TArvitseeko kaikkien lasten herättää kaikissa naisissa hoivavietti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mää oon äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mää oon äiti

Vieras
Siinähän se kysymys jo tulikin :) mut siis tuli toisesta ketjusta mieleen tää, eilen joku arvosteli tuota uuden kaspluslehden kansikuva tyttöä (joka miusta suloinen) ja tänään toisessa ketjussa lukee et jolleki oli tullu ihan itku silmää ko. arvostelun vuoksi.

Mut siis tohon kysymykseen mielipiteitä...

niin, minun mielestäni kaikkien muitten lapset on rumia. ja mieheni mielestä kanssa. tämä meidän näkökulma asiaan, ei taida hoivaviettiä riittää muitten natusille.

No ei minulla ainakaan muut lapset herätä juuri minkäänlaista hoivaviettiä, mutta en silti arvostelisi lapsia ulkonäön perusteella. Kaikki lapset ovat omalla tavallaan ihania, mutta kukaan ei voita omia kultia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta miksi tätäkin ei voinut laittaa sinne samaiseen ketjuun vaan alottaa uusi? *huoh*

Hyvä huh siks uus ketju kun mulla ei ollut kantaa tuohon toiseen ketjuun siis et itkettää kun joku arvostelee lapsen kuvaa. Halusin mielipiteitä tuosta hoivavietistä :)

Ja itsellä myös omat herättää sen hoivavietin kyllä varsinaiset leijonaemon tunteet siis tekis mitä vaan omiensa vuoksi. ja tykkään muidenki muksuista mut ei ne sitli samoja tunteita minussa herätä kuin omat muskut.

Jaa, no jos jollain on hätä niin kyllä. En mä aikuistakaan pulaan jätä! Olipas muuten hyvä Annamari Sipilän kolumni sunnuntain Hesarissa (mikä ei tietty kaikille tuu) ..tästä aiheesta liki: Minä en tykkää muista lapsista kuin omistani... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja mää oon äiti:
'No toki varmaan useimmat silti pulassa ja hädäs olevaa auttaa niin aikuista kuin lasta, mut ei se hoivavietti ihan sitä tarkota.. vai mitens muista?

Aaa siis joku sisäsyntyinen vietti joka pakottaa naisen kuin naisen hoivaamaan vauveleita???? Niin kai se on eri asia kuin arvostella toisten lapsia rumaksi tai sanoa, ettei tykkää muista kuin omistaan...?
Joo no täytyy sanoa, että toisaalta kyllä mussa pienet lapset herättää hoivaamisen tunteita.

melkeimpä kaikki alle 2vuotiaat lapset herättävät minussa hirveen hoivavietin. minusta kaikki lapset ovat ihania. olenki miettinyt et jos/kun saan omia lapsia niin he eivät kyllä jää vaille hoivaa, koska toistenkin lapsista on vaikea pitää näpit erossa:)

Kyllä sellaiset ihan pienet lapset (sanotaan alle 2 v) herättää hoivavietin. Varsinkin ihan pieni vauva saa ihan tipan silmään, kun on niin kaunis ja viaton ihminen. Ihan toistenkin. Mutta tietysti ne omat on aina omia kultia :)
Minä kyllä opiskelen lastentarhanopettajaksi, että kai siihen jotain hoivaviettiäkin tarvitsee ollakseen hyvä työssään. Vai olisiko teistä kiva tuoda lapsi päiväksi tarhaan, niin että lapsi herättäisi hoitajassa inhontunteita ja ajatuksia, että "ompas ruma lapsi!". :(

Olisihan se hyvä, jos herättäisi. Ainakin voisi kuvitella, että moni lapsi maailmassa kärsisi vähemmän, jos naapurintäti tai joku muu välittäisi hänestä kuin omastaan. Mun oma hoivaviettini herää kähes ainoastaan muista eläimistä kuin ihmisistä, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että vihaisin tai inhoaisin ihmisiä. Omien lasteni lisäksi on olemassa lapsia, joista pidän hyvin palljon, lapsia joihin olen kiintynyt ja lapsia, joita rakastan. Mutta pelkkä vieraan lapsen näkeminen ei herätä mussa mitään tunteita, asiaan pitää liittyä muutakin tunnelatauksen luomiseksi.

No täytyy todeta, että onneksi maailmassa kuitenkin vielä riittää ihmisiä, joissa muutkin kuin omat lapset herättävät halun hoivata. Ja kuten lastentarhanopettajaksi opiskeleva sanoikin, niin olisi aika kurja tosiaan viedä lapsi hoitoon paikkaan jossa hänet otettaisiin vastentahtoisesti vastaan. Paradoksaalista on se, että melko yleisesti hyväksytään kommentit "Mä en tykkää muista kuin omistani" tai "Muiden lapset on rumia", mutta kuitenkin hoiva-alan työntekijöiltä lähes vaaditaan sitä, että jumaloivat hoidokkejaan. Mutta kuten sanoin, onneksi heidänlaisiaankin riittää, muuten maailmamme olisi aika ankea!!!!!! :/