Tappava suolistobakteeri

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Miksei tuossa lue, että mikä bakteeri se sitten oikein on?

"Vaarallinen suolistobakteeri on antibioottihoidon jälkeen ilmenevä sairaalabakteeri" luki Ylen sivuilla, mutta ei lue että mikä bakteeri on kyseessä.
Ööööö, eli sen saa vaan sairaalasta(ko)? :eek:
 
tää taitaa olla tullu englannista ,kuulin tuossa joskus ,et siellä tämmöinen kanta.meillä on suomessa tätä suolistobakteeria ,mutta tää tappava eri kanta.jos nyt sitten on tästä kysymys.oiskos tommonen kun clostridium joku, nimeltään.
 
tää suomessa oleva ,joka ei tapa .tulee just pitkän antibioottikuurin jälk.helposti. se hoidetaan antibiootein ja on tarttuva.kosketuseristys silloin potilaalla.ja jos itse syö antibioottia voi tarttua herkemmin toi bakteeri. oireina pitkittynyt ripuli ,ja lämpöä.se ripuli on sellaista kahvipurun näköistä ja helvatin pahan hajuista.mutta tästä tappavasta en sitten tiedä miten sen kanssa..
 
vieras
Jotenkin niin huvittavaa, että antibiooteista johtuvan bakteerin hoitoon käytetään antibioottia... :whistle: Siis tarkoitan, että eihän tuo itse bakteeri ole mikään huvittava, vaan pelottava itse asiassa, mutta juuri tuo antibiootti - yhteys... Jos joku ymmärsi, mitä tarkoitan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin niin huvittavaa, että antibiooteista johtuvan bakteerin hoitoon käytetään antibioottia... :whistle: Siis tarkoitan, että eihän tuo itse bakteeri ole mikään huvittava, vaan pelottava itse asiassa, mutta juuri tuo antibiootti - yhteys... Jos joku ymmärsi, mitä tarkoitan...
Ironista kyllä.

Näinhän näissä käy, että antibiootteja jaetaan aivan holtittomasti joka sairauteen, tulee se lopulta koitumaan joidenkin kohtaloksi, kun muodostuu noita superbakteereita ja muita kummajaisia.
 
nostellaas samalla
ettei tarvi tehä montaa aloitusta... Mutta asiaan...
Kuinka kauan tuon "itämisaika" on, eli kuinka kauan antibioottikuurin jälkeen se ilmenee? Ja kuinka kauan se "saa" jyllätä, ennen kuin aiheuttaa kuoleman? Ja millä tavalla sen aiheuttaa?
 
Siis nythän ei ole vielä mitään näyttöä minkäänlaisesta epidemiasta ja kyseinen bakteerikin on sellainen että sitä on monilla ihmisillä suolistofloorassa aina, antibioottikuurin aikana vain voi käydä niin että suoliston normaali bakteeritasapaino häiriintyy ja bakteeri saa ylivallan. Pitkäaikaissairailla niin käy usein herkemmin kuin muille kun perusterveydentila ei ole paras mahdollinen ja sitähän ei ole kerrottu, kuinka sairaita nämä bakteeriin kuolleet ovat olleet.

Mutta älkää nyt vielä hirveästi hysterisoituko
 
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Siis nythän ei ole vielä mitään näyttöä minkäänlaisesta epidemiasta ja kyseinen bakteerikin on sellainen että sitä on monilla ihmisillä suolistofloorassa aina, antibioottikuurin aikana vain voi käydä niin että suoliston normaali bakteeritasapaino häiriintyy ja bakteeri saa ylivallan. Pitkäaikaissairailla niin käy usein herkemmin kuin muille kun perusterveydentila ei ole paras mahdollinen ja sitähän ei ole kerrottu, kuinka sairaita nämä bakteeriin kuolleet ovat olleet.

Mutta älkää nyt vielä hirveästi hysterisoituko
Kaksi noista oli ainakin vuodepotilaana olleita vanhuksia.

Mutta se on jännä, että iso osa täällä on sitä mieltä että kipeänä saa liikkua missä huvittaa. Ja yhtä iso osa pelkää lintuinfluenssaa (vai onko se jo ihan out? ) ja tappajabakteereita. Ihan sivuhuomautuksena vaan.




Jos tässä vedotaan nuhaflunssaisia lapsia tai vesirokkoa sairastavan sisaruksia kerhoissa, niin mielestäni aika kaukaa haettu. Kun kuitenkin sairastetut lasten taudit ja flunssat antavat vastustuskykyä eikä suinkaan ole normaalisti haitaksi ihmisille.
Jos vuodepotilaana oleva vanhus sairastuu suolistotautiin, joka on jo vatsassa, niin miten siihen lapsena saadut flussat vaikuttaa? Tietenkään flunssaisena ei sairaaloihin ym. paikkoihin mennä.
 

Yhteistyössä