tarjottavat diabeetikolle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

juuei

Aktiivinen jäsen
14.02.2005
7 292
0
36
Valistakaa ny mua, kun itse syön rajoittamattomasti kaikkea ja kaiken.

Haluaisko diabeetikko kaffepöytään mieluummin jotain suolaista kanssa, voileipiä tms? Kun laitan toki ihan normaalit hörhellykset, mutta mun makeat on yleensä tosi makeita. Onko tavallinen pulla ok?

Just tänään tuli Olet mitä syöt-ohjelmassa asiasta. Erheellisesti diabetestä kutsutaan edelleen sokeritaudiksi, vaikka sillä ei periaatteessa ole sokerin kanssa ns. mitään tekemistä. Tärkeämpää on tehdä vähärasvaista ruokaa kuin välttää sokeria siinä. Siis tietysti hyvä, jos sokeriakin on vähän, mut diabetikolle rasva pahempi.

Nykyäänhän on todettu että rasvaiset syömiset on diabeetikolle pahemmaksi kun makeat. Ihan normaalisti voi syödä kun pysyy kohtuudessa. Pulla ja leivät on ihan hyviä. Toiset vanhan ajan diabeetikot on vaan edelleen vanhassa uskossa että makea on pannassa eivätkä voi millään syödä mitään makeaa. Esim. appiukkoni on just tollanen.

Eikä ne voileivät kahvipöydässä tee kenellekään pahaa.. Varsinkin jos vielä käyttää runsaasti salaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa leivänpäällisinä... vähärasvaista juustoa ja vaikka kinkkua niin a´vot. =)

Ei kai niitä viinereitä ja rasvaisia ruokia muillekkaan suositella...?? Diabeetikolle käy ihan samat sörsselit kuin muullekin väestölle, vaikka se viinerikin SILLOIN TÄLLÖIN.
Oon kans törmänny tohon sokerittomuus luuloon monestikin.. Esim. eräät sukulaiset tuovat tytölle pussillisen sokerittomia namuja ja ihmettelevät kun ei saakkaan syödä tosta vaan..

Ei kai niitä viinereitä ja rasvaisia ruokia muillekkaan suositella...?? Diabeetikolle käy ihan samat sörsselit kuin muullekin väestölle, vaikka se viinerikin SILLOIN TÄLLÖIN.
Oon kans törmänny tohon sokerittomuus luuloon monestikin.. Esim. eräät sukulaiset tuovat tytölle pussillisen sokerittomia namuja ja ihmettelevät kun ei saakkaan syödä tosta vaan..
Ranskalaiset syövät joka aamu voisarven👀

Yhteistyössä