Tarhaan mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna

Vieras
Moikka!

Meidän tyttö aloittaa ensi viikolla hoidossa ja mietinkin nyt, mitä kaikkea pitäis olla mukana.
Meillä on tehty seuraavia ""valmisteluja"" :)

hankittu:

sadetakki+housut+kurahanskat+kumpparit
sisä-ja ulkohousut +kengät
niminauhaa ja tussi, vaatteet tosin vielä nimeämättä :)
reppu kaikille tavaroille

Mitäs muutä?

Käytetäänkö tarhassa jo ns. viestivihkoa? :)

Itse olen vienyt tarhaan vain kuravaatteet ja kumisaappaat, yhden varavaatekerran ja sisätossut. Päivän jlk jos huomaan, että on likavaatteita vien seur päivänä puhtaat tilalle. (muutenkin on hyvä käydä lapsen lokerolla päivittäin, sillä siellä voi olla jotain viestejä mm. vaipat loppu tms.).

Vaippoja on hyvä olla reilusti, toki ilmoittavat ajoissa jos loppuu.

Viestivihkoa ei meidän tarhassa käytetä, vaan hoitajat kertovat päivän päätteeksi tapahtumat.

Meidän vaavi on vielä niin pieni, ettei hoitoon ole ehditty, mutta joskus oon ollu töissä siellä pienten puolella... Suosittelen ottamaan lapselle mukaan tossut/sisäkengät(riippu lapsen iästä kummat), joku unilelu(tai vaikka rätti), jos tyttö pitää sellaisista(on myös kiva kun on tuttu lelu päikkäreille mentäessä) ja vaihtovaatteita tarpeeksi... Mahdollisesta viestivihosta hoitajat varmaan infoo sua sitten paikan päällä, useimmiten kyllä taitaa olla sanallinen viestintä...:)

moik!
Kannattaa myös ottaa vaippoja koska omat vaipat pitää olla mukana.
Niin ja jos lapsella on kovin ikävä niin meillä on ollu tapana että mukaan saa myös ottaa jonkun muiston äidistä tai isästä, joka yleensä helpottaa ikävää. huivi, kuva tms.
Ei nyt heti tuu muuta mieleen.

Yhden pienen vinkin tahtoisin antaa alan ihmisenä. Pieni lapsi jää usein itkemään äidin tai isän jättäessä hänet hoitoon. Lähde kuitenkin itse reippaasti töihin äläkä jää liian pitkäksi aikaa rauhoittelemaan lasta. Se tuntuu pahalta, mutta voin kokemuksesta sanoa, että lapsi rauhoittuu nopeammin ja yleensä melko heti, kun vanhempi on hävinnyt ovesta. Luota vaan ammattitaitoiseen henkilökuntaan! Se helpottaa pidemmällä tähtäimellä lapsen hoitoon jättämistä!

Yhteistyössä