Tarkoittaako naimisiin meno teille automaattisesti yhteistä asuntolainaa ja farmariautoa kahdella lapsella?

• Viestiketjun aloittaja Leijonamies
  • Ensimmäinen viesti
Meidän nykyinen auto, ostettiin se viime syksynä, on vasta eka ihan rehellinen farmariauto. Edellinen oli ns. SUV.
Toki miehen harrasteauto on myös farkkumallia, mutta se nyt on harrasteauto.

Yhdessä oltu 16 vuotta.

Hööh
Ei todellakaan kaikki halua lapsia ja se on ihan yhtä ok kuin haluta lapsia. Kumpikaan ei ole toistaan parempi. Yhteinen sukunimi ei myöskään tee perheestä perhettä, ja miksi ihmeessä se on juuri nainen jonka pitäisi luopua omasta nimestään?

Ei automaattisesti. Vuosia elettiin ilman autoa ja lasta,kotikin oli vuokrakämppä. Nyt on yks laps ja yhteinen asuntolaina. Ja auto vaihtunu farkuksi. Sama se mulle miten kukin elämänsä elää, en oleta mitään kaavaa.

"xxxxxx"
Ehei, meillä nuo ovat tulleet ajan kanssa. Eikä me mihkään farkkuun mahduta, kun lapsia on enemmän kuin kaksi. Talolaina on kyl molempien nimissä, mutta mies sitä on lyhentänyt, kun minä olen ollut kymmenen vuotta kotona.

normitavia
Minä vietin niin epätavallisen ja onnettoman lapsuuden, että en mitään muuta niin kovasti halua kuin olla mahdollisimman tavallinen. Minulle tämä on tosin eksoottista ja tämän tylsän elämän eteen on pitänyt tehdä töitä. Minä siis koen saavuttaneeni tilan, johon suurin osa ihmisistä kai ihan vain tottumuksesta ajelehtii.

Voisihan siitä toisaalta olla häpeissäänkin tai masentunut, että tavistelu on ollut työn takana. En kyllä viitsi, koska nautin tästä ja ennen kaikkea siitä, että pystyn lapsilleni tarjoamaan turvallisen, tylsän ja keskiluokkaisen lapsuuden.

meillä
Me oltiin naimisissa 7 vuotta ennen kun otetiin asuntolainaa, siihen asti asuttiin vuokralla, farmari on pihalla mutta lapsia kahden sijasta kolme :D ja järjestys oli ensin naimisiin, sitten lapset, auto ja asuntolaina.

free bird
Valtaosa tällä palstalla olevista taitaa haaveilla tuollasesta elämästä (älä kysy miksi, en todellakaan tiedä) tai jo elää sellaista elämää. Ok-talo, kaksi autoa, lapsia ja kultainen noutaja.. jotain siihen tapaan.

Painajaiselta toi minulle kuulostaa. Mutta en koskaan menisi edes naimisiin, joten ei onneksi ainakaan tämä painajainen toteudu..

"huhhei"
Ihmettelen aina että miten korvessa te kaikki asutte kun pitää olla auto tai jopa kaksi.
Eikö teillä ole fillareita ollenkaan?
Tai jalkoja?
Kaupat yli 5 kilometrin päässä? Työtä ei monellakaan ole.

Meille se naimisiin meno tarkoitti lupausta elää toisen kanssa yhdessä. Kaikki muu on ollut vain seurausta yhteisistä toiveista ja käytännön asioista.

Tosin meillä on kaksi koiraa, kaksi farmaria ja talokin on paritalo et ei me ihan kaavan mukaan menty :D

Aaaargh!!
[QUOTE="huhhei";30709779]Ihmettelen aina että miten korvessa te kaikki asutte kun pitää olla auto tai jopa kaksi.
Tai jalkoja?
Kaupat yli 5 kilometrin päässä? Työtä ei monellakaan ole.[/QUOTE]

No mä asun varmasti monen mielestä korvessa. Kauppaan on yli 10 km. Fillari ja jalat löytyy, mutta ei kevyen liikenteen väylää. Kyllä sitä voi aina joskus kauppaan pyöräillä, mutta talvella ei ollenkaan, kun ei ole sitä kevyen liikenteen väylää ja kapea mutkainen tie.

Mä en tiedä, miten tuo työ nyt sitten tähän yhteyteen liittyy, mutta työtäkin on.

säpäle harmaana
[QUOTE="huhhei";30709779]Ihmettelen aina että miten korvessa te kaikki asutte kun pitää olla auto tai jopa kaksi.
Tai jalkoja?

Ai miten niin työtä ei monellakaan ole? No joo, korvessa ainakin minä asun, kun täällä 40 kilometrin työmatka ei ole mikään harvinaisuus. Itse käyn koulussa 100 kilometrin päässä. Ei oikein pyörällä taitu.

nääh
No meille se oli eniten sitoutuminen lapsettomaan elämään puolison kanssa, naimisiinmenon jälkeen tuli teetettyä sterilisaatio kun lapsettomuuspäätös varmistui. Autoja sun muita menovehkeitä on useampi, pari farkkuakin niistä. Yhteinen koti ja elämä, lainaa ei olla tarvittu kun lapsettomana on jäänyt sen verran ylimääräistä.

Vierasss
Me hankittiin ensin farmari. Reissattiin paljon ulkomailla autolla ja haluttiin kamppeille tilaa. Siitä parin vuoden päästä oli asuntolaina. Sitten parin vuoden päästä naimisiin. Nyt on ne kaksi lastakin. Mutta ei me muutoin olla mitenkään "tavallinen" perhe.

............?
Jaa että jos haluaa naimisiin puolisonsa kanssa ja haluaa lapsia ja oman talon, niin se ei ole elämistä niin kuin itse haluaa? Ihme logiikka ap:lla.

Me ollaan uusperhe. Edellisten kumppaneiden kanssa ei menty naimisiin eikä otettu asuntolainaa, mutta lapset "hommattiin". Nykyisen kanssa halutaan se kaikki. Naimisissa 3vuotta, asuntolainan ottaminen odottelee päätöstä siitä mihin asetutaan, kaksi uudehkoa autoa pihassa (joista toinen nyt sattuu olemaan farkku, toinen tila-auto). Ei minua kiinnosta mitä muut haluavat, me miehen kanssa hommataan/tehdään se mitä yhdessä halutaan.

.?
Tai jalkoja?

Ei asuta korvessa, vaan ihan kaupungin keskustassa. Fillaritkin löytyy jokaiselta ja jopa ne jalatkin. Lähikaupassa käydään kävellen, isot ostokset autolla isommasta kaupasta. Kaksi autoa mukavuudenhalusta ja siksi että toisen työmatka 100km/suunta. Mitä työpaikkaan tulee niin molemmilla vakkarityöt.

käytännöllisyyttä
Tai jalkoja?

Mikäs tyhmeliini sinä olet? Kauppoja on lähellä, työmatkaa 20 km. Pyöräilen töihin satunnaisesti, mutta minuuttiaikataulujen takia ja lasten, isojen ruokaostosten, harrastuskamojen yms. takia auto on päivittäisessä käytössä. Meillä kaikki harrastavat ja kimppakyyditykset ovat arvossa arvaamattomassa. Ne eivät onnistu ilman autoa.

Mummolat on kaukana, eikä sinne pääse ilman autoa kolmen kissan, kahden lapsen ja valtavan tavaramäärän kanssa.

Yhteistyössä