Tarviiko vuokranantajalle antaa yks avain???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CrystalBlue

Aktiivinen jäsen
07.03.2007
7 637
0
36
Varsinais-Suomi
Siis kun asun yksityisellä, okt yläkerrassa.. oma sisäänkäynti.
Vuokranatjan pojan kanssa oli suhde.. no se nyt on ohi ja poika kun hoitaa äitinsä hommat näissä vuora yms asioissa.. niin sano kun erottiin ja otin avaimen pois et sen äiti tarvii sen avaimen kuitenkin jossain vaiheessa.

Jos tulee vaikka vesivahinko tai jotain.
Siis eihän mun nyt kuulu antaa avainta??
Voihan ne soittaa mulle jotta sit avaan oven jos jotain on.. koska koulusta pääsen helposti lähtee hätätilanteessa.

Ja muutenkin vituttaa koko mies kun oon muuttanut tähän muutama kk sitten ja tää lupas tähän astianpesukoneen.No nyt ei osta sitä ennen kun oon maksanut sille henk.koht velan kun se ennen meidän eroa makso pinon mun laskuja.Tuli ero niin sanoin tietty et maksan takas.. Mut eihän se voi yhditää noita asioita tollein?

Voisin vaik muuttaa pois koska nyt se pirulainen muuttaa alakertaan |O
Se asu täällä hetken aikaa enkä sillon maksanut vesimaksuja koska sekin asui siis täällä ja näin sovittiin.
Nyt eilen laitto viestiä et koska maksan ne edellisten kuukausien vesimaksut :headwall:
No en tod. koskaan!

Että pitikin sotkeentua tohon.. tosin luulin sen olevan jo ikänsä puolestakin järkevä.. jopa erotilanteissakin.. :kieh:

Silloin kun meillä oli vielä vuokralaisia, minulla oli kyllä yhdet avaimet kotona. Koskaan ei tarvinnut kylläkään niitä käyttää.

Minusta vuokranantajalla on kyllä kiinteistön omistajana oikeus pitää yhdet avaimet. Ei meidän vuokralaiset tuota kyllä kyseenalaistaneetkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti täälläkin:
Silloin kun meillä oli vielä vuokralaisia, minulla oli kyllä yhdet avaimet kotona. Koskaan ei tarvinnut kylläkään niitä käyttää.

Minusta vuokranantajalla on kyllä kiinteistön omistajana oikeus pitää yhdet avaimet. Ei meidän vuokralaiset tuota kyllä kyseenalaistaneetkaan.

...niin tässä nyt lähinnä sellanen ongelma kun en oikeen luota tähän mieheen..ja kun sen äiti on ulkomailla..asuu siis..

vokranantajalla on oltava yksi avain, mutta hänelläei ole lupaa tulla asuntoon ilmoittamatta etukäteen ajoissa, ja vain silloinkin jos jotakin kiinteistön kuntoon liittyvää asiaa. Sinuna etsisin toisen asunnon ja muuttaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
vokranantajalla on oltava yksi avain, mutta hänelläei ole lupaa tulla asuntoon ilmoittamatta etukäteen ajoissa, ja vain silloinkin jos jotakin kiinteistön kuntoon liittyvää asiaa. Sinuna etsisin toisen asunnon ja muuttaisin.

Niin helpommin sanottu kun tehty.. mutta siis koko ajan kattelen asuntoja..

Myökin asuttiin aiemmin yksityisellä vuokralla, pienessä omakotitalossa. Vuokranantajalla oli myös avaimet taloon, ihan kaikelta varalta. Kerran hän niitä käytti ja siitä sovittiin etukäteen, kysyi meiltä käykö että hän käy siellä meidän poissaollessa. Meillä tosin ei ollut mitään ongelmia vuokranantajan kanssa, mukava ihminen ja ennestään hieman tuttu, oli täysi luottamus häneen ettei omin nokkineen meidän kotiin mene. Eikä olisi mennytkään sillä koira oli aina sisällä kun ei oltu itse kotona!!! Silloin ei kenelläkään ollut asiaa sisälle. Tuokin kerta kun sovittiin hänen käynnistään etukäteen niin veimme koiran minun vanhemmilleni siksi aikaa kun emme olleet kotona.