tarviiko 9kk vesi keittää???!APUA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MaRLaSingeR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MaRLaSingeR

Jäsen
12.05.2007
833
0
16
Oon antanut lapselle siis lisäruokien ohella hanavettä. Äitini sai siepit eilen sielä käytyäni että HERRRRAN JUMALA, ANNATKO SINÄ LAPSELLE KEITTÄMÄTÖNTÄ VETTÄ!

Eli siis pitäskö se vesi keittääkin? :ashamed:

Jos lapsi saa kerran jo kiinteitä, niin mun muistini mukaan kiinteiden alotuksen jälkeen ei enää vettä tarvi keittää. Enkä oo kyllä ittekkää keittäny, kivittäkää, jos oon pahasti väärässä.

tuo meidän nippa nappa 9kk vanha vesseli saa jo ihan hanavettä. Neuvolassa tosiaan aiemmin sanottiin, että veden keittämisen voi lopettaa, kun lapsi on siirtynyt kiinteisiin.

ei tartte, jos et asu nokialla :D eikä sielläkään vissiin enää keitellä... ja siellä piti vissiin olla kokonaan käyttämättä sitä vettä.

no panic, äitis vaan vaikuttaa samalta ku mun anoppi: "KASVOJEN PESU VESI PITÄÄ KEITTÄÄ PIENELLE VAUVALLE", puhe oli parin kuukauden ikäsestä... Voi elämä. Teki mieli sanoa, että anoppi hei, asiat muuttuu parissakymmenessä vuodessa.

Mulle on molemmista kätilöt sanoneet laitoksella, että ei tarvi keittää. Enkä ole keittänyt. Siis vastasyntyneellekään. Aika vähän meillä vettä on juotu, mutta on kuitenkin jonkun verran.

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
nykyään ei enää ole vastasyntyneellekään (neuvolan ohjeisen mukaan) kehoitettu keittämään vettä

aha. meillä oli eri ohjeet vuos sitte....

meillä käytettiin pullovettä. syystä että tuota kraanavettä ei juo iso erkkikään ko se haisoo ja maistuu kloorilta! :x

Yhteistyössä