, sopivan ikäinen nainen on siis 36-37-vuotias.
Tasa-arvoa ei Kiesin mielestä ole se, että kaikkia kohdellaan samalla tavalla, sillä nainen on niin fyysisesti, psyykeltään kuin tunne-elämältäänkin aivan erilainen kuin mies.
"Tämän vuoksi naiset pärjäävät usein huonommin myös johtaja-asemissa: he käyttävät tunteita vääränlaisissa tilanteissa, jolloin tunne menee usein järjen edelle. Mutta tietysti poikkeuksiakin on. Miehet taas pystyvät helpommin hallitsemaan suuria kokonaisuuksia", Kiesi analysoi.
Kiesin mukaan miehen on vaikea joissakin tilanteissa ymmärtää naisen logiikkaa, eikä hän myöskään pidä naisten välisestä peruskateudesta. Naiset ovat myös huonoja verkostoitumaan, hän kertoo.
Kiesin mielestä naisella on sen sijaan kyky pelkistää ja viedä paremmin rutiinit läpi tavanomaisissa asioissa. "Ja niinhän sitä sanotaan, että naiset ovat enemmän suorittajia ja miehet haaveilijoita."
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Audin+myyntijohtaja+Auton+ominaisuudet+l%C3%B6ytyv%C3%A4t+naisesta/1135248967600