Tappelu papin kaa

hahaa
Alkuperäinen kirjoittaja ihQ:
Alkuperäinen kirjoittaja bauhahah:
Vähä siistii niinku antaa lapselle nimeks sen ihkun vampyyripojan ja sen ihkun bellan lapsi! Vähäx ihkuu! Pitäskö munkin antaa lapselle nimeks Bart kun diggaan simpsoneita...."Jussi Bart Homer Virtanen".
Nämä nelikymppiset ovat sitten säälittävää porukkaa :(. Voivoi, ovatko nykyiset parikymppiset noin kadehdittavia kun pitää heille alkaa vittuilemaan jopa lapsen nimestä? Ymmärrän että timmi kroppa, rypytön naama ja parempi elämänasenne käy kateeksi mutta jotain tasoa teillekin, kiitos!

Jospa eläisitte ihan omannäköistänne elämää niin ei tarvitsisi koko ajan vatvoa pienessä päässään muiden päätöksiä, saati puhua niistä rumasti. Ai mutta...omannäköinen elämä...mitä se on?? Eihän sellaista uskalla elää ettei vaan joku saa puheenaihetta!!
Anteeks mutta mistä sä noi iät revit? :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ihQ:
Alkuperäinen kirjoittaja bauhahah:
Vähä siistii niinku antaa lapselle nimeks sen ihkun vampyyripojan ja sen ihkun bellan lapsi! Vähäx ihkuu! Pitäskö munkin antaa lapselle nimeks Bart kun diggaan simpsoneita...."Jussi Bart Homer Virtanen".
Nämä nelikymppiset ovat sitten säälittävää porukkaa :(. Voivoi, ovatko nykyiset parikymppiset noin kadehdittavia kun pitää heille alkaa vittuilemaan jopa lapsen nimestä? Ymmärrän että timmi kroppa, rypytön naama ja parempi elämänasenne käy kateeksi mutta jotain tasoa teillekin, kiitos!

Jospa eläisitte ihan omannäköistänne elämää niin ei tarvitsisi koko ajan vatvoa pienessä päässään muiden päätöksiä, saati puhua niistä rumasti. Ai mutta...omannäköinen elämä...mitä se on?? Eihän sellaista uskalla elää ettei vaan joku saa puheenaihetta!!
Tuollainen omannäköisen elämän eläminen alkaa olla aika rasittavaa siinä vaiheessa kun jatkuvasti pitää korostaa elävänsä omannäköistä elämää. Joku tietysti onnistuu tekemään sen hyvin, mutta suurelle osalle kaikki sähläys ja itseaiheutetut ongelmat ovat vaan omannäköistä elämää.
 
dgsg
Kuinka vanha olet? :) Mua huolestutti se sun edellinen ketjus, missä kysyit, kannattaako ottaa mies takas. Hyvä ettet sitten ottanut! Ja ei yksi nimi maailmaa kaada, kunhan ei ole mikään 'Homo Paskajaakko' joten kyllä mun mielestä toi nimi ois ihan hyvä. En sitten tiedä miten se menee et missä se hyväksytään etc.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
mun mielestä papilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä vaan nimilautakunnalla. kyl ne sieltä ilmoittaa jos nimi ei kelpaa
Kuule kyllä tänne tulis sieltä maistraatista tulikiven katkuisia puheluita, jos ne papit kastais mitä vaan. Papilla on vastuu siitä että se nimi on kelvollinen.
 
suski
Alkuperäinen kirjoittaja kesis:
juu ja aku tai iines mitkä on taas mun mielestä tyhmimmät nimet mitä voi antaa.. 100 varmasti saa kuulla olevansa aku ankka =)
olkoot vaan suomalaistuneet mutta ei ne silti "suomalaisia" ole ja edelleen sitä nimeä ei kansalaisuuden perusteella anneta
Aku ja Iines ovat suomalaisia nimiä, englanniksi ne ovat Donald ja Daisy.

Aku on suomalainen versio Augustuksesta, joka tarkoittaa "kunnioitettua".

Iines taas on alunperin Agnes ja tarkoittaa "siveä" ja "puhdas".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee:
No onko Bart ja Homer susta nättei nimii? emmä sua estä jos haluaisi tanttaa ne lapselles. mitä se mua haittaa. en käsitä miks niin monta haittaa mun valitna!
No entä jos muuttaisit oman nimesi Bella Renesmeeksi? Sinullehan sillä nimellä on merkitys, ei lapselle, joka voi pahimmassa tapauksessa muuttaa sen täysi-ikäisenä vaikka Pirkoksi, ja sitten se olisi mennyttä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No entä jos muuttaisit oman nimesi Bella Renesmeeksi? Sinullehan sillä nimellä on merkitys, ei lapselle, joka voi pahimmassa tapauksessa muuttaa sen täysi-ikäisenä vaikka Pirkoksi, ja sitten se olisi mennyttä.
tykkään ajatuksesta että meillä oisikin sitten samat toiset nimet.... jos mä ottasin itelleni kolmannen nimen ton Renesmeen ja sit lapskin saisi sen toiseksi nimeksi. <3 <3 <3 sit se ois vähän niinku jokku juniorit ja seniorit..... kiitos ideasta!

 
vieras
Mistä sen tietää milloin kannattaa ruveta tappelemaan jonkin nimen takia. Jollain tapaa ihailtavaa omata niin vahva mielipide, että oma nimiehdotus on paras lapselle vaikka mm. pappi sitä vastustaakin. Meidän tyttö saa viikon päästä nimen joka löytyy suomalaisesta kalenterista, noita on näköjään tuolla nimellä kastettu suomessa n. 50 vuosittain tällä vuosituhannella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No entä jos muuttaisit oman nimesi Bella Renesmeeksi? Sinullehan sillä nimellä on merkitys, ei lapselle, joka voi pahimmassa tapauksessa muuttaa sen täysi-ikäisenä vaikka Pirkoksi, ja sitten se olisi mennyttä.
tykkään ajatuksesta että meillä oisikin sitten samat toiset nimet.... jos mä ottasin itelleni kolmannen nimen ton Renesmeen ja sit lapskin saisi sen toiseksi nimeksi. <3 <3 <3 sit se ois vähän niinku jokku juniorit ja seniorit..... kiitos ideasta!
Voi kun ihkua, nyt mä käsitin mikä sä olet. :heart: Kasvata ketjuasi vain rauhassa :hug: mä menen päikkäreille. :hug:
 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun nuoruudessani masennuksesta pelasti Linkin Park ja Metallica. Suostuuko pappi kastamaan poikani Metallica Linkin Parkiksi?
Mua auttoi aikanaan Suicidal Tendencies, saanko antaa lapselleni nimeksi suicyco motherfucker?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
mun mielestä papilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä vaan nimilautakunnalla. kyl ne sieltä ilmoittaa jos nimi ei kelpaa
Kuule kyllä tänne tulis sieltä maistraatista tulikiven katkuisia puheluita, jos ne papit kastais mitä vaan. Papilla on vastuu siitä että se nimi on kelvollinen.
^^ eiku vaan pappia vaihtamaan jos ei suostu. jos lautakunta hyväksyy . onneks ei ole tarvinnu tapella kun ei kirkkoon kuulu

 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
mun mielestä papilla ei ole asian kanssa mitään tekemistä vaan nimilautakunnalla. kyl ne sieltä ilmoittaa jos nimi ei kelpaa
Kuule kyllä tänne tulis sieltä maistraatista tulikiven katkuisia puheluita, jos ne papit kastais mitä vaan. Papilla on vastuu siitä että se nimi on kelvollinen.
^^ eiku vaan pappia vaihtamaan jos ei suostu. jos lautakunta hyväksyy . onneks ei ole tarvinnu tapella kun ei kirkkoon kuulu
Mitäs se kirkkoon kuuluminen tähän kuuluu. Nimi on Suomen nimilain vastainen. Ei se pappi tässä mitään mielivaltaa käytä.
 
*¨*¨
Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:
^^ eiku vaan pappia vaihtamaan jos ei suostu. jos lautakunta hyväksyy . onneks ei ole tarvinnu tapella kun ei kirkkoon kuulu
Jos nimeä ei ole entuudestaan hyväksytty nimilautakunnassa, tulee vanhempien ensin hyväksyttää nimi, ennen kuin pappi voi suostua lapsen kyseisellä nimellä kastamaan. Turha tässä on pappia alkaa syyttämään.

Omalla lapsellani on myös ei niin yleinen nimi ja pappi halusi myös silloin tarkistaa, että kyseinen kirjoitusasu on hyväksytty. Koska sama nimi oli jo 50 muulla, oli asia sillä selvä.
 
äiti neljälle
No, ehkä kuitenkin kannattaisi vanhempien hieman aikuistua.
Pieni lapsi haaveilee antavansa omilleen nimeksi ihailemiaan satusankareiden nimiä, juurikin sen vuoksi, kun sadut ovat tehneet lähtemättömän vaikutuksen mieleen.

Nyt kuitenkin hormonit tekevät äidillä tepposiaan ja se luettu satu ja siinä esiintynyt ihmeellinen tyttö on vain satua ja mielikuvituksen tuotetta. Nimien kopiointi suoraan saduista varsinkin ulkolaisista on todella väärin lasta kohtaan sekä myös kirjailijaa kohtaan.
Itse en ainakaan tahtoisi kuulla saaneeni koko nimeäni suoraan elokuvasta tai kirjasta vain sen takia, että satu oli niin koskettava ja outo. Saati, että kuulisin saman nimen kuuluneen vampyyrille.
Yleensä en itsekään mieti, mitä muut ajattelee mutta tässä tapauksessakin lapsi kyllä kuulee viimeistään koulussa kavereiltaan oman nimensä alkuperän ja voin hyvin kuvitella ihmetyksen jne.
Nimi on myös erittäin hankala lausua suomalaisittain ja kieli vääntyy solmuun.
Tässä tapauksessa on erittäin hyvä, että pappi kieltäytyy kastamasta vampyyrinimeä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eksu:
Mistäs tuommoinen nimi? Ootteko ihan ite keksiny vai? Saattaapa olla, että se "paskapää" pappi ajattelee tässä asiassa vain lapsen parasta...
no niin varmaan.. miten tuo on lapselle haitaksi. joku vanhanaikainen idiootti pappi vaan kyseessä. mä vaihtasin pappia tai ilmottaisn nimen esnin maistraattiin. sielä menee varmasti läpi. ei tuo ole sääntöjen vastainen millään tavalla. saahan sitä uusia nimiä keksiä. meidän pojan toinen ja kolmas nimi on keksittyjä eikä niitä tarvinnu perustella.
 
Meillä meni kahden lapsen nimet nimilautakunnan kautta.
Kuopuksen kohdalla oltiin ajamassa maisraatista vasta kotiin niin saatiin hymyilevä puhelinsoitto,että "kaunis nimi hyväksytty".Lähinnä heitä oli mietityttänyt kun oli kaksi kaksoisnimeä,että lasketaanko ne neljäksi nimeksi.(kolmehan saa antaa)
 

Yhteistyössä