tarvitseeko puolison tietää kaikkea toisesta / millainen valehtelu on hyväksyttävää....

• Viestiketjun aloittaja hmph
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
ja niin se kolahti..
mutta en jaksa jauhaa tästä enempää sun kanssa. jatka sä onnellista elämääsi entisenä narkkina tai "kokeilunhaluisena" -miten vain. mä jatkan omaani, onnellisena, ilman kaltaistesi seuraa. mukavaa loppuelämää.
Ja niin teit hienon diagnoosin minulle, kiitos :)
Minäkin jatkan elämääni onnellisena avioliitossani, omakotitalossani, ja kolmen lapseni kanssa.

vieras
siis jos ''ehdointahdoin perustaa perheen narkkarin kanssa''..?! en vieläkään ymmärrä miten ENTINEN narkkari ei voisi olla ihan yhtä normaali ihminen kun kuka tahansa muu...
ja varmasti on totta, että narkkariksi ajautuminen meinaa jotain taustaa, esim masennusta tai muuta.. kuten aikasemmin sanoin, itse ajauduin huume elämään väärien kaverien seurauksena. tai ajoin itseni väärään seuraan. kokeiluhaluisesti lähti, ja huumeet vie. sen takia kaveritkin rupesi muodotumaan muista narkkareista, ja kavereiksi etittiin käyttö kavereita.

no siis toi leimaaminen... monella entisellä narkilla on nykyisin ihan päihdevapaa elämä, ja muutoinkin asiat hyvin. ja kuten aiemmin todettu, ei KUKA tahansa voi alkaa käyttää päihteitä, ei kait alkonkaan juomiseen sen enempiä syitä tarvita... monet kokeilumielessä ja sit jää koukkuun, monet taas käyttää vuosia niin ettei siitä tuu ees ongelmaa (ns.). esim kerran kuussa /kahdessa joissakin kemuissa / baarissa. ei muuten. yleistäminen ei oo hyväks, jokaisen tarina on erilainen

no tilanne on se, et väittää kivenkovaan, ettei oo yhen yhtäkään puheluu soittanut ite. ja ketään ite käyny *anee... ei hällä kyllä rahaakaan ois ollut, mut ei kai se este oo, kai sitäki jostain saa :/ huoh, mun elämä on tällä hetkellä niin vaikeaa, ajatukset ei jätä rauhaan

Minusta tuntuu sun tekstis perusteella, että mies on helpottunut kun totuus tuli esille ja että katoitte läpi ne puheluerittelyt jne. Oonko väärässä? Jutelkaa asia nyt vaan läpi ja puhki ja niin, että se uskaltaa sulle jatkossa puhua totta ilman että pelkää et suutut.

Mutta tosiaan, kyllä musta puolisolle pitää muutenkin uskaltaa kertoa lähes kaikki. Munkin miehelläni on vähän semmonen ikävä tapa että se helposti jättää kertomatta jos tietää et mä en tykkää jostain ja sit jos semmonen tulee ilmi niin harmistun kyllä paljon enemmän.

Merkityksettömistä asioista sitten ei minusta tarvi kaikkee kertoa...

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Alkuperäinen kirjoittaja onnea vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja onnea vaan:
semmosta se on, kun alkaa ehdoin tahdoin seurustelemaan entisen narkkarin kanssa. kertoo kyllä sustakin aika paljon että edes tuommoseen ********* retkahdat. kai teillä on yhteinen lapsikin ja toinen jo tulossa?
no huhuh. minä olen entinen narkkari ja minulla on lapsia. elämä on ihan mallillaan. voitko lähteä tuomitsemaan ihmisiä heidän menneisyyden valintojen perusteella...?
kyllä voi. tavallinen ihminen, jolla on kaikki kotona, ei sekaannu missään vaiheessa elämäänsä huumeisiin. narkki on aina narkki, samalla tavalla kuin alkkis on aina alkkis jne. pohjasakkaa.
Ja mistä sä tunnistat nämä entiset narkkarit? Jos tutustut uuteen ihmiseen, vaikkapa kolme lapsen äitiin, ikää n.30v., niin mistä tiedät hänen menneisyyttään? Jospa hänkin on entinen narkki?
olenko mä jossain vaiheessa sanonut, että se näkyy päälle päin kaikista??

väitätkö, että jos sulla on elämä syntymästä saakka hyvin, saat läheisyyttä, rakkautta, hyvän itsetunnon ja muutenkin loistavan pohjan elämällesi, niin sä voit silti tulla narkkariksi? kyllä siinä kuule on sosiaalisilla oloilla ja vanhemmilla/kodilla suuri merkitys millaisiin porukoihin päädyt ja millaiseksi elämäsi muodostuu.

mut enivei, sama se mulle on. eläköön rauhassa omaa elämäänsä, mutta ei normaali ihminen sellaisten kanssa parisuhdetta aloita jollei ole itsekin jollain tapaa tuuliajolla.
Tuo ny on jo täyttä p*skaa, tiiän useammankin narkkarin, joilla on ollut "hyvä pohja" elämällä ja siltikin käynyt huonosti. Tiedän myös ihmisiä, joilla on lapsuus ollut todella kamala ja siltikin heistä on tullut hyviä, normaaleita ihmisiä, itsekin kuulun näihin.

Alkuperäinen kirjoittaja iiris-77:
Minusta tuntuu sun tekstis perusteella, että mies on helpottunut kun totuus tuli esille ja että katoitte läpi ne puheluerittelyt jne. Oonko väärässä? Jutelkaa asia nyt vaan läpi ja puhki ja niin, että se uskaltaa sulle jatkossa puhua totta ilman että pelkää et suutut.

Mutta tosiaan, kyllä musta puolisolle pitää muutenkin uskaltaa kertoa lähes kaikki. Munkin miehelläni on vähän semmonen ikävä tapa että se helposti jättää kertomatta jos tietää et mä en tykkää jostain ja sit jos semmonen tulee ilmi niin harmistun kyllä paljon enemmän.

Merkityksettömistä asioista sitten ei minusta tarvi kaikkee kertoa...
joo, häntä oli painanut, että oli "joutunut" laskuista valehtelemaan... ja sanoinkin sille, ettei ole oikesti mitään sellaista, mistä ei voisi kertoa minulle. et vaikka en jostain asiasta tykkäis, ni pitää olla rehellinen. hän kun oli oikeasti (sanojensa mukaan) ajatellut sitä, että en alkaisi huolehtia....

meitä ihmisiä on niin erilaisia... joidenkin mielestä valkoiset valheet (isoista tai pienistä) asioista on hyväksyttyjä, jos on hyvä tarkoitus ja kellekään ei aiheidu mitään pahaa, jos jättää kertomatta.

tässä tapauksessa, jos kyseessä olisi pelkästään nuo käynnit "niiden" kamujen luona, ja mies valehteli, etten alkaisi liiaksi huolehtimaan niin oisko valehtelu (oikeastaan kertomatta jättäminen) ok? mutta sen vuoksi, ettei sitä voinut tuoda ilmi, joutui valehtelemaan puhelinlaskuista... en jotenkin saa tätä mielipahaa pois... ja päässä toistuu ajatus, että oliko hän nyttenkään rehellinen :(

vieras
Aikuisten oikeasti, miksi olet enemmän huolissasi puhelinlaskusta ja päihteidenkäytöstä kuin siitä, että miesystäväsi on pettänyt sinua toisen naisen kanssa?

En voi kuin ihmetellä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten oikeasti, miksi olet enemmän huolissasi puhelinlaskusta ja päihteidenkäytöstä kuin siitä, että miesystäväsi on pettänyt sinua toisen naisen kanssa?

En voi kuin ihmetellä...
Kyllä mää olisin enemmän huolissani tosta päihteiden käytöstä, jos se on ollut aiemminkin ongelmana.

Yhteistyössä