Tapetin menekki, kuka osaa auttaa =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piprane ema
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piprane ema

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
9 124
1
36
Olenkohan laskenu oikein menekin.. tapetin oletusleveys siis se 0,53

yksi seinä on tehosteseinä ja leveys 2,80m tähän menis 2,5rll eli 3rll

muita seiniä yhteensä 10.61m eli menis 5rll

En ole vähentäny mitään aukkoja vaan täysimittaisena laskin myös ikkunan kohdalta.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Kyllä ne liikkeessä sen menekin laskevat!

niin varmaan, mutta ois kiva tietää et millaseen määrään tässä pitää varautua ku ajattelin ensin vaan käydä katseleen vaihtoehtoja ja määrä vaikuttaa siihenki minkähintaista lähtee valitsemaan..

Itse olen laskenut rulien määrän mitaamalla seinien yhteispituuden ja jakamalla sen kahdella (kohdistamaton tapetti). Sitten pyöristetään ylöspäin seuraavan tasalukuun. Aukkoja en vähennä. Tykkään että tapettia jää vähän yli jos joskus pitää korjailla. Kalliit tapetit olen laskenut vähän tarkemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Itse olen laskenut rulien määrän mitaamalla seinien yhteispituuden ja jakamalla sen kahdella (kohdistamaton tapetti). Sitten pyöristetään ylöspäin seuraavan tasalukuun. Aukkoja en vähennä. Tykkään että tapettia jää vähän yli jos joskus pitää korjailla. Kalliit tapetit olen laskenut vähän tarkemmin.

eli jos mulla olis kaikki tapetit samaa toi laskukaava pätee minunkin laskelmiini, mutta yks extra rulla tai puolet siitä menee tohon tehosteseinään..

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Niin mikä on huoneen korkeus?
Mikä on tapetin määrä rullassa?
Tarviiko kuviokohdistaa?

Blondi oli nyt varsin oikeassa. Tuo kuviokohdostus on tärkeä huomioida. Jos tapettimalli vaatii kohdistusta ja jos sille sattuu oleman vielä suuri tarve, niin vaikka rulalsta muuten tulisi vaikka se 4 vuotaa, niin vaativan kohdistustarpeen vuoksi netto voi jäädä 3 kpl täysiä vuotia / rulla. Tietysti ne vajaat pätkätkin voi sitten parhaassa tapauksessa hyötykäyttää ovi/ikkuna aukkojen kohdilla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja blondi:
Niin mikä on huoneen korkeus?
Mikä on tapetin määrä rullassa?
Tarviiko kuviokohdistaa?

Blondi oli nyt varsin oikeassa. Tuo kuviokohdostus on tärkeä huomioida. Jos tapettimalli vaatii kohdistusta ja jos sille sattuu oleman vielä suuri tarve, niin vaikka rulalsta muuten tulisi vaikka se 4 vuotaa, niin vaativan kohdistustarpeen vuoksi netto voi jäädä 3 kpl täysiä vuotia / rulla. Tietysti ne vajaat pätkätkin voi sitten parhaassa tapauksessa hyötykäyttää ovi/ikkuna aukkojen kohdilla.

minä kyllä mainitsin jo aiemmin, että ei kohdistusta. vastaan samalla uudestaan, että huonekorkeus alle 250 ja rullat mitä ite oon kaupoissa nähny on kaikki sen 10,05 tai jotaki semmosta pitkiä.

lasket sen sitten niin, että yhdestä rullasta saat seinään 2 metrin mitalle täytettä vaakasuunnassa ja varuiksi kannattaa ottaa ylimääräinen rulla ja kysyä ostaessa, että kai sen sitten saa palauttaa, jos ei avatakaan sitä lainkaan.

Eli tehosteseinään 1,5 rullaa, joten ostaisin suoraan 3 rullaa. Muihin seiniin menee vähän yli 10 rullaa, joten ostaisin 12 rullaa.

Yhteistyössä