Tarvitseeko 2 viikkoa vanha vauva jouluna joululahjoja.

  • Viestiketjun aloittaja Äiti 18v
  • Ensimmäinen viesti
No ei kai se TARVITSE enempää tai vähempää kuin kukaan muukaan :D Mutta meillä ainakin 5v oisi ihmetellyt jos ei vauva ois saanut edellisjouluna esim mitään :) Sen paketeissa oli sitten pehmopallo, nokkamuki, vaatetta jne..
 
"vieras"
Totta kai. Lapsi murjottaa sulle koko ensi vuoden, jos ei saa nyt riittävästi paketteja!

Oikeasti ei mun mielestäni tarvitse, jos ette itsenne iloksi halua laittaa. Joku muisto ekasta joulusta toki voisi olla kiva sitten myöhemmin, mutta ei mun mielestäni muuten väliä. Usein vastasyntyneille tulee muutenkin lahjoja jostakin, joten ei mun mielestäni tarvitse hankkia vielä lisää lahjoja vain siksi, että on joulu.
 
"mamma"
Minä en ainakaan ostanu viime jouluna esikoiselleni mitään ja ikää oli silloin melkein puoli vuotta. Eihän siinä olee mitään järkeä ostaa kun ei lapsi niistä kuitenkaan mitään ymmärrä.. Ja itse ne paketit joutuu avaamaan.
 
"hankey"
Jos haluat vauvakirjaan kirjoittaa jotain ekasta joulusta :) Jos lahjojen jaossa on mukana muita lapsia silloin vauvallakin pitää olla pari pakettia. Helistin, kirja, pallo....

Sydämelliset onnittelut vauvasta.
 
Äiti 31 v
Meidän esikoinen on 1 1/2 kk jouluna ja me hänelle ostetaan muutama paketti. Ei mitään leluja vaan jotain tarpeellista. Ihan vain sen takia laitan muutaman paketin että vietetään joulu isommassa porukassa ja pukki tulee ja nuo muut lapset ihmettelisi (2-4v) jos meidän nuppu ei sais yhtään lahjaa kun niin uskovat vielä pukkiin.
 
"jopo"
Hän ei joulusta ymmärrä tuon taivaallista, mutta ajatus minun mielestä tärkeä. Äidin ja isän läheisyys on tärkeintä sekä ruoka+uni.

Itse olisin jonkun paketin tuon ikäiselle kuitenkin ostanut esim. vaatteen tai lelun tai vaikka tuttipaketin niin rakkaita nyytit ovat.
 
haisunäätä
Tottakai ainakin yksi pelikonsoli (siihen joku räiskintäpeli), tuhannen palan palapeli, lotr trilogia kirja, kauko-ohjattava helikopteri, junarata, suklaata ainakin kolme levyä, kännykkä (miel. kosketusnäyttö), kolme erilaista legosettiä (ainakin merirosvolaiva!), kasa dvd-leffoja, stiga, polkupyörä, mopo ja poni. Jos yhtään lapsesta välität niin vähintään kyllä tollanen setti tuon ikäiselle pitäisi antaa, muuten tulee ankea joulu :(
 
"vieras"
Me ei ikinään osteta omille lapsille joululahjoja, vaan sukulaisilta ja muilta tulee ihan tarpeeksi ja ale myynneistä ostetaan sitten jos jotain tarvii.
Eli jos kysyt sitä että tarvitseeko sinun ostaa nin ei, mutta sukulaisia tuskin pystyt kieltään ostamasta :)
 
"suurperheen äiti"
Kyllähän 2-viikkoinen lapsi tarvitsee lahjoja! Jos hän on tyttö, niin ilman muuta ostat hänelle joululahjaksi bratz-nukkeja, Zhu Zhu Pets-hamstereita ja muita tyttöjen leluja ja pojalle vastaavasti leikkiautoja, jalkapallon ja muita poikien leluja!
 
"4 lapsen äiti"
Alkuperäinen kirjoittaja haisunäätä;22653722:
Tottakai ainakin yksi pelikonsoli (siihen joku räiskintäpeli), tuhannen palan palapeli, lotr trilogia kirja, kauko-ohjattava helikopteri, junarata, suklaata ainakin kolme levyä, kännykkä (miel. kosketusnäyttö), kolme erilaista legosettiä (ainakin merirosvolaiva!), kasa dvd-leffoja, stiga, polkupyörä, mopo ja poni. Jos yhtään lapsesta välität niin vähintään kyllä tollanen setti tuon ikäiselle pitäisi antaa, muuten tulee ankea joulu :(
Siis meidät jokainen lapsi tuollaiset lahjat jo syntyessään niin että he heti synnyttyään pääsivät syömään sitä suklaata, pelaamaan sitä räiskintäpeliä ja ilmoittamalla kännykällään sukulaisille syntymästään.
 
"joulumamma"
Ekaksi: onnittelut vauvasta :) Saitte parhaan joululahjan jo etukäteen.

Meidän jouluvauva täyttää huomenna vuoden ja saa paitsi synttärilahjoja, myös joululahjoja. Joululahjoja hän sai jo viime jouluna, ei siksi, että niistä mitään ymmärtäisi, vaan siksi, että ne ovat mukavia muistoja sitten vuosien päästä. Totta kai vanhemmat sisarukset olisivat ihmetelleet, jos pukki ei olisi muistanut pikkuista lainkaan, mutta kyllä me aikuisetkin halusimme muistaa uutta perheenjäsentä. Osa lahjoista oli sellaisia, että niillä on alettu leikkimään vasta hiljattain, mutta tärkeintä lienee ajatus: Tämä oli ihan ensimmäinen joululahja. Mukava sitten myöhemmin lukea vauvakirjasta ja katsoa kuvia pikkuisesta nukkumassa ison Nalle Puhin "kainalossa" :)
 
Ei tarvitse, mutta mun esikoiseni sai ekana joulunaan, kypsässä 5 päivän iässä, useamman paketin ja minusta oli kivaa niitä avata :). Isovanhemmat, kummit ja mun tädit niitä oli ostaneet.

Kuopus sai puketteja jo ennen syntymäänsäkin, kun laskettu aika oli 23.12. mutta jäbällä ei ollutkaan kiire ulos.
 

Yhteistyössä