Tarjotaanko nykyään lapsille kaakaota ja ranskanleipää?

  • Viestiketjun aloittaja "jjjj"
  • Ensimmäinen viesti
"Sirkkeli"
On meillä aina kaakaojauhetta kaapissa, mutta ei tuo minun lapsi sitä kovin usein halua. Muutaman kerran vuodessa varmaan. Ranskanleipää en oo hälle ikinä tarjonnut, ja likka on jo 13 v. olisikohan jo aika... No ei...no joo, köyhiäritareita vois tehdä...
 
"Vieras"
Kyllä on maailma ankeaksi mennyt, kun kaakao ja ranskanleipä on hirveetä ja sokeri kauheeta ja hiilarit kamalaa ja jugurtitkin lähes tappavia...
Miten ihmeessä vaikka 70-80 luvulla syntyneet lapset ylipäätään on hengissä eikä kaikki edes ole sairaalloisen lihavia, yli allergisia?
 
Voi ei; mummolassa noita syötiin joskusn miljuuna vuotta sitten. Ja kaakao oli sitä tummaa Van Houtenia eikä mitään Dumlekaakaoo..

Meillä ei oo ranskanleipää koskaan; lapset tuskin ees tietää mitä se on.
Kaakaosta kuopus ei tykkää ja esikoinen juo harvoin: lähinnä kipeenä tai talven laskettelureissuilla.
 
hmhm
[QUOTE="Vieras";27468882]Kyllä on maailma ankeaksi mennyt, kun kaakao ja ranskanleipä on hirveetä ja sokeri kauheeta ja hiilarit kamalaa ja jugurtitkin lähes tappavia...
Miten ihmeessä vaikka 70-80 luvulla syntyneet lapset ylipäätään on hengissä eikä kaikki edes ole sairaalloisen lihavia, yli allergisia?[/QUOTE]

Niinpä. Jos muuten syö kunnollisesti niin ei oo maailmanloppu silloin tällöin syödä ranskanleipää tai juoda kaakaota. OMG, 80% prossaa sokrua! OMG, höttöleipää!

Kamalaa että aikuiset ihmiset puhuvat noin ruoasta. Voihan sen sanoa ettei oo omaan makuun mutta ei nyt tarttis haukkua. Kulunut juttu mutta kaikilla ei tosiaan oo varaa haukkua mitään ruokaa vaan syövät mitä sattuvat saamaan..
 
"Sirkkeli"
[QUOTE="Vieras";27468882]Kyllä on maailma ankeaksi mennyt, kun kaakao ja ranskanleipä on hirveetä ja sokeri kauheeta ja hiilarit kamalaa ja jugurtitkin lähes tappavia...
Miten ihmeessä vaikka 70-80 luvulla syntyneet lapset ylipäätään on hengissä eikä kaikki edes ole sairaalloisen lihavia, yli allergisia?[/QUOTE]

Mmm, mä tykkään että se mitä safkana syödään, niin sais sisältää reilusti ravintoarvojakin. Ranskiksesta et saa mitään.
 
"vieras"
Vahdin aika tarkkaan lasteni syömisten terveellisyyttä, mutta kyllä meillä kaakaota juodaan pari-kolme kertaa viikossa (kausittain useamminkin, jos lapset haluavat). Mukilliseen kaakaota tulee teelusikallinen sokeria. Ei mun mielestä kovin järkyttävää, jos päivän ravinto ei muuten paljon sokeria sisällä.

Ranskanleipää meillä ei syödä kuin joskus harvoin, jos mies ostaa. Minä käyn yleensä kaupassa, enkä tykkää höttöleivistä. Lapset saavat sitä leipää, mitä lootasta löytyy :).
 
"Vieras"
Juuri join kaakaota ja söin köyhiä ritareita, hyvää oli. Ja ranskiksesta tulee uunissa tehtynä ne parhaat lämppärit. Joitakin kertoja vuodessa herkutellaan, ei viikoittain.
 
"voi elämä"
Juon JOKA aamu kaakaota ja joskus vielä illallakin. Olen normipainoinen, ei reikiä hampaissa. Ja kuulkaas ihan kylmänä juon Oboyta tai muuta vastaavaa!! Kahvista tai teestä en ole ikinä tykännyt. Ikääkin minulla jo 35 vuotta.

Myös lapset 6v ja 4v, saavat halutessaan aamu tai iltapalalla kaakaota, yleensä kuitenkin max. 3-4kertaa viiikossa sitä juovat.

Ranskanleipää en koskaan osta, paitsi ehkä kerran vuodessa kun tekee mieli perinteisiä köyhiä ritareita. :)
 
"vieras"
Mä oon varmaan ihan hirvee ihminen, mutta musta se "höttö" leipä on niin hyvvää :p Mä en jaksa kauheesti nipottaa lapsen leivistä kun toinen syö leipää ehkä yhden max. kaks palaa päivässä, niin se on nyt mun mielestä se ja sama mitä se leipä silloin on.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;27468340:
Tämän ketjun innoittamana taidan ostaa seuraavalla kauppareissulla ranskanleipää :D

Kaakaota saa lapsi joka päivä, sillä on nyt sen suhteen innostus päällä, aiemmin ei juonut sitä juuri yhtään. Ranskanleipää ostetaan kerran tai kaksi vuodessa (syödään kyllä muuten sitten vaaleaa leipää aika paljonkin).
Huomenna on ihan pakko mennä ostamaan ranskanleipää ja lauantaimakkaraa!
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27474817:
Huomenna on ihan pakko mennä ostamaan ranskanleipää ja lauantaimakkaraa!
Ja meille huomenna sipulitee makkaraa ja ranskista:p
 
justiinsa
Jossain O'boyssa on muistaakseni 80% sokeria, joten todellakin on erikoisherkku. Ja aika harvoin ihan pelkkää höttöleipää ostan.
Juu, siis ihan kauheeta! Toivottavasti et anna IKINÄ jugurttiakaan lapselles, siinä on sentään 8 sokeripalaa tai jotain sinne päin.

Kaakaolasilliseen tulee ehkä 1-2 tl kaakaota eli aika vähän sitä sokeria tulee. Aika hirveää, jos kaakaokin on jokin erikoisherkku. Ihme, jos nykyään hirveesti syömishäiriöitä jos vanhemmat oikeesti kontrolloi niin tarkkaan joka ikisen suupalan.

Mutta joo, meillä kaakaota juodaan joka ikinen päivä lasillinen, joskus parikin. Itselleni ei maistu, juon kahvia tai teetä. Kaikki ollaan hoikkia. Ranskanleipää ei tule ostettua juuri ikinä, mutta patonkia on kyllä usein.
 

Yhteistyössä