Tapetoinnin hinta ammattilaisella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sava"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sava"

Vieras
Emme uskalla alkaa itse poistamaan tapettia (betoniseinä, osittain jopa 5 m korkeaa tapetoitavaa, tapettia 2 kerrosta) ja tapetoimaan sitä uudelleen, joten kysyisinkin onko kenelläkään kokemusta tapetoinnin ammattilaisista eli paljonko maksaa? Onko tuntihinnat vai urakkahinta yleensä? Paljonko oma tapetointinne on tullut maksamaan? Tapetit ostamme itse...

KIITOS vastauksista!

Meillä kävi ammattilainen tapetoimassa 3 seinää. Tuntiveloitus oli 60e ja muutama tunti meni. Seinät olivat virheettömiä ja niissä oli vain pohjamaali eli ei tarvinnut muita töitä tehdä kuin tapetti laittaa seinään.

Näin maalarina tähän kommentoin...
Se on aina firmasta tahi maalarista kiinni tuo tuntiveloitus, mutta alta 50 tuskin moni tekee. Joskus asiakkaat on itse tehnyt pohjatyöt (tapetin poisto, kittaukset ja tarvittaessa pohjamaalaus), pääsee sitten suoraan heittämään tapettia seinään. Aina tosin ei oo pohjatyöt tehty hyvin, joten joutuu sit itte niitä vähän parantelemaan. Betoniseinästä tapetin pitäisi huom. pitäisi lähteä suht kivuttomasti :D

Kannattaa kiinnittää huomioo, kun tapetin ostaa että millanen se seinä on siellä tapetin alla. Betoni seinä voi monesti olla tosi "karkea". Sillon kannattaa miettiä paksumpaa tapettia ja ehkä jopa vähän kuviollista (kohokuvio tai ilman), kuviollisista ei mahdolliset pohjavirheet niin hyvin näy.

Mikset kokeilisi https://kodinplaza.fi/ sivustoa? Sieltä voi katsella tapetoimisen hintoja ja arvioida oman työn kustannuksia. Yleensä paikan päällä käymisen jälkeen tällaisista töistä voidaan antaa urakkahinta. Hintoihin vaikuttaa esim. kuinka monta kerrosta tapettia on ja vaurioituuko seinä mahdollisen poiston jälkeen. Pyydä ehdottomasti vähintään kolme eri tarjousta niin saat yleiskäsityksen hintatasosta.

Yhteistyössä