tärppääkö inseminaatiolla hyvin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aarg
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kp 31/30 eikä menkkoja kuulu. Jännittää,mutta testiä en uskalla vielä tehdä,niin monta pettymystä takana.AASI76,oliko sulla millaisia raskausoireita inseminaation jälkeen,kuinka nopeasti ne tuli? Mulla ainoastaan väsymys,vilu ja välillä viiltelyt alavatsalla.Nenä jotenkin herkkä,tai sitten kuvittelen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.08.2005 klo 11:14 mollamaija kirjoitti:
Kp 32/30,eikä menkkoja kuulu. Nyt on rinnat alkaneet kipuilemaan...Testi odottaa kaapissa,mutta kun en uskalla sitä tehdä,negatiivinen vastaus pelottaa....
tee se jo ja kerro meille sit vastaus

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 09:07 mollamaija kirjoitti:
PLUSSA tuli! Eilen illalla testasin.Uskomaton olo! Älkää menettäkö toivoanne,plussaonnea kaikille! :heart:
oonea :flower: millaiset lääkitykset sulla oli?terolut clomifen????kerrotko mulla tuleva ehkä nyt syksyllä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.08.2005 klo 10:17 aarg kirjoitti:
ja mitä lääkityksiä ootte ottaneet ja missä vaiheessa? :wave:

Heips!

Minulle on tehty kolme insememinaatiota, enkä tullut raskaaksi.
Aika harva tulee insistä raskaaksi.

Toivon teille kaikkea hyvää ja parempaa tulosta, kuin meille.
Tsemppiä!

mulle kanssa sanottiin että mahdollisuus tulla raskaaksi on 10-20%:n
luokkaa ja kolme kertaa tehtäs,jos ei sit tärppää niin koeputkihedelmöitys meille.Lohduttavaa lukea että joitakin on onnistanut heti.Itse menossa ensimmäiseen ja vähän ahdistaa alkavat piikitykset:Gonal F:t,sit mahd.jarrutuspiikki ja irrotuspiikki.Tyhmä kysymys,mutta kuinka monta päivää sitä voi jarruttaa -viikonlopun ylikö?Jos huonosti käy on mieheni just ovulaatiopäivänä Helsingissä(perjantai-pvä)mietin että voiko sitä 3:lla päivällä siirtää jos tarpeen ja jos ei voi siirtää niin turhaanhan sitä kai aloittaa sitten piikittääkään(kun vaan tietäs tarkkaan millo se ovis sit tulee?)hankalaksi menee..No,mutta onnittelut kaikille plussalaisille!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 17:00 ekalla kirjoitti:
onnistui!Apuina clomit,puregon ja pregnyl.Nyt vkot 16+4.Onnea matkaan muillekin!
millasilla annoksilla lääkkeitä otit?ja miten onnistu puregonin pistäminen?monenako päivänä pistelit ja millon oli ultra?mulla kolmena peräkkäisenä puregon ja sit uä...kerros miten sulla..tai muilla joille nää aineet tuttuja :wave: olen silti vaan niin epätoivonen...menogonilla inssi tehtiin ja negaa näytti nyt vaihto puregoniin niin saas nähä :whistle:

Huom. Inseminaatiota ei aina tehdä hormonihoidoilla, riippuu mm. taustalla olevasta syystä ja varmaan myös lääkäristä. Ja aina on parempi jos siittiöt ovat jo "odottamassa" paikalla kun ovulaatio tapahtuu. Ajoitus hyvin tärkeä ja tietysti myös moni muu. Munasolussa voi olla vikaa tai alkio ei jatka jakaantumistaan, ei kiinnity yms...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 20:34 aarg kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.08.2005 klo 17:00 ekalla kirjoitti:
onnistui!Apuina clomit,puregon ja pregnyl.Nyt vkot 16+4.Onnea matkaan muillekin!
millasilla annoksilla lääkkeitä otit?ja miten onnistu puregonin pistäminen?monenako päivänä pistelit ja millon oli ultra?mulla kolmena peräkkäisenä puregon ja sit uä...kerros miten sulla..tai muilla joille nää aineet tuttuja :wave: olen silti vaan niin epätoivonen...menogonilla inssi tehtiin ja negaa näytti nyt vaihto puregoniin niin saas nähä :whistle:

Clomit 2tbl päivässä 3.-7.pv, Puregon 75IU 8. ja 9.pv sekä vielä 12. ja 13.pv kun 12.pv ultrattiin(vkonloppu oli välissä,siksi vähän ehkä hassut päivät),Pregnyl 15.pv ja 16.pv sitten tehtiin inssi.Puregonin pistäminen kynällä oli ongelmatonta,Pregnylissä pelkäsin että sählään ja kaadan aineet kun piti työpaikalla tehdä homma.

Mulla siis kypsyi ja irtosi vain yksi munasolu ja olinkin hyvin epätoivoinen onnistumisen suhteen,en edes osannut odottaa positiivista tulosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.09.2005 klo 09:58 aapee kirjoitti:
muistatko minkä kokonen rakkula kasvoi siitä yhestä?onko huonot mahd.tulla raskaaksi kun on vain yksi

Rakkula oli inseminaatiopäivänä 19mm.En tiedä varmaa siitä,onko huonot mahdollisuudet tulla raskaaksi kun vain yksi kypsyy.Sen olen kyllä joskus kuullut,että parempi yksi hyvä kuin monta huonoa (mutta mistäpä sen siinä vaiheessa edes tietää onko millaisia).Ja jostain olen lukenut että jotain puolet rakkuloista on "tyhjiä",eivät siis sisällä munasolua.Toisaalta eihän inseminaatiota tehdä jos kypsyy liikaa rakkuloita.

Normaalikierrossa yleensä yksi johtava rakkula, joka sitten puhkeaa. Tuop 19 mm kuulosti hyvältä kokonsakin puolesta. Onnea. Ja rohkeasti vaan uudestaan jos ekalla ei tärppää. Irrotus´piikiä tai muuta voi turvata jos muutoin epäilee että irtoaako. Ultrassa kun yleensä inseminaation aikaan vielä on paikallaan ja se apteekin tikkutestikään ei kerro koko totuutta (eli onko hormonia riittävä määrä irroittamaan munasolu). Mutta keskustelkaa lääkärinne kanssa. Eri syistä kun inseminaatioita tehdään.

Yhteistyössä