Tarkastatteko koululaistenne läksyt?

  • Viestiketjun aloittaja kielokki
  • Ensimmäinen viesti
Kyllä minäkin tarkastan ja vielä yläaste ikäistenkin läksyjä välillä kattelen ja kirjoja yleensäkin ihan mielenkiinnosta ja kyselen läksyjä.
Hyvä on olla kiinnostunut lasten tekemisistä, niin pysyy muutenkin ajantasalla missä mennään ja sujuvasti voi muutenkin sitten kysellä kaikkea kouluun liittyvää!!
 
gogo
Aika ei riitä läksyjen tarkastamiseen, kokeisiin kuulustelen silloin tällöin. Lapset ovat yksilöitä, tytär pärjää omin neuvoin, pojalle on joka kerta konkreettista hyötyä läksyjen läpikäynnistä.
 
Ätyliini
Kyllä tarkastetaan ja koululta pyydettiinkin laittamaan aina nimmari kun on tarkastettu. Minusta ihan hyvä käytäntö. Vai liekkö sitten tehty helpottamaan opettajien työtä että vanhemmat tarkastaa ja laittaa puumerkit????
 
Mulla 1, 3, 6-luokkalaiset, muistutan läksyistä ja kun on aikaa tarkistan, ja kokeisiin harjotellaan yhdessä kun on aikaa, mutta tällä hetkellä vauva(5kk), vie PALJON aikaa, kaikkien allergioitten ja ihottumien, sairaalareissujen kanssa+ NE VALVOTUT YÖT, usein nukun vain 2-3h, eli aina ei jaksa perehtyä 3 lapsen läksyihin, mutta hyvin ne on kuulemma tehty.
 
Katson,että läksyt on tehty,en tarkista,tekevät sen koulussa.(Musta on hyvä,että oppivat virheistään).
Poika nelosella,unohteli kotona kertoo läksyt,niin otimme opettajan kanssa käyttöön läksyvihon.(Ikävä kyllä sekin joskus unohtuu kouluun)Nykyään tiedän kuitenkin mitä läksyä on tullut.
Kokeisiin luemme yhdessä. =)
 
puhkis
Olen ilmeisesti ihan poikkeava yksilö, mutta en tarkasta läksyjä (5. ja 8. luokkalaiset). En myöskään kuulustele kokeita varten ellei erikseen pyydetä. Olen itse hoitanut kouluni itsenäisesti, sama tuntuu sopivan myös lapsilleni. Tietävät tasan, mitä tapahtuu, jos eivät itse huolehdi tehtävistään.
 
Emme tarkista kuin korkeintaan satunnaisesti. Seuraamme kyllä lähes päivittäin missä mennään.
Meillä on periaate -mistä myös opettajien kanssa keskusteltu ja heidän mielestään se on hyvä, että me vanhemmat olemme koulumme käyneet nyt on lapsen vuoro. Vastuuta läksyistä siis lapselle.
 
Molla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2005 klo 10:25 puhkis kirjoitti:
Olen ilmeisesti ihan poikkeava yksilö, mutta en tarkasta läksyjä (5. ja 8. luokkalaiset). En myöskään kuulustele kokeita varten ellei erikseen pyydetä. Olen itse hoitanut kouluni itsenäisesti, sama tuntuu sopivan myös lapsilleni. Tietävät tasan, mitä tapahtuu, jos eivät itse huolehdi tehtävistään.
Sama täällä. Kysyn kyllä, onko läksyt tehty, mutta en tarkista enkä kuulustele, jos ei erikseen pyydetä.
 
minäkin koetan pitää huolen siitä, että lapset itse pyytävät minua tarkastamaan ettei tule paapomisen makua.

joskus ne tietysti unohtavat, mutta kaiken kaikkiaan siitä on tullut mukava yhteinen hetki. varsinkin jos ne on hyvin tehty, saa kehua lasta, ja kaikille tulee hyvä mieli. olen kyllä myös oikeasti kiinnostunut kun olen itsekin opettaja, vaikkakaan en ihan pieniä opeta. ja lasten aineita ja muita kirjoitelmia lukiessa saa usein olla suupielet korvissa.
 
joku
Katson, että läksyt on tehty, mutta en korjaa virheitä.
Opettajan kanssa sovimme, että korjaavat koulussa, koska eihän opettaja voi muuten tietää, miten lapset on sisäistäneet tehtävät jos vanhemmat korjaa virheet. Eihän läksyjä ole vanhemmille tarkoitettu vaan lapsille, että tekevät ja korjaavat koulussa virheet. Samalla opettja voi opettaa ne asiat, mitä lapsi ei vielä osaa kun huomaa virheet.
 
Kolmasluokkalaisen pojan läksyt tarkastan. Kuudesluokkalaisen tytön läksyjä ei tartte tarkistaa, kysyy neuvoa jos ei jotain osaa/ymmärrä lähinnä enkusta. Ysiluokkalaisen ja lukion kakkosluokkalalaisen läksyistä en taida enää ymmärtää paljon muuta kuin kielissä neuvon jos apua kysyvät.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2005 klo 10:25 puhkis kirjoitti:
Olen ilmeisesti ihan poikkeava yksilö, mutta en tarkasta läksyjä (5. ja 8. luokkalaiset). En myöskään kuulustele kokeita varten ellei erikseen pyydetä. Olen itse hoitanut kouluni itsenäisesti, sama tuntuu sopivan myös lapsilleni. Tietävät tasan, mitä tapahtuu, jos eivät itse huolehdi tehtävistään.
"Tietävät tasan mitä tapahtuu, jos eivät itse huolehdi tehtävistään." Mitä silloin siis tapahtuu? :/
 
Meilläkään ei tarkisteta läksyjä, jollei lapsi itse pyydä apua ( 4lk ja 7 lk), kysytään kyllä aina onko läksyt jo tehty. Kokeisiin harjotellaan jos tuntuu apua tarvitsevan tai jos pyytää apua. Opettajalta olen aina kysynyt nähdessäni onko lapseni läksyt tehty ja sieltä ilmoitellaan kyllä jos läksyt jää toistuvasti tekemättä. luottamus on toistaiseksi pelannut ja koulu menee molemmilla ihan hyvin.
 
puhkis
arvosanojensa alenemisesta, elleivät hoida läksyjään! Ja yläasteellahan on jaksojärjestelmä eli kannattaa pitää tasaisen hyvää tahtia, jotta ysin todistus avaa lukion ovet. Murkku haluaa itse lukioon, emme ole millään tavalla häntä sinne pakottamalla tunkemassa.
 

Yhteistyössä