tarviiko mun sietää tätä mieheltä?

• Viestiketjun aloittaja "lii"
  • Ensimmäinen viesti
"lii"
Eli jos tulee riitaa niinkuin eilen eli arvostelin ja mies suuttui niin sanoi minuun katsomatta hiljaa että vitun idiootti. Tekee aina näin. Milloin vitun tyhmä ja milloin vitun idiootti. Onko kaikki miehet samanlaisia? Pitääkö tälläistä vaan kestää suhteessa ja hankkia kovempi kuori ettei murru?

"hip"
Ei kaikki miehet ole samanlaisia. Minun mieheni ei ole 20 vuoden aikana nimitellyt minua rumasti kertaakaan. Ja tarvitseeko sinun sietää sitä? Ei tietenkään tarvitse jos et halua. Minä en haluaisi.

"lii"
[QUOTE="vieras";24133703]Jätä se sika.[/QUOTE]
=D
Kuule oon miettinyt monesti mutta onko se ruoho vihreämpää toisella puolella? Ikuisuuskysymys ja olen 2 lapsen yh sitten joten huoliiko kukaan edes? Niin ja parhaat päiväni nähnyt jo 10v sitten =( Tietty en heti miestä haluiskaan mutta..

"Pikkuinen Jättiläinen"
No joo, ei ole normaalia.

Tässä lähiaikoinen kuulin kaverin miehen sanovan illanvietossa kaikkien kuullen kaveria vitun tyhmäksi. Oli siis ihan tosissaan, sanoi sen hyvin halveksivasti ja naureskellen omille kavereilleen. Itse jäin melkein suu auki katsomaan, kuulosti tosi pahalta, mutta kaveri tuntui tottuneen tuollaiseen nimittelyyn.. ei siis reagoinut siihen millään tavalla. En oikeasti voisi kuvitella oman mieheni koskaan nimittelevän noin tai jos nimittelisi niin se ei todellakaan olisi ok.

No samalla lailla mies voisi kysyä, että tarviiko hänen sietää arvostelua. Ei tarvitse. Jokainen itse päättää ne rajat omassa parisuhteessaan. Mielestäni tuo nyt ei kuulosta kovin pahalta, jos joku sanoo että vitun idiootti. Niin minäkin saattaisin sanoa, jos mielestäni joku aiheetta minua arvostelee.

Suzyanne
Riippuu aika paljon siitä minkälaisin sanakääntein ja millaisista asioista miestäsi arvostelit. Jos et käyttänyt itse haukkumasanoja etkä muutenkaan loukkaavaa tyyliä, niin sitten miehesi kommentti on törkeä. Jos taas käytit samantapaista kieltä, niin miehesi on vain antanut samalla mitalla takaisin. Ikävästi sanottu mieheltäsi silti. :(

murujenmami
Meillä mies joskus suuttuessaan nimittelee juurikin vittupääksi, huoraksi jne. mutta ymmärrän että hän on silloin kovin stressaantunut. Ja ymmärränhän minä, että kyllähän sitä hermostuu kun toinen ei vaan tajua, joten miettisin ennemminkin omaa käyttäytymistäni kuin miehen.

"lii"
Riippuu aika paljon siitä minkälaisin sanakääntein ja millaisista asioista miestäsi arvostelit. Jos et käyttänyt itse haukkumasanoja etkä muutenkaan loukkaavaa tyyliä, niin sitten miehesi kommentti on törkeä. Jos taas käytit samantapaista kieltä, niin miehesi on vain antanut samalla mitalla takaisin. Ikävästi sanottu mieheltäsi silti. :(

Kun en käyttänyt tuollaista kieltä! En yleensäkään nimittele. Mies tekee sen. Kyse oli hänen työajoista joista huomautin hänen äitinsä läsnäollessa. Eli sanoin että mites nyt noin aikaisin tulit töistä kun yleensä tulet vasta myöhemmin. Tästä mies kilahti ja ei puhunut koko päivänä ja murjotti. Kun kysyin mistä on huonolla päällä niin sanoi että mitä pitää työajat ottaa esille hänen äitinsä aikana. Kun sanoin että sanoin vaan tosiasiat niin kilahti ja olin vitun idiootti. Sanoo yleensä pahemminkin.
Hitto kun mennyt maku koko liittoon. Eipä tuo minun aikana muutu!!

Juttele miehesi kanssa ja kerro miltä sinusta tuntuu kun hän nimittelee. Asiaa kannattaa ottaa esille silloin kun kaikki on hyvin ja välinne on kunnossa. Aloita ensin kehumalla ja kerro kuinka paljon välität/kuinka tärkeä ihminen hän on sinulle. Älä syytä häntä vaan kerro miltä SINUSTA tuntuu silloin kun nimittely tapahtuu.

Riidellä voi/saa, mutta tämänkaltainen nimittely tulehduttaa välinne ja tulee ajamaan teitä erilleen ajan myötä mikäli ette puutu asiaan.

Avoin ja rehellinen läsnäolo ja keskustelu on ongelmattoman rakkauden avain.

kyllä kelepaa
[QUOTE="lii";24133715]=D
Kuule oon miettinyt monesti mutta onko se ruoho vihreämpää toisella puolella? Ikuisuuskysymys ja olen 2 lapsen yh sitten joten huoliiko kukaan edes? Niin ja parhaat päiväni nähnyt jo 10v sitten =( Tietty en heti miestä haluiskaan mutta..[/QUOTE]

Minäkin jätin ukkoni, haukkui minun lisäksi myös lapsetkin ja melko usein. Liki päivittäin. Ja olen tyytyväinen sinkkumamma ollut jo reilut pari vuotta neljän lapsen kanssa. Ikää on kans jo 40, mutta täytynee sanoa, että ottajia ois ollut, melko montakin! Eli rohkeasti vaan onnellisempaa elämää elämään!

"lii"
Olen vuosikausia miettinyt eroa ja puhunutkin miehelle miltä tuntuu mutta ei hän muista sitä sitten kun suuttuu. Menee ns.suuttumus liian yli. On joskus ollut agressiivinenkin. Mutta ei lyö, henkistä väkivaltaa! Olen vain kovin epävarma ja pelkään jos jään loppuelämäksi yksin...tai saan samanlaisen huonon miehen tai pahemman.

"just"
[QUOTE="lii";24134062]Kun en käyttänyt tuollaista kieltä! En yleensäkään nimittele. Mies tekee sen. Kyse oli hänen työajoista joista huomautin hänen äitinsä läsnäollessa. Eli sanoin että mites nyt noin aikaisin tulit töistä kun yleensä tulet vasta myöhemmin. Tästä mies kilahti ja ei puhunut koko päivänä ja murjotti. Kun kysyin mistä on huonolla päällä niin sanoi että mitä pitää työajat ottaa esille hänen äitinsä aikana. Kun sanoin että sanoin vaan tosiasiat niin kilahti ja olin vitun idiootti. Sanoo yleensä pahemminkin.
Hitto kun mennyt maku koko liittoon. Eipä tuo minun aikana muutu!![/QUOTE]

Kuule ehkä sun pitäis miettiä sitä miestä välillä eikä vaan 'nokumuaharmittikusesanopahastinyyh' olisko susta oikeesti kivaa että mies alkaa arvostelemaan sua äitis kuullen? Sä teit tyhmästi, teit tahalleen varmaan niin että yritit leikkiä sitä parempaa osapuolta teidän suhteessa miehes äidin kuullen.

Miksi kysyt meiltä tuiki tuntemattomilta ihmisiltä että "tarvitseeko sinun sietää". Emmehän me sitä määrittele vaan itsehän sinä sen päätät tarvitseeko sinun sietää sitä... Tämäkin lienee tosin jo itsestäänselvyys. Kenen tuollaista pitäisi sietää?

Yhteistyössä