tarvitsen apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kille

Vieras
Minne minun tulisi ottaa yhteyttä?

Olen ollut jo vuosia masentunut, tämä on tullut jaksoissa enkä ole koskaan hakenut kunnollista apua, nyt kuitenkin oikeasti tarvitsen sitä. Olen 8kk tytön äiti ja viiltelin juuri itseäni keittiössä tytön leikkiessä viereisessä huoneessa.
Rakastan miestäni ja lastani, mutta tarvitsn oikeasti apua ollakseni se oma itseni.
Minulla ei ole paikkakunnalla ketään jonka kanssa puhua, mieheni on töissä ja ainoat ihmiskontaktini ovat hänen sukulaisensa, minne voin soittaa?

En halua kuolla.

täällä käpylässä ei neuvolaan saa yhteyttä kun perhepuolella ei ole tällähetkellä hoitajaa kuin kerran kuussa ja toinen terkkari ottaa puheluita vastaan vain 8-9 aamulla.

Ja tk:hon saa vielä vähemän puhelimella yhteyttä, olin kuukausi sitten viikon sairaana ja soitin joka päivä tk:hon että saisin sairastodistuksen että mies voisi jäädä auttamaan lapsen hoidossa, mutta en päässyt yhtenäkään päivänä läpi

Hei
Otathan mahdollisimman pian yhteyttä paikkakuntasi lääkäriin, ihan sama onko tk tai yksityinen. Tiedän kokemuksesta että tilanteeseen on saatavissa apua ja elämäsi laatu kohenee varmasti ja vieläpä aika pikaisesti!
Aurinkoisenpaa kevättä Sinulle!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
täällä käpylässä ei neuvolaan saa yhteyttä kun perhepuolella ei ole tällähetkellä hoitajaa kuin kerran kuussa ja toinen terkkari ottaa puheluita vastaan vain 8-9 aamulla.

Ja tk:hon saa vielä vähemän puhelimella yhteyttä, olin kuukausi sitten viikon sairaana ja soitin joka päivä tk:hon että saisin sairastodistuksen että mies voisi jäädä auttamaan lapsen hoidossa, mutta en päässyt yhtenäkään päivänä läpi

Mene hyvä ihminen paikan päälle tk:een!!

Soita vaikka ekaks tonne mielenterveyden vertaistukipuhelimeen. Sen jälkeen ota yhteyttä vaikka neuvolaan, jotta joku virallinen taho pääsee sinua auttamaan. Mutta tärkeää on nyt että suostut ottamaan apua vastaan. Sitä on tarjolla.

Voimahalaus!!

MIELENTERVEYDEN KESKUSLIITON VERTAISTUKIPUHELIN
0303 9292
Paniikkihäiriöt, masennus ja ahdistus Maanantaisin klo 10-15
(pvm koko maasta)
0303 9192
Puhelinpäivystys

KRIISIPUHELIN
(VALTAKUNNALLINEN) 02 03 44 55 66 Ma 9-22, Ti-Pe 9-06, La 15-06,Su 15-22 Sos-keskuksen päivystys. Liikkuva Sos-yksikkö 24h 040 503 2199

Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
Alkuperäinen kirjoittaja aloita tästä::
Valtakunnallisen kriisipuhelin 01019 5202
ma-pe 9-06, la 15-06 ja su 15-22

mä soittaisin tonne. ensiapu ei välttämättä oo oikee paikka. siis kyl ne varmaan auttaa jos haluaa, mutta..ei kaikki osaa ja halua.

ensiapu nimenomaan on OIKEAPAIKKA, kun ihmisellä on niin huono olo, että haluaa vahingoittaa itseään.. sillon ei enään keskustelu apua auta

Alkuperäinen kirjoittaja lea:
Alkuperäinen kirjoittaja yön utu:
Alkuperäinen kirjoittaja aloita tästä::
Valtakunnallisen kriisipuhelin 01019 5202
ma-pe 9-06, la 15-06 ja su 15-22

mä soittaisin tonne. ensiapu ei välttämättä oo oikee paikka. siis kyl ne varmaan auttaa jos haluaa, mutta..ei kaikki osaa ja halua.

ensiapu nimenomaan on OIKEAPAIKKA, kun ihmisellä on niin huono olo, että haluaa vahingoittaa itseään.. sillon ei enään keskustelu apua auta

Antaa ap:n päättää mikä tuntuu oikealta paikalta. Keskustelun kauttahan auttaminen lähtee jos ihmisellä on paha olla. Tietenkin jos olo on niin paha että nyt ei pysty enää säätelemään käyttäytymistään ja pelkää oikeasti olevansa vaaraksi lapselle tai itselleen JUURI TÄSSÄ tilanteessa niin silloin soitto ensiapuun.

Yhteistyössä