Tarvitaan mielipiteitä..(Pitkä viesti)

Olen laskelmieni mukaan tänään rv 5+1 ... viimeiset kuukautiset olivat 28.2.2013 ja sen jälkeen ei oo näkyny. Vähän ennen kuukautisten alkua joskus 24.3 aloin oireilemaan ja plussasin tällöin myös 3 eri merkkisestä/mallisesta testistä kaksi viivaa eli plussat tuli! Raskaus oli ja on todella toivottu meille... MUTTA sitten tossa tiistaina eli 2.4 menin taas töihin ja tein suht rankan päivän enkä ehtinyt syömään.. kun pääsin edes vessaan niin minisiteeseen (jota pidin koska pikkuhousuihin tuli päivittäin valkovuotoa, oletan) oli tullut vaalenapunaista teelusikallinen ja myöhemmin kotona oli tullut tumamnruskeaa, no joo ajattelin että ei tässä mitään kiinnitysvuotoa varmaan. Seuraavana iltana alkoi ilta seittemän paikkeilla kramppikipu pikkuhiljaa.. aluksi vähän "kirveli" niinku olis pissatauti ja sitte se muuttu menkkakivuksi, melko lieväksi sellaiseksi koska yleensä kärsin menkkakivuistani. Lepäsin sitten pari tuntia ja meni ohi.. vuotoa tuli mutta kivut loppu, punaista ja tummanpunasta limaista, siitä seuraavana päivänä samanlaista mutta vähän niukemmin, ei kipuja ollenkaan.. tänään perjantaina niukentunut huomattavasti ja edelleen semmosta punertavaa/rusehtavaa. Oireita on edelleen: mielialojen vaihtelu, yliherkkyys, ruokahalu + kaamea suolaisen ja kirpeän nälkä.. mahan turvotus! näyttää jo vähän vauvamahalta(?), tekee ilkeetä vetää mahaa sisään, rintojen turvotusta oli jonkun pari viikkoa mutta pari päivää sitten katos, jatkuva pissaamistarve, oikeesti.. koko-ajan.. kaamosmasennus ja kaamsoväsymys, noussut lämpö melkeen asteella ollu koko tän "raskausajan" .. hmm mitäs muuta, ei nyt tuu mieleen. Mitä pohditte? Oonko mä raskaana? Mulla on 1 kohdunulkonen keskenmeno takana joka meni loppulisesti ohi 18.10.2012.. kivut olivat alimmasta helvetistä eikä nyt ole ollut mitään siihen suuntaan ja sillon tuli paloauton punasta vesistä verta ku vettä kraanasta :s p.s kirjotin tän siksi koska tein tänään clear bluen testin ja se näytti "Ei raskaana", mutta tein sen hätäisesti juna aseman vessassa jossa oli mun lisäksi 2 muuta naista.. tunnelma oli hieman, noh.. koita siinä sitte osua. Ehdin jo mennä ihan paskaks kunnes avasin sen digitaalitesti perkeleen ja sisältä paljastu 2 liuskaa jossa toisessa 2 viivaa toinen haaleampi mutta selkee ja alemmassa sen positiivisen viivakohdan kohdalla kans selkee viiva :)
Viesit on hieman hysteerinen ja hädässä kirjotettu, anteeksi!
Oon ilonen siitä etten oo stressanut koska se jos jokin on kamalaa. Sanottakoon vielä että tämän raskauden eteen olen tehnyt kaiken voitavan, foolihapot, vitamiinit, liikunta, miehen kanssa kaikki hyvin ja elämä tasapainossa, ruokavalio kunnossa, säännöllinen rytmi ja yhdyntä ovulaatio päivän +- 2 päivää varmuuden vuoksi..
 
niin ja mulla on myös kuvotusta aika ajoin.. tiettyjä juttuja en enää haista :eek: ja tietyt jutut paremmin.. mikähän siinäkin on, tämä ei ole kuviteltua tai psykosomaattista oirelua ollenkaan :D tiedän kyllä mitä sekin on, kun toivoo niin alkaa tuntemaan " muka ".. ja mahassa on tuntunut yhtä sun toista, tämä kuuluisa vihlaisu heti yhdynnän jälkeen 14.3.2013 ovulaatio päivänä ja sen jälkeen tähän päivään mennessä muljahtelua joskus mutta harvoin, minimaalisia kouristuksia jossain pienellä alueella, kihelmöintiä ym ym.. semmosia pieniä juttuja mihin havahtuu jotka ei tunnu yhtään pahalta, pistää vaan hymyilyttää :)
 
saunatonttu-sandra
no mul oli kaks päivää plussan jälkeen hirvee verenvuoto, melkeen ku menkat.. soitin lanssin, pojat sano et ku ei kipuja ni lepää ja mee aamulla terkkariin.. toimin niin.. lääkäri tutki, soitti tyksin gynelle joka sano mua edes näkemättä, et selkeesti keskenmeno.. ja tossahan toi keskenmeno huutelee isoveljensä kans kilpaa äää-ää-ä ja telmuaa lattialla
 
hehe :D kiva.. joo eihän noi tädit oo läheskään ikinä aina koskaan joka kerralla oikeessa, musta tuntuu että ne on niin kyllästyneitä elämäänsä/työhönsä että jauhaa vaan samat lauseet eikä jaksa tutkia sen tarkemmin. Mutta onneks sulle kävi noin positiivisesti :)
 
Mulla alkoi kohdunulkoinen hyvin pienillä kivuilla ja ruskealla vuodolla, ikäänkuin tosi niukoilla kuukautisilla. Rinnat oli silloin kipeämmät kuin normiraskaudessa ja kaikki oireet oli. Kivut tuli vasta 2viikon päästä kunnolla ja vasta silloin alkoi verenvuoto, joka ei kyllä missään vaiheessa ollut kuukautisia runsaampaa. Mulla meni tää sit siihen, että räjähti ja poistettiin koko munajohdin.

Näin ollen, koska sulla on ku takana, niin menisin ultrauttamaan, varmasti noilla oireilla ja taustalla saat sen heti.
Tottakai voi olla ihan normiraskauskin, vissiin monillakin vuotelee välillä pitkin raskautta. Kerroin nyt vaan, kun muistui oma karmiva kokemus mieleen.
 
"..."
no mul oli kaks päivää plussan jälkeen hirvee verenvuoto, melkeen ku menkat.. soitin lanssin, pojat sano et ku ei kipuja ni lepää ja mee aamulla terkkariin.. toimin niin.. lääkäri tutki, soitti tyksin gynelle joka sano mua edes näkemättä, et selkeesti keskenmeno.. ja tossahan toi keskenmeno huutelee isoveljensä kans kilpaa äää-ää-ä ja telmuaa lattialla
Soitit lanssin??? Veren vuotoakin oli ihan MELKEIN yhtä paljon kun menkoissa.. Ihan mielenkiinnosta kysyn; Mitä sä ajattelit, että lanssipojat voi sun hyväksesi tehdä??
 
Okei.. kiitos vastauksesta. Toi yhteydenotto neuvolaan on ollu iso kynnys jotenki koska en voi uskoa todeksi että MÄ olisin raskaana, jotenkin tuntuu että haluan olla varma ennenkun menen sinne ultrattavaksi varsinkin kun on ollut tällasia vuotoja vähäsen. Mutta kai se on oikeesti pakko viimeistään ens viikolla.. Just tarkistin siteen niin ei ollu tullu kun puol senttiä kertaa puolsenttiä punaruskee tuhru.. onneksi. Ei kipuja ja jotenkin tällä kertaa mä tunnen luissa ja ytimissä että mitään hirveää ei tule tapahtumaan..
 
"vieras"
no mul oli kaks päivää plussan jälkeen hirvee verenvuoto, melkeen ku menkat.. soitin lanssin, pojat sano et ku ei kipuja ni lepää ja mee aamulla terkkariin.. toimin niin.. lääkäri tutki, soitti tyksin gynelle joka sano mua edes näkemättä, et selkeesti keskenmeno.. ja tossahan toi keskenmeno huutelee isoveljensä kans kilpaa äää-ää-ä ja telmuaa lattialla
siis päivän naurut. ja miten ihmeessä ne sieltä keskuksesta on edes päätynyt sulle lanssin lähettää noilla 'oireilla'
 
Päivitystä: pe la su ja ma päiviin on nyt mahtunut tosi paljon itkua ja isoja tunteita, tänään
pitäis ollarv 5+4 mutta tein eilen liuskatestin joka näytti negatiivist. Oon todella pettynyt
ja äärettömän surullinen. Kipuja ei oo ollu eikä vuotoakaan pahemmin, eilen oli tosi tummaa
melkeempä mustaa vuotoa semmoset puol desiä, sen jälkeen ei oo tullu ku jotain tosi haaleeta
melkeempä oranssia. Kovasti toivoin olevani raskaana.. mutta jouduin taas pettymään.
Oireilua on enää ollut lievä turvotus, kova päänsärky edellispäivänä ja eilen sekä kova väsymys
ylitunteellisuus, suorastaan ylidramaattinen ja itkuisuus.. nälkä on kadonnut. Lisäksi edelleen
noille hajuille oon herkkä, joitakin en enää haistaa ja jotkut sitäkin paremmin.
Mietin jopa oisko tuulimuna mutta se kuulostaa aika pelottavalle.. tulis edes kipuja/kunnolla vuotoa tai
hyytymiä ulos mikäli olis tullakseen ettei tarvis olla näin paskana koko asiasta :(
 
ja ihmettelen miksi noiden jäljelle jääneiden "oireiden" lisäksi toinen (vasen) rinta pullistui
ja on edelleen pullistunut,uvotusta, ruokahalu ei ole enää yhtä kova kuin esim viime viikolla
ja sitä edeltävinä 2 viikkona.. rinnat ei enää turvonneet, mahassa/alamahassa tuntuu edelleen jotain
aina sillointällöin mutta ehkä vähemmän kuin aiemmilla viikoilla.. sekä huimausta havaitavissa
se voi tietty johtua muustakin kuin ns. raskaudesta.. lisäksi lautaset on lentäny, oikeesti
mielialat on muuttunut huomattavasti. Ärtynyt oon melkeen kokoajan tai itkuinen tai ylitunteellinen
lempeällä tavalla ja jossain vaiheessa saatan olla tosi ilonen mutta en siis hypi ylösalasvaan hymyilen ja nauran :) voi jeesus.. ja2 viikon ajan on sydäntä vihlassu sillai hassusti..ja hengenahistus muutaman kerran viikossa.. tollasiakaan ennen ollut.
MITÄ MIELTÄ?
 
Viimeksi muokattu:
"vieraana"
No eihän tuo hyvältä kuulosta, pahoittelen :( Mutta kannattaisi kuitenkin käydä jossain ultrassa tarkastamassa tilanne, kun sulla on se ku taustalla, ettei vaan ole taas sama juttu!!
 
Hirvee tunne.. :/ olin tosi toiveikas vaikka vuotoa tullutkin, taidan pitää paussin. Oonhan sen verran nuori että aikaa on. Miehellä on ennestään 1 lapsi edellisestä suhteesta. Eli "vian" ei pitäisi olla hänessä.
Jos tämä on kohd ulkoinen keskenmeno, tuulimuna tai ihan vaan keskenmeno niin tää on sitten jo toinen tän
saman miehen kanssa, jonka kanssa aion elää kyllä vastaavaisuudessakin. Harmittaa jos
ei tulla koskaan saamaan yhteistä lasta :'( kun sain kohdunulkoisen niin sillon tuli isoja hyytymiä ja verta kuin kraanasta, jalkoja pitkin,sain paniikkikohtauksia ja makasin lattialla veressä monta tuntia kunnes suostuin menemään päivystykseen ( trauma gynekologista ) kuola/oksennus valuen ja
silmät itkusta verestäen, apua huutaen :S en pysty edes sanoin kuvailemaan kipua..
Ja onhan se totta ettei oireet puhu totta todellakaa.. mutta ei testitkään aina.
Ei ole kipuja näkynyt, vaan epämääräisiä vuotoja.. toivon että menee ohi itsellään jos keskenmeno eikä tarttis lähtee minnekkään. Tulee vaan enemmän masentuneeksi kun käy
päivystyksessä/äitiysneuvolassa siksi että raskaus on mennyt ohi.. ei siksi että se jatkuisi onnellisesti. Olen ehkä jonkun mielestä ajattelematon tyhmyri mutta näin mä ajattelen..
 
Viimeksi muokattu:
Soitapa sinne neuvolaan heti.

Kohdunulkoinen ei johdu miehestäsi, sulla voi olla kiinnikkeitä munajohtimissa. Ja jos sellasia on, niin niitä pystytään leikkauksella poistamaan. Tottakai sinä hoidatat itsesi, niin saat mahdollisimman nopeasti apuakin toistuviin ongelmiin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä