Tarjoilut ja ruokavaliot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokkaaja

Vieras

Mietin tässä hyviä ideoita ristiäistarjoiluihin. Puitteet ovat seuraavat:

- 7 tavallista aikuista + 1 hiilihydraatiton + 1 peruskasvis + 4 tavallista hiukan ronkelia leikki-ikäistä lasta
- olis kivaa, että sopisi jotenkin mukavasti kaikille
- tulevat pitkästä matkasta, joten pitäs olla myös ruokaisampaa
- saa olla vaativampaakin, eli tykkään ruuanlaitosta

Olisko ideoita tai jopa jotain reseptejä.

Kiitos!

Alkuperäinen kirjoittaja kokkaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja apsi:
Löytyiskö osoitteesta www.erimenu.fi jotain sopivaa?

Kiitos vinkistä, käyn katsomassa mitä löydän. :)

Tuo palvelu ei valiettavasti tunne hiilihydraatitonta ruokavaliota, eikä sieltä voi myöskään poimia kasvisruokia. Mutta muuten sivusto vaikutta oikein mielenkiintoiselta, aina kun isommilla kesteillä on joku jolla on keliakia tai vaikkapa muu vaativampi yliherkkyys. Kiitos siis joka tapauksessa!

Mutta oisko jollakulla joku herkullinen idea?

Ihan älytöntä jonkun karppaajan takia tehdä koko menu ihmeelliseksi :o Kun ei ole kyse mistään oikeasta ruokarajoitteesta vaan typerästä dieetistä! Mutta kukin tavallaan...

Alkuperäinen kirjoittaja en lähtis tuohon:
Ihan älytöntä jonkun karppaajan takia tehdä koko menu ihmeelliseksi :o Kun ei ole kyse mistään oikeasta ruokarajoitteesta vaan typerästä dieetistä! Mutta kukin tavallaan...

Haluan olla kohtelias, mutta toki jos menee epätoivoiseksi appiukolle saa kelvata samat ruuat kuin muillekin ;)

Ei se oo typerä dieetti vaan terveellinen elämäntapa :). Mutta joo, ei karpille erikseen ruokaa tartte tehä, tekee vaan sellasta jossa saa ne hiilihydraatit eroteltua, esim. voi ite valita ottaako perunoita vai ei. Ja sit vaikka tekee salaatin lisukkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kokkaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
http://www.maku.fi/reseptit/resepti/Jauheliha-munakasrulla/1047.html

Kiitos, tämä oli mulle ihan uusi idea. Kiitos!
Mä oon tehny tuohon lisukkeeksi jonku raikkaan salatin (esim. vihreää, viinirypäleitä/ananasta, porkkanaa, kurkkua, tomattia ja aurinkokuivattua fetaa).
Tuon täytteen oon joskus tehny myös savulohesta. Niin ja tuo rulla ei mene pilalle pakkasessa..
Toinen mitä teen pakkaseen ns. vierasvaraksi (käy myös ristiäisiin) on liha/kalapiirakka.. eli teen voitaikinan taitan sen pellille pohjaksi ja paistan hetken, päälle täyte (esim. riisiä ja lihaa/kalaa, paprikaa, kanamunaa/sulatejuustoa) ja päälle kanneksi voitaikinaa (ja sen päälle oon tehny esim. lehti kuvioita).
Yks mistä lapset yleensä tykkää on koktailpiirakat tai voitäyte patongit.
Meil oli itellä lisäksi ristiäisissä savulohta + hirven paisti (josta olin leikannu valmiiksi ohuita siivuja leivänpäälle laitettavaksi)

Alkuperäinen kirjoittaja karppi:

Ei se oo typerä dieetti vaan terveellinen elämäntapa :). Mutta joo, ei karpille erikseen ruokaa tartte tehä, tekee vaan sellasta jossa saa ne hiilihydraatit eroteltua, esim. voi ite valita ottaako perunoita vai ei. Ja sit vaikka tekee salaatin lisukkeeksi.

Tai tekee jonkun kasvispaistoksen pannulla nopeasti lisukkeeksi. Mutta alunperin siis ajattelin ammentaa täältä kokemuksia ja ideoita, josko oppisin jotain uutta. Juhlavampia ruokia kun ei tule suoraan omasta päästä pähkäilemällä. Kiitos kaikille tähän mennessä.

Yhteistyössä