tarhaan, kosteussuojahaalari vai tavallinen ja kuravaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Meillä 10 kuukautinen menossa tarhaan osapäiväiseksi. Osaa tukea vasten kävellä. Kannattaako nyt siis välikausihaalariksi ostaa tavallinen joku vaan haalari ja kuravaatteet vai kosteussuojahaalari?. Noi sadevaatteethan tulis halvemmaksi ja kait ne pitää joka tapauksessa ostaa, mutta oisko kuitenkin parempi toi kosteussuoja?
 
Riippuu varmaan päiväkodista. Jossain päiväkodeissahan laitetaan kurahaalarit joka tapauksessa oli haalari mikä tahansa. Kosteussuojattu ehdottomasti helpoin vaihtoehto jos ei siihen päälle laiteta enää kuriksia...
 
Minä laittaisin kosteussuojahaalarin. Teimme tässä mieheni kanssa meidän päiväkodista sellaisen havainnon, että kuravaatteita eivät ole kertaakaan pukeneet lapsille, eli jos sataa vähän niin lapset ovat ihan normaaleissa pihavaatteissa pihalla mutta jos sataa paljon lapset ovat sisällä. Tosi kumma käytäntö minusta tuolla päiväkodissa...
 
Meidän päiväkotiin pitää viedä myös sadevaatteet ja jo tutustumiskäynnillä hoitaja kysyi, että saako meidän lasten vaatteet laittaa kuivauskaappiin. Tuli sellainen olo, et parempi viedä tavallinen haalari, jos kerran kuivauskaappiin laitetaan ja sadevarusteet on oltava kaikilla joka tapauksessa. Vaikka hoitajille sanoisi, että tätä haalaria ei sitten saa kuivaukaappiin laittaa, niin muistaako ne sen ihan varmaan ja entäs sitten kun on joku sijainen, joka ei tiedä. Meillä ei kuitenkaan ole varaa mihinkään Reimatecceihin, mitkä sen kuivauskaapin kestäsi ja muita merkkejä ei tietääkseni suositella kuivatettavan siellä. Kyllä mua ainakin harmittais, jos vähistä rahoistani olisin ostanut kalliin haalarin ja joku päivä se löytyisi päiväkodin kuivauskaapista tuhoutuneena.
 
Kävelyä harjoittelevalle ostaisin kosteussuojatun haalarin, koska tavallinen+kurikset on tosi kankea yhdistelmä. Ainakin meidän tarhassa saa itse toivoa, laitetaanko kurikset vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suojatut:
Kävelyä harjoittelevalle ostaisin kosteussuojatun haalarin, koska tavallinen+kurikset on tosi kankea yhdistelmä. Ainakin meidän tarhassa saa itse toivoa, laitetaanko kurikset vai ei.

Kuten ap huomaat, käytännöt vaihtelee. Kysy teidän päiväkodista, että laittavatko joka tapauksessa kurahousut päälle ja miten kuivatus tapahtuu. Kotihoidossa meidän lapsilla on enimmäkseen ollut kosteussuojapuvut, mut nyt en tiedä hankinko enää kun aloittivat päiväkodissa, missä kaikilla kurahousut jalassa, jos märkää.
 

Yhteistyössä