Ostin Itiksen Nisseniltä kahdet lasit peruslinsseillä. Kotona sitten huomasin, että toisien silmälasien oikeanpuolimmaisessa linssissä oli kaksi isoa naarmua. Ihmettelin tätä suuresti, miten UUSISSA laseissa voi olla naarmuinen linssi? Seuraavana päivänä vein lasit takaisin kys. liikkeeseen ja oikeanpuolimmainen linssi luvattiin vaihtaa ja saisin lasit n. 2 viikon kuluttua. Asiaa ei pahoiteltu mitenkään ja koin asiakaspalvelun minua kohtaan tympeäksi.
Kävin hakemassa lasit uudestaan, kun minulle ilmoitettiin niiden olevan valmiit. Kotona huomasin vaihdetun linssin olevan huonosti paikallaan, se ei pysynyt ollenkaan urallaan, vaan naksahteli koko ajan pois paikoiltaan. Menin taas seuraavana päivänä käymään liikkeessä ihmetellen tilannetta. Liikkeestä minulle ilmoitettiin, ettei linssissä ole mitään vikaa! Mitä ihmettä!? Kerroin, että en ole asiasta ollenkaan samaa mieltä, kyllähän linssin pitää pysyä sille tarkoitetulla uralla. Minulle vastattiin, että olen väärässä, kolme optikkoa oli tutkinut lasit ja minun piti kuulema luottaa heidän ammattitaitoonsa. Koin, että minua vastaan hyökättiin, minua väheksyttiin eikä kohdeltu asiallisesti. Ilmoitin selvästi, etten ole tyytyväinen laseihin, mutta optikko vain ilmoitti, ettei laseissa ole vikaa. Tässä vaiheessa ei enää sanallakaan mainostettu 100% tyytyväisyystakuuta, jota oli aikaisemmin niin kovasti minulle hehkutettu. Poistuin liikkeestä hetkeksi miettimään tilannetta, ja muistin, että minulle on tosiaan luvattu 100% tyytyväisyystakuu. Menin takaisin liikkeeseen ja ilmoitin, että vetoan tyytyväisyystakuuseen, haluan uudet linssit kehyksiin, koska en ole tyytyväinen laatuun. Tämä toimi ja linssit lähtivät uusittaviksi. Optikko tosin käyttäytyi minua kohtaan vähättelevästi ja ilmoitti minulle, että "tämä on sitten VIIMEINEN kerta kun linssejä uusitaan, ei meillä TURHAN takia näitä jatkuvasti uusita". Olin saamastani kohtelusta tuohtunut ja hyvin pettynyt.
No, sitten minulle ilmoitettiin taas, että lasit ovat noudettavissa ja kävin hakemassa ne samana päivänä. Sain muuten asiallista kohtelua, mutta tapahtumia ei vieläkään pahoiteltu mitenkään. Seuraavana päivänä huomasin kuitenkin, että oikeanpuolimmaisessa linssissä oli TAAS naarmu. Tällä kertaa pienempi kuin ensimmäisellä kerralla, mutta silti ihan selvä paljaalla silmällä nähtävä naarmu. Lähdin samantien käymään liikkeessä avomieheni kanssa. Optikko tutki laseja ja sanoi ettei hän nää mitään naarmua. Tämä voi olla totta, koska liikkeessä oleva valaistus heijastui voimakkaasti linssien pintaan. Hän vei lasit takahuoneeseen ja palattuaan ilmoitti, että kolme optikkoa oli tutkinut linssin eikä naarmua ole. Minun ja mieheni sanoilla ei ollut minkäänlaista painoarvoa asiassa, vaikka eihän linssissä olevan naarmun näkemiseen tarvita optikon tutkintoa (ainakaan minun tietääkseni..?). Meitä vähäteltiin ja koin, että minut leimattiin suorastaan HULLUKSI ja itketettiin ja nolattiin täysin. Optikko nauroi minulle ja sanoi, että "olet liian pikkutarkka, kyllähän näissä aina on naarmuja.." ja "jos kerran olet noin pikkutarkka, olisit ottanut naarmuuntumattomat linssit" ja "olisit ottanut heijastamattomat linssit niin naarmu näkyisi paremmin" ja "tämä tilanne on aivan naurettava". Minulle myös sanottiin, että olen itse naarmuttanut linssin, vaikka en ollut laseja vielä käyttänyt, kerran vaan puhdistanut annettujen ohjeiden mukaan (huuhdellut haalealla vedellä, pessyt varovasti laimealla saippualla ja kuivannut silmälasien puhdistukseen tarkoitetulla mikrokuituliinalla).
En ollut uskoa korviani. Mitä tällainen asiakaspalvelu on olevinaan? Lopulta kuitenkin tarjottiin, että linssi voidaan uusia. Sanoin, että mielestäni tämä ei tässä tilanteessa enää riitä, vikoja on ollut jo liian paljon ja asiasta on aiheutunut minulle niin paljon harmia. Minkäänlaista hyvitystä en kuitenkaan saisi, koska heidän mielestään laseissa ei ole ollut mitään vikaa ja niitä on korjattu koko ajan turhaan ilman syytä. No, ei auttanut muu, kuin antaa lasit TAAS korjattaviksi ja alkaa odottamaan TAAS seuraavat 2 viikkoa niiden valmistumista..
Ei kukaan vie laseja korjattaviksi ihan vaan "huvin vuoksi" ilman syytä, kuka nyt haluaa luopua maksamistaan laseista turhaan noin pitkäksi aikaa? Olen hyvin loukkaantunut saamastani kohtelusta ja erittäin pettynyt lasien laatuun. Kokemus on ollut stressaava ja suorastaan traumaattinen. Toivon ettei kukaan joutuisi kokemaan samaa, joten välttäkää hyvät ihmiset Nisseniä jos suinkin vaan voitte!