Tarjoatteko kahvia kaikille jotka tulee käymään teillä?

  • Viestiketjun aloittaja teen juoja
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
En tarjoa. Yllätysvieraille en tarjoa yhtään mitään. Mutta jos vieraita kutsun, kysyn etukäteen, onko teen- vai kahvinjuojia, onko allergioita tai muita erikoisruokavalioita jne.
 
ymmällään
kyl mie aina tarjoan kyläilijöille kahvia/teetä/mehua
ja jos menen johonkin kylään niin kyl mie odotan saavani kahvia... en mie niinkään mitään pullaa etc odota enkä tarvitse :)
 
En tiedä onko noloa vai ei, mutta itse tarjoan vieraille - myös yllätys-sellaisille - aina jotain: kahvia/teetä/mehua + kastamista jos on (yllätysvieraiden tullessa ei välttämättä ole kuin jotain keksejä) tai vaikka jäätelöä. Jotenkin se musta kuuluu asiaan, on ikään kuin kiitos siitä, että ihminen on ajatellut mua / perhettäni niin paljon, että on tullut käymään. Se, että ei edes tarjoa, on jotenkin tosi tylyä ja epäkohteliasta.

Muoks. Kiva on saada itsekin kylässä jotain - vaikka sillä mielellä en kylään lähdekään, että tarjottavaa pitäisi pakolla olla. Kyllä sinne muista syistä mennään.
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Elopompelo:
En tiedä onko noloa vai ei, mutta itse tarjoan vieraille - myös yllätys-sellaisille - aina jotain: kahvia/teetä/mehua + kastamista jos on (yllätysvieraiden tullessa ei välttämättä ole kuin jotain keksejä) tai vaikka jäätelöä. Jotenkin se musta kuuluu asiaan, on ikään kuin kiitos siitä, että ihminen on ajatellut mua / perhettäni niin paljon, että on tullut käymään. Se, että ei edes tarjoa, on jotenkin tosi tylyä ja epäkohteliasta.
Niin on sekin et tungetaan kylään kutsumatta |O
Nim. merk. "kutsumattomat vieraat syötetään koiralle"
 
mammaX4
Juu aina kysyn maistuuko kahvi/tee/mehu,yllätysvierailtakin.Yllätysvieraille ei välttämättä ole muuta tarjota kuin sitä kahvia,vaan jo etukäteen tiiän niin jotakin "pullaa" on hommattu.
ja juu yleensä kylässäkin käydessä kaikki kysyy joutko kahvia?
 

Yhteistyössä