Tarjoatko ruuan ystävällesi/sukulaisellesi jos hän on kylässä ruoka-aikaan?

• Viestiketjun aloittaja vieras nälissään
  • Ensimmäinen viesti
"noh"
Totta kai tarjoan. Sillä kasvatuksella ja ymmärryksellä mikä minulla on, niin kestiystävyyden osoittaminen ruoka-aikaan taloon sattuvalle on itsestäänselvää ja tarjoamatta jättäminen olisi moukkamaista ja epäkohteliasta.

Lasten kaveritkin ruokin samalla periaatteella jos he siihen sattuvat.

Riippuu vieraasta ja siitä että paljon sitä ruokaa on..Jos meillä on kokattu tasan meille ja tutulla on kotia lyhyt matka niin siinähä istuu sohvalla ja odottaa, en ala ite näkemään nälkää sen takia, mutta jos on ruokaa reippaasti tai vieraita kauempaa niin pyydän syömään.

maissihiiri
Riippuu ihan siitä, että olenko tiennyt sen päivän ruokaa miettiessäni että tulee vieraita. Jos oon vaikka varannut 400g jauhelijaa+kilon pottuja ja tulee yllätysvieras tai kaksi niin ei siitä kyllä riitä... Mutta tottakai tehdään ruokaa jos tiedetään etukäteen.

"vieras"
tuohan on hassu kysymys..ehdottomasti tarjoan ruoan! Jos tulee vieraita, niin vähintään aina kahvit keitän ja jotain pakkasesta otan pöytään. Jos tiedän hyvissä ajoin, niin suolaisen piirakan teen kahvipöytäänkin. Jos tulee puolilta päivin tai viiden maissa niin ruoka on tarjolla. Tämä kuuluu kotona opittuihin tapoihin.. Meillä ei tosin ihan karjalaista pitopöytää ole. :)

Periaatteessa pyydän syömään aina, mutta kun tarkasti ajattelen niin on ollu tilanteita et jääkaapissa on ollu vaikka edellispäivän lihaperunalaatikkoa johonkin tupperiin sullottuna eikä oikein kunnon salaattitarpeitakaan niin sit annan vaan lapsille ja seurustelen itse vieraan kanssa. Saatan kyllä kysyä että tulisitko syömään, mutta mitään kattauksia ei olis vaan ruoka mätettäis tiskipöydältä lautaselle ja mikroon.

• Tykkää
Reactions: misStar
Kyllä useimmiten tarjoan. (Ellei kyseessä ole vain hyvin pikainen visiitti.) Istutan yleensä pöytään ja tuputan ruokaa, etenkin jos tiedän, etteivät vieraat ole sinä päivänä kunnolla syöneet. Eri asia, jos ovat syöneet tai heillä ei ole nälkä. Yleensä pyrin kuitenkin kaivamaan kaapista edes jotain pientä, ettei nälissään tarvitse olla.

En myöskään pyydä kotonani tarjoamastani ruuasta maksua, mihin olen parin tuttavan kanssa törmännyt. :D

Kyllä useimmiten tarjoan. (Ellei kyseessä ole vain hyvin pikainen visiitti.) Istutan yleensä pöytään ja tuputan ruokaa, etenkin jos tiedän, etteivät vieraat ole sinä päivänä kunnolla syöneet. Eri asia, jos ovat syöneet tai heillä ei ole nälkä. Yleensä pyrin kuitenkin kaivamaan kaapista edes jotain pientä, ettei nälissään tarvitse olla.

En myöskään pyydä kotonani tarjoamastani ruuasta maksua, mihin olen parin tuttavan kanssa törmännyt. :D
minä olen kanssa törmännyt tälläiseen kerran, tosin sitä maksua ei varsinaisesti pyydetty, vaan se ilmaistiin tavalla.. en ota sinulta näistä nyt mitään.. en ollut aiemmin törmännyt moiseen. Se hämmensi.

Voin kyllä osallistua ruokakustannuksiin,etenkin jos on ennalta sovittu, että syödään ja kokataan yhdessä.

"vieras"
Kuinka iso perhe teillä on ja kuinka paljon käytätte raaka-aineita ruoan laittoon, jos sitä jää yllätysvieraille annettavaksi?

Kuinka paljon vaikka jauhelihaa lihapullataikinaan tai liha-makaronilaatikkoon?
Paljonko perunaa keittoruokaan?
Montako desilitraa lihakastiketta?

Yhteistyössä