tarjottiin sitten työtä... :(

• Viestiketjun aloittaja mimmuli
  • Ensimmäinen viesti
mimmuli
Kiva asia sinänsä, mutta työaika on aika vaikea. Aika olisi siis 9-12.00 ja 16.30-18.20 ja joka toinen viikko.

Eli jos nyt kieltäydyn tuosta, niin saan varmaanki työkkäristä karenssin? Kolmen lapsen hoitoon vieminen vois olla aika työlästä, kun päiväkotiin yhteen suuntaan on matkaa 10km.

Rahallisesti tuo työ ei kannattais, mut kurjaa, jos kieltäytymisestä tulee jotain seuraamuksia.

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Jos ei töitä halua, on varmaan turha ilmoittautua työkkäriin työnhakijaksi..?
näinhän se menee. Jos on työkkäriin ilmoittautunut niin silloin on sitoutunut ottamaan pitkälti heidän valitsemansa työn. :/

+
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli:
Kyllä haluan työtä.. mut 40km päivässä hoitomatkoja viiden tunnin takia, joka sekin on kahdessa osassa. Muut ottais siis vastaan tuollaisen työn?
En ottaisi vastaan! Mutta jonkunhan noitakin on tehtävä, ja jos olet työkkärin asiakas, niin ei voi mitään... Joko tai!

Gluteus maximus
en ottaisi, mutta en ilmoittautuisi työkkäriinkään, koska sen tietää, että sieltä tarjotaan aina jotain paskaduunia, ihme työajoilla ja mikään ei saa olla sille esteenä.

mimmuli
En ole käynyt vaan kunnalta suoraan soitettiin ja kysyttiin, et kiinnostaisiko ym. Huomenna pitää soitella takaisin. Sinänsä hassua, et minkäänlaista kokemusta vammaisen hoitamisesta mulla ei ole..

Keittiönoita
En ottaisi. Sun työpäiväsi olisi käytännössä klo 9-18;20. Tuo väliaika on lyhyt ja osuu sellaiseen kohtaan, että on lasten päiväunien aika. Ei siis olisi mielekästä hakea lapsia päiväkodista pariksi tunniksi kotiin nukkumaan ja viedä sitten takaisin. Sun pitäisi hengailla jossain työpaikan nurkilla klo 12-16,30. Tai ajaa kotiin siivoamaan välillä. Jos se tauko välissä olisi vain pari tuntia, tilanne olisi eri. Mutta palkaton 4,5 tunnin "ruokatauko" 9,5 tunnin työpäivässä ei ainakaan meikäläistä innosta, jos palkka ei ole hemmetin hyvä.

mimmuli
Palkka ei nyt päätä huimaa... :) vaikka tuota työtä en sinänsä moiti, mut just tuo asia, et miten saan järjestettyä hoidot ym. Kun mies ei voi hoitaa edes tuolloin illalla lapsia, koska on myöhempään töissä aina.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mimmuli:
Palkka ei nyt päätä huimaa... :) vaikka tuota työtä en sinänsä moiti, mut just tuo asia, et miten saan järjestettyä hoidot ym. Kun mies ei voi hoitaa edes tuolloin illalla lapsia, koska on myöhempään töissä aina.
Ihan ymmärrettävää, vaikkei työkkäri ymmärräkään. Homma sopii jollekin lapsettomalle tai jolla on jo kouluikäiset lapset. Siitä huolimatta 9,5 tunnin työpäivä on pitkä. Mulle ainakin merkitsee paljon se, moneltako mun pitää aamulla lähteä ja moneltako tulen illalla kotiin. Eli kuinka monta tuntia mulle jää aikaa perheelle. Jos työpäivä pon pitkä, pitää palkankin olla hyvä. 4,5 tunnin ruokis ei asiaa muuta miksikään.

Yhteistyössä